۱۳ روش برای حفظ سلامت در هواپیما

برای پیشگیری از مریض شدن در هواپیما این کارها را انجام دهید

۱۳ روش برای حفظ سلامت در هواپیما

یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند در طول سفر روی دهد، بیمار شدن است؛ اینکه سالم و سلامت چمدان را بسته و از خانه بیرون می زنید، اما با یک بی احتیاطی در هواپیما، سرما خورده و نمی توانید آن طور که باید از مسافرت خود لذت ببرید.

در همین راستا، برای پیشگیری از هر نوع مریضی و محافظت از بدن در مقابل انواع میکروب و باکتری پیشنهاد می کنیم توصیه های محققان و کارشناسان را جدی گرفته و در طول پرواز آنها را اعمال نمایید. برای این منظور در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

1-w900

آب لوله کشی را ننوشید

در سال ۲۰۰۷ میلادی، وال استریت ژورنال نتیجه تحقیقاتی که بر ۱۴ پرواز داخلی و خارجی صورت پذیرفته بود را منتشر کرد. در این برررسی مشخص شده بود که در آب لوله کشی موجودات ریز و باکتری های بیماری‌زا همانند Salmonella وجود دارند که منجر به ایجاد  بیماری در بدن انسان می گردند.

در تمامی ۱۴ روند تحقیقاتی یاد شده، همه نمونه های آزمایشی حاوی باکتری بوده و حتی در برخی موارد میزان این میکروب ها ۱۰ تا یکصد بار بالاتر از محدودیت های تعیین شده توسط دولت آمریکا بود. در همین راستا، انجمن حفاظت از محیط زیست برای رفع این مشکل وارد عمل گشت اما تفاوت چندانی ایجاد نشد و با استناد به برررسی های انجام شده در سال ۲۰۱۳، همچنان میزان باکتری های موجود در آب های نوشیدنی بالا بود.

از انداختن یخ در نوشیدنی خود پرهیز نمایید

به گزارش سی‌ان‌ان، بسیاری از خطوط هوایی بزرگ و شناخته شده از فناوری یخ سازی مخصوص خود برای تهیه قالب های یخ در داخل هواپیما استفاده می کنند که عموما آب موردنیاز آن از تانکرهای داخلی هواپیما تامین می گردد.

از آنجا که این تانکرها اندازه کوچکی دارند تا موجب اضافه وزن هواپیما نشوند، به طور مستمر آب آنها پر و خالی می شود. اشکال این کار اینجاست که این پروسه در فرودگاه های شهرها و کشورهای دیگر صورت می پذیرد و ممکن است آب لوله کشی آنها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند.

2-w900

از بالشت و پتوهای داخل هواپیما استفاده نکنید

در تحقیقات دیگری که وال استریت ژورنال انجام داده بود، خطوط هوایی بالشت و پتوهای خود را هر ۵ تا ۳۰ روز یکبار می شویند. اصولا پتوهای تمیز و شسته شده در پروازهای اول وقت مورد استفاده قرار می گیرند. با این تفاسیر، نمونه هایی که در پروازهای آخر شب در اختیار مسافران قرار داده می شوند، در طول روز بارها استفاده شده اند.

به میز خوراکی ها دست نزنید

یکی از آلوده ترین بخش های هواپیما، میز تاشو صندلی هاست. مهماندارهای هواپیما این میز را فقط یکبار در روز شسته و تمیز می کنند. از همه بدتر اینکه مشاهده شده برخی از مادران پوشک نوزادان خود را روی همین میز عوض می کنند. از این رو، تا حد امکان از قرار دادن مستقیم غذا روی این میز خودداری نمایید.

3-w900

غذای گرم سفارش دهید

در سال ۲۰۰۹ میلادی، صلاحیت کاری LSG Sky Chefs، که یکی از بزرگ‌ترین تامین کننده های غذای خطوط هوایی در دنیا محسوب می گردد، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا زیر سوال رفت زیرا در غذاهای آنها، باکتری و میکروب های خطرناک مشاهده شده بود. بر اساس تحقیقات سازمان یاد شده، آشپزهای این کیترینگ با دستکش های آلوده یا حتی بدون دستکش غذا آماده می کردند.

کمپانی دیگری به نام Gate Gourmet نیز دقیقا با همین مشکل مواجه بود. از این رو، بسیاری از شرکت ها بیش از پیش به ارتقا کیفیت غذاهایی که تولید می کردند، پرداختند. اما با تمامی این تفاسیر، بهترین و ایمن ترین روش برای حصول اطمینان از آلوده نبودن غذاها، صرف خوراکی های گرم است زیرا حرارت موجب کشته شدن میکروب ها می شود.

از نشستن روی صندلی های کمکی پرهیز کنید

برخی از محققان اعلام داشته اند که نشستن روی صندلی های راهرو در هواپیما خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش می دهد. دلیل آن نیز این است که افراد مختلف، عموما قبل و بعد از رفتن به دستشوئی از آن استفاده می کنند.

همچنین اگر این صندلی را لمس کرده و مثلا جابه‌جا کنید، احتمال آلوده شدن به باکتری ها بیشتر خواهد شد.

از سیستم تهویه موجود در بالای صندلی ها استفاده نکنید

محققان اعلام داشته اند که کولرها و سیستم های تهویه موجود در بالای صندلی ها، تمامی آلودگی ها و میکروب های موجود در کابین را در هوا چرخانده و پخش می نماید. به گفته آنها، این سیستم ها تا ۹۹.۹ درصد ویروس و باکتری موجود در هوا را جذب می نمایند.  برای پیشگیری از چنین مشکلی، بهترین کار این است که این سیستم را روی فشار کم یا متوسط تنظیم کنید.

4-w900

با احتیاط از سرویس بهداشتی استفاده کنید

در نتیجه تحقیقاتی که توسط «جیمز بارباری»، پروفسور و مدیر مرکز تحقیقات و سلامت غذایی در دانشگاه Auburn، صورت پذیرفته، با اینکه عمر باکتری ها روی سطوح پلاستیکی بسیار کوتاه است اما این سطوح بسیار سریع تر و راحت تر میکروب را به دست انسان منتقل می کنند.

بنابراین توصیه می شود هنگام ورود به دستشوئی حتما با استفاده از دستمال کاغذی در توالت را باز و بسته کرده و فلاش تانک را بزنید. همچنین تا حد امکان از آب دستشویی هواپیما برای شست و شوی دندان های خود استفاده نکنید زیرا این همان آبی است که برای توالت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از اسپری بینی استفاده کنید

در طول پرواز امکان دارد بینی شما خشک شود از این رو توصیه می شود از اسپری های بینی برای مرطوب نگه داشتن این عضو از بدن استفاده نمایید. مزیت این کار در این است که موهای داخلی بینی خشک نشده و می توانند با حرکات خود مانع از ورود باکتری به داخل بدن بشوند.

چای یا قهوه ننوشید

قهوه یا چایی که در هواپیما و در طول پرواز سرو می شود، اصولا به آن درجه از داغی که برای کشته شدن باکتری های موجود در آب کافی باشد، نمی رسد.

انجمن حفاظت محیط زیست در پی تحقیقات و بررسی هایش اعلام داشته که در ۱۲ درصد از خطوط هوایی آمریکا، آبی که برای دم نمودن چای یا قهوه مورد استفاده قرار می گیرد حاوی انواع باکتری ها همانند «کلیفرم» است.

5-w900

وسایل خود را در جیب صندلی قرار ندهید

فارغ از اینکه در جیب صندلی های هواپیما می توان هر چیزی حتی آشغال پیدا کرد، دانشمندان دانشگاه Auburn نیز ثابت نموده اند که این فضای کوچک حاوی انواع باکتری های مضر همانند ای-کولی است که حتی تا چندین روز نیز توان زنده ماندن دارد.

اگر مسافر کناری شما بیمار است، جای خود را عوض کنید

به منظور پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، اگر همسفر کناری شما بیمار است توصیه می کنیم در صورت امکان جای خود را عوض کنید تا در معرض ویروس و باکتری های قرار نداشته باشید.

6-w900

زیاد آب بنوشید

از آنجا که فضای داخلی کابین هواپیما خشک است، توصیه می شود که زیاد آب بنوشید تا رطوبت بدنتان حفظ گردد. مرطوب بودن بدن این مزیت را دارد که در اثر کم آبی دچار سردرد، خمودگی یا خستگی نمی شوید. البته لازم به یادآوری است که ترجیحا از لیوان شخصی خود که از پاکیزگی آن مطمئن هستید استفاده نموده و آب شیر را نیز ننوشید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود