معماهای اسرار آمیز جنگ جهانی دوم

ماجراهای عجیبی که حل نشده باقی ماندند

معماهای اسرار آمیز جنگ جهانی دوم

در روزهای اوج جنگ هر اتفاقی می توانست رخ دهد، اما کمتر کسی ماجراهایی مانند عبور یک بشقاب پرنده اسرار آمیز از آسمان لس آنجلس، ناپدید شدن یک هواپیمای نظامی غول پیکر و تبلیغات گسترده با پیام های هدف مند را پیشبینی می نمود. در طول جنگ جهانی دوم، اتفاقات رمز آلود زیادی رخ دادند که برخی از آن ها همچنان حل نشده باقی مانده.

نبرد لس آنجلس

e82c200000000000-w600

می توانیم شگفت انگیز ترین اتفاق جنگ جهانی دوم را نبرد لس آنجلس بدانیم. این رویداد که با نام «حمله هوایی لس آنجلس» نیز شناخته می شود، بسیار حماسی به نظر می رسید. نکته جالب اینجاست که نیروی دریایی آمریکا آن را یک هشدار اشتباه دانست.

این نبرد، غروب ۲۴ فوریه آغاز شد و به دلیل آن که بندر «پیِرل» به تازگی مورد حمله قرار گرفته بود، مردم گمان می کردند حمله هوایی دیگری در راه است. این نبرد با قطع کامل برق همراه بود و هزاران نفر برای حفاظت از مناطق استراتژیک به مکان های مختلف اعزام شدند.

حمله هوایی در بامداد

d82c200000000000-w600

ساعت ۳ بامداد بود که گارد ساحلی آرتیلِری (Artillery)، حمله به یک هواپیمای (سفینه) ناشناخته را آغاز نمود. این حملات تا ساعت ۷ صبح به طول انجامید و در طی آن بیش از ۱۴۰۰ گلوله شلیک شد. ساختمان های زیادی آسیب دیدند و ۵ غیر نظامی نیز کشته شدند.

حملات قلبی، تصادف ماشین ها و دیگر اتفاقات باعث شد که وحشت گسترده همه جا را فرا گیرد. بعد از آن جستجو ها آغاز شد و نیروهای نظامی نتوانستند هیچ گونه هواپیمای ژاپنی را در آنجا بیایند. خود سامورایی ها هم دست داشتن در این اتفاق را تکذیب نمودند.

 

توطئه یک بشقاب پرنده در ادامه بمباران بندر پیِرل

369c200000000000-w600

ارتش اعلام کرد که هشدار برای نبرد هوایی به اشتباه اعلام گشته. اما روزنامه های محلی نظر دیگری داشتند و پای یک بشقاب پرنده را به ماجرا باز نمودند. این اتفاق زمانی رخ داد که آگاهی مردم درباره بشقاب پرنده ها بیشتر شده بود. با این وجود آن ها این ماجرا را سرپوش گذاشتن بر روی وجود اشیای آسمانی می دانستند.  برخی از نظریه پردازان در این زمینه، ماجرای پیش آمده را جز نخستین موارد دیده شدن بشقاب پرنده ها به شمار می آوردند.

 

هواپیماهای ناپدید شونده جنگ جهانی دوم

392c200000000000-w600

تصور نمودن ناپدید شدن یک هواپیما در آسمان کار چندان آسانی نیست، اما بر اساس برخی داستان های شنیده شده از جنگ جهانی دوم، چنین چیزی واقعا وجود داشته. این هواپیماها که به «هواپیماهای شبح» (Ghost Planes) مشهور بودند، به طرز عجیبی ناپدید گشته و بعد دوباره ظاهر می شدند. داستان های بسیاری مانند دیده شدن آن ها در آسمان جاده ای روستایی و ناپدید شدن دوباره هواپیماها شنیده شد. این گونه قصه ها با آب و تاب بسیاری تعریف می شدند. با انجام این کارها، ایده هایی مرموز مانند سفر در زمان بر سر زبان ها می افتادند.

 

هواپیماهای خالی و همراهان گمشده

792c200000000000-w600

نوع دیگری از خبرها پیرامون هواپیماهای شبح نیز در طول جنگ گزارش شد. شنیده ها حاکی از آن بودند که بعد از خارج شدن سربازها برای انجام ماموریتی خطرناک، تمامی آن ها به غیر از یک نفر باز گشته. سپس افراد برای پیدا نمودن آن جستجو را آغاز نمودند. اما ناگهان هواپیمایی بسیار آسیب دیده در ساحل ظاهر شده است. هنگامی که سربازان خود را از هواپیما بیرون می کشیدند، هیچ کس در هواپیما نبوده و مخزن سوخت هم کاملا خالی بود.

 

ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹

892c200000000000-w600

یکی از اسرار آمیز ترین اتفاقات بعد از پایان جنگ جهانی دوم، ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ بود که در تمرینات نظامی فلوریدا شرکت نموده بود. چند لحظه بعد از بلند شدن، خلبان هواپیما گزارش داد که سیستم رادیویی و قطب نما از کار افتاده و او نمی داند در کدام مکان قرار دارد. این هواپیما هیچ گاه پیدا نشد و ۱۴ سرنشین آن مرده فرض شدند. برخی نظریه پردازان اعتقاد داشتند که آن ها به مثلث برمودا وارد شده و سرنوشتی مانند هواپیماهای شبح جنگ جهانی پیدا کرده اند.

 

مرگ اسرارآمیز سوبهاش چاندرا بوز

469c200000000000-w600

هواپیماها تنها چیزهایی نبودند که آن روزها ناپدید می شدند. محافظت از افراد به خصوص مقامات بالارده، کار سختی به نظر می رسید. به عنوان مثال، «سوبهاش چاندرا بوز» (Subhas Chandra Bose) رهبر ارتش ملی هند، به خیانت متهم شد. در طول جنگ، آقای بوز همواره خودش را از دست نهاد های مختلف پنهان می نمود و مانند یک جاسوس، مرتبا جای خود را تغییر می داد. با این حال، مرگ وی بسیار اسرار آمیز بود. بر اساس شنیده ها، آقای بوز سال ۱۹۴۵ طی یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد و بلافاصله بعد از این اتفاق، جسدش به معبدی در توکیو انتقال یافت.

a92c200000000000-w600

برخی معتقد بودند که شخصی دیگر به جای آقای بوز درون قبر قرار گرفته و «اتحاد ملی دموکراسی» به این زودی ها راز مرگ وی را افشا نخواهد نمود. ظاهرا ۴۰ سند محرمانه درباره آقای بوز وجود دارد که تا به حال از دید مردم پنهان نگه داشته شده. مقامات هند اعتقاد دارند که اگر اسناد محرمانه فاش شود، روابط این کشور با برخی سرزمین های دیگر به خطر خواهد افتاد.

 

تبلیغات عجیب بازی تاس مرگبار

c92c200000000000-w600

درست چند هفته قبل از بمباران بندر «پیِرل»، یک شرکت شیکاگویی پیشرو در زمینه بازی تبلیغات عجیبی پیرامون بازی «تاس مرگبار» (The Deadly Double) در روزنامه منتشر نمود. متنی که برای تبلیغ انتخاب شده بود، اخطارهایی به چند زبان مختلف درباره حمله هوایی را در بر داشت. به علاوه، لوگوی آن نیز از دو سر عقاب تشکیل شده بود که بعد ها به نماد شناسایی دولت های آلمان و ژاپن تبدیل گشت. شماره تاس ها در این آگهی نیز روزهای مهم جنگ جهانی دوم را نشان می دادند.

 

کره زمین (ماکت) گمشده هیتلر

f92c200000000000-w600

بخش زیادی از اتفاقات عجیبی که در طول جنگ جهانی دوم رخ داده، به انسان ها و هواپیماها ارتباط پیدا می کند. اما ماجراهایی مانند گم شدن کره زمین (ماکت) هیتلر نیز وجود دارند که احمقانه به نظر می رسند. این کره در فیلم «دیکتاتور بزرگ» (The Great Dictator) چارلی چاپلین نیز به تصویر کشیده شد. سکانس بازی کردن چاپلین با کره زمین و به سخره گرفتن هیتلر، جز برترین سکانس های تاریخ سینما به شمار می رود. اندازه کره هیتلر مانند یک ماشین کوچک بود و بر روی یک پایه مخصوص قرار گرفته بود. بعد از جنگ، این کره به طرز عجیبی ناپدید گشت و همچنان از آن خبری نیست.

منبع: allday
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود