صاعقه مهیبی که موجب کشته شدن ۳۲۳ گوزن شمالی شد

مرگبارترین رعد و برق تاریخ در نروژ روی داد

صاعقه مهیبی که موجب کشته شدن ۳۲۳ گوزن شمالی شد

امروز به گزارش رسانه های محلی نروژ، بیش از ۳۰۰ راس گوزن در اثر اصابت صاعقه رعد و برق در این کشور کشته شدند.

سخنگوی سازمان محیط بانان نروژ به شبکه خبری NTB این کشور گفته که در روز جمعه در نزدیکی Hardangervidda در بخش جنوبی نروژ، ۳۲۳ راس گوزن مرده پیدا شده که متاسفانه ۷۰ راس از آنها جوان بوده اند.

مقامات رسمی بر این باور هستند که تمامی این حیوانات در اثر اصابت صاعقه رعد و برق کشته شده اند. از این رو می توان گفت این مرگبارترین توفان رعد و برق در طول تاریخ است که تاکنون روی داده. در همین رابطه، Knut Nylend اظهار داشته که: «پیش از این نظر اخبار متعددی در رابطه با کشته شدن حیوانات به این منوال منتشر شده بود، اما هرگز چنین طیف وسیعی از حیوانات به طور همزمان به کام مرگ نرفته بودند.»

اجساد این حیوانات در بخش دورافتاده ای از منطقه شکار یافت شده و از این رو برای تهیه نمونه و انجام بررسی های لازم از گوزن ها، مامورانی به آنجا اعزام شده اند. لازم به ذکر است که پارک ملی Hardangervidda محل زندگی حدود ۱۰ هزار نوع گوزن وحشی محسوب می گردد که هر سال به اطراف این منطقه مهاجرت می کنند.

Nylend در مورد مرگ این تعداد گوزن این طور گفته که: «این حیوانات عموما در نزدیکی هم حرکت نموده و به صورت گله ای در کنار هم اجتماع می کنند و همین موضوع موجب مرگشان شده.»

به گزارش خبرگزاری BNO، آخرین صاعقه مهیبی که به مرگ تعداد زیادی حیوان منجر شده بود به سال ۲۰۰۵ در کشور استرالیا بر می گردد که در نتیجه آن ۶۸ راس گاو کشته شده بودند. این رعد و برق در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده. وحشتناکترین حادثه توفانی مربوط به انسان نیز در سال ۱۹۷۱ میلادی روی داده که به گزارش گینس، ۹۱ نفر در آمازون به کام مرگ رفته اند.

منبع: theverge
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • alikemali0124 شهریور ۹, ۱۳۹۵

    متأسفانه… مطالب سایتتون خیلی خوب و جذابه، ممنونم