آمیزه هنر و پنج حلقه

آمیزه هنر و پنج حلقه

هنر و ورزش همیشه با یکدیگر قرابتی طولانی و قدیمی دارند. آنقدر قدیمی که می‌توان در بک گراند هر اتفاق ورزشی ردپایی از هنر را رویت کرد. این بار در المپیک ریو می‌توان آمیزه‌ای از هنر را در بطن و متن المپیک مشاهده کرد. اتفاقی نوبرانه که یکی از جذابیت‌های المپیک ریو محسوب می‌شد و به ریو چهره‌ای هنری بخشیده بود.

هنر و 5 حلقه برای نخستین بار در تاریخ‌ بازی‌های المپیک، ۳ هنرمند بین‌المللی برای کار در شهر ریو دعوت شدند و کارهای هنری آنها در جاهای مختلف شهر دیده می‌شود. یکی از این هنرمندان، JG فرانسوی است که سه کار هنری بزرگ در شهر ریو داشت. جرالد آندال آمریکایی نیز هنرمندی است که از درخت‌های مو برای ساخت سازه‌های هنری استفاده می‌کند. تیلمان اشپنلگر آلمانی نیز نویسنده‌ای است که قرار است با الهام گرفتن از بازی‌های المپیک و شهر ریو یک کتاب تصویری تهیه کند.

هنر و 5 حلقه

تصاویر سیاه و سفید ساخته JR که از ورزشکاران الهام گرفته شده، در مکان‌های مختلف شهر دیده می‌شود. در این تصاویر ورزشکاران در حال پرش، شنا و شیرجه هستند. برای نمایش دادن این تصاویر از داربست‌های بزرگ استفاده شده. در مناطق فلامنگو، پارا و بوتافوگو سه کار از JR وجود دارد. جرالد آندال در کارهای خود از درختان مو استفاده کرده تا احساسات، انرژی و ریتم بازی‌های المپیک را به نمایش بگذارد. به کارگیری هنرمندان در المپیک یکی از مواردی است که در اختتامیه بازی‌ها و در معرفی برنامه المپیک ۲۰۲۰ به آن اشاره شد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود