هیکی و رفقا زیر تیغ؛ زندان برای دلال بلیت

هیکی و رفقا زیر تیغ؛ زندان برای دلال بلیت

در پایان بازی‌های المپیک پاتریک هیکی رییس کمیته المپیک اروپا در ارتباط با فروش غیرقانونی بلیت بازی‌های المپیک در ریو بازداشت شد. هیکی ۷۱ ساله مظنون به انتقال غیرقانونی بلیت‌ها به دلالانی است که این بلیت را به قیمت گزافی می‌فروختند. او که از دست پلیس‌ها به هتل محل اقامت فرار کرده بود در نهایت بازداشت شد و البته از حال رفت!

رییس کمیته المپیک اروپا، پس از آن به دلایل مربوط به سلامتی، درخواست کرد که برای معاینات پزشکی راهی بیمارستان شود. بعد از بازجویی او توسط پلیس برزیل، قاضی حاضر نشد که پاتریک هیکی با قید ضمانت آزاد شود و در یکی از بدنام‌ترین زندان‌های ریو نگه داشته خواهد شد. در نهایت هیکی به زندان بانگو ۱۰، با بالاترین سطح امنیتی، انتقال پیدا کرد. او اتهامات وارد شده را نپذیرفته اما به طور موقت از همه سمت‌های خود کناره‌گیری کرده است.

در همین راستا و بر طبق اعترافات هیکی گذرنامه و وسایل شخصی تعدادی از اعضای کاروان ایرلند در ریو توسط پلیس برزیل ضبط شد. پت هیتکی رییس شورای المپیک ایرلند، استفان مارتین مدیر اجرایی شورا، درموت هنیهان دبیرکل و کوین کیلتی خزانه دار شورای المپیک ایرلند افرادی هستند که از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفتند. پلیس برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که هیچ کدام از این افراد دستگیر نشده‌اند و باید در اسرع وقت برای ادای پاره‌ای توضیحات در مرکز پلیس حاضر شوند. این افراد به دلیل آنچه شرکت در فروش غیر قانونی بلیت و گران فروشی بلیت ذکر شده، مورد تحقیق و بازجویی قرار خواهند گرفت.

بدون نظر

ورود