آیا نوشیدنی های رژیمی، نوزاد شما را چاق می کند؟

آیا نوشیدنی های رژیمی، نوزاد شما را چاق می کند؟

تحقیقات اخیر نشان داده است که نوزادانی که مادرانشان هر روز نوشیدنی رژیمی می نوشند،  بیشتر در معرض اضافه وزن قرار دارند. البته علت این امر هنوز مشخص نیست.

Alcohol and pregnancy...AR0PXC Alcohol and pregnancy

 

 

 

مگان آزاد، از مرکز مطالعات بیمارستان کودکان میناتو با کمک همکارانش گزارشی را در مجله American Medical Association’s JAMA Pediatrics منتشر کردند که در آن به بررسی ۳۰۰۰ زن و نوزادان آن ها پرداختند، نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان داد که مادرانی که از نوشیدنی هایی رژیمی و یا نوشیدنی هایی با شیرینی غیرطبیعی استفاده می کنند، فرزندان شان بیشتر در معرض اضافه وزن قرار دارند.

 

DPS-Portfolio-of-Products-w900-h600

 

 

 

محققان بر این باورند که اضافه وزن بیش از حد مادر در دوران بارداری نیز می تواند از عوامل ابتلای نوزاد به چاقی مفرط به شمار رود که البته رژیم غذایی صحیح و ورزش راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از اضافه وزن مادر است.

TP-steps-plus-size-pregnancy-may-2015-article

از میان مادران مورد مطالعه قرار گرفته در این تحقیق، ۳۰ درصد، از نوشیدنی های شیرین غیرطبیعی استفاده می کنند که ۵ درصد از آن ها هر روز این کار را می کنند. در میان نوزادانی که در سال نخست زندگی شان اضافه وزن دارند، تقریبا ۵ درصدشان از مادرانی به دنیا آمده اند که عادت به نوشیدن روزانه، نوشیدنی های رژیمی دارند و خود این مادران عمدتا از چاقی رنج می برند.

 

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود