چگونه برای تابستان وزن کم کنیم

چگونه برای تابستان وزن کم کنیم

کم کردن وزن خود چالشی بزرگ به شمار می رود اما حفظ وزن ایده آل از آن هم چالش برانگیز تر است. در واقع زمانی که در حال کم کردن وزن هستیم، قوانینی وجود دارند که می توانیم با پیروی از آن ها، روند کاهش وزن خود را ادامه دهیم، اما زمانی که به وزن ایده آل می رسیم، راهکارهای مان به پایان می رسد و همین موضوع در بسیاری موارد باعث بازگشت به وزن قبلی می شود.

پیدا کردن راهکارهای مفید برای تغذیه و تناسب اندام نیاز به گذشت زمان و پیدا کردن تجربه دارد. این که تا چه اندازه با بدن خود آشنا باشید و بر اساس آن الگوهای غذایی خود را برگزینید، در روند کاهش وزن شما موثر است و در واقع نخستین قدم به حساب می آید. در این جا با ۸ راه کار آشنا می شوید تا به کمک آن ها بتوانید وزن  خود را کاهش دهید و به حفظ وزن مناسب خود ادامه دهید.

 

۱- از یک مجله تغذیه استفاده کنید.

این که اطلاعات بیشتری در مورد مواد غذایی گوناگون داشته باشید، زندگی غذایی روزمره شما را به سمت الگوهای سلامت غذایی نزدیک تر می سازد.

u0XBy6mj-w900-h600

۲- به میزان دریافت پروتئین اهمیت دهید.

مصرف غذای سالم، اولین قدم در کاهش وزن است. این که میزان کالری دریافتی روزانه را نیز محاسبه کنید می تواند مفید باشد اما فراموش نکنید که میزان دریافت پروتئین را کاهش ندهید چرا که در این صورت، ممکن است احساس نیاز بیشتری به دریافت کالری داشته باشید. از تمامی گوشت ها از مرغ، گوشت، بوقلمون و غیره در قطعات معین شده در رژیم غذایی تان استفاده کنید. با این کار رژیم غذایی رضایت بخش تری را برای خود به وجود می آورید. از خوردن ماست هم غافل نباشد.

 

 

vital_ingredients_artwork-copy1-w900-h600

۳- شیرینی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

تلاش کنید راهی پیدا کنید که آن را در وعده های غذایی اصلی قرار دهید.

این که در رژیم غذایی هیچ ماده غذایی را از لیست خود خارج نکنید، در ادامه روند رژیم به شما کمک فراوانی خواهد کرد. به عنوان مثال ۱۰۰ کالری از یک نوشیدنی شیرین یا یک تکه شکلات  را برای ایجاد تنوع در وعده های غذای تان قرار دهید.

8006282-Berries-Mojito-with-Energy-Drink-Strawberry-and-Lime-and-Sweet-Syrup-Nonalcoholic-Beverage-Stock-Photo

 

۴- آب بنوشید.

یکی از عوامل موثر در کاهش وزن، این است که همواره تشنگی خود را با نوشیدن آب بر طرف کنید. به عنوان مثال همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید.

six-bottles-of-water-w900-h600

 

۵- هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.

اگر جزو گروه کسانی هستید که فرصت خوردن صبحانه را پیدا نمی کنید، بهترین راه جبران، خوردن میوه های تازه است. به اندازه ۲۰۰ کالری میوه و یا نوشیدنی طبیعی یا کم شکر بخورید. حتی زمانی که در حال خروج از منزل به منظور رسیدن به محل کارتان هستید، خیلی سریع می توانید یک میوه را در دست بگیرید و از منزل خارج شوید.

Fresh-Fruits-w900-h600

 

۶- کاملا مطمئن شوید که به اندازه کافی پروتئین مصرف می کنید.

درست است که خوردن سبزیجات و میوه بسیار موثر است اما هرگز فراموش نکنید که این راه کار باید در کنار مصرف به اندازه پروتئین باشد. چرا که با مصرف پروتئین احساس سیری بیشتری می کنید. تا می توانید در رژیم غذایی تان، تخم مرغ، گوشت، مرغ، میگوی آماده سرخ شدن را قرار دهید تا در هنگام احساس گشنگی منبع خوبی از پروتئین را در دسترس داشته باشید.

24171427-Huge-choice-of-different-meat-dishes-on-one-plate-with-spices-and-vegetables-Stock-Photo-w900-h600

 

۷- در درست کردن انواع سالاد خلاق باشید.

از آن جا که خوردن مداوم سالاد ممکن است بسیار کسالت آور باشد، سعی کنید با به کار بردن مواد تشکیل دهنده متفاوت و رنگ های گوناگون، خوردن سالاد را برای خودتان متنوع کنید.  مثلا گاهی از پیاز قرمز، قطعه های قارچ، هویچ، رنگ های مختلف فلفل از زود و نارنجی و سبز استفاده کنید تا برای تان تکراری و کسالت آور نباشد. همچنین می توانید خلاقانه تر هم عمل کنید و در برش هایی که در این سبزیجات به وجود می آورید، تنوع ایجاد کنید.

2c62688a5a425f15_citrus-chicken-salad-2.jpg.xxxlarge_2x-w900-h600

 

۸- تمام وعده های غذایی باید مغذی باشند.

  • درست است که مصرف کاهو بسیار مفید است اما به این معنی نیست که بتواند جای یک وعده غذایی را برای تان بگیرد. یا مصرف اسفناج با قرار گرفتن در کنار پروتئین و کربوهیدرات می تواند مفید و نقش کامل کننده وعده غذایی را برای شما داشته باشد. حتی اگر وعده غذایی را در خارج از منزل میل می کنید، قرار دادن ظرف سبزیجات می تواند بسیار مفید باشد اما به تنهایی کافی نیست.
  • Braised Italian Sausage Stew

 

بدون نظر

ورود