۲۴ غذای محلی انگلستان که چندش آور هستند

غذاهای عجیب کشور انگلیس

۲۴ غذای محلی انگلستان که چندش آور هستند

تقریبا تمامی کشورهای دنیا غذاهایی دارند که فقط برای اهالی همان منطقه جذابیت داشته و ممکن است برای مردم دیگر مناطق دنیا بسیار عجیب و حتی چندش آور به نظر برسند.

انگلستان نیز از این قاعده مستثنا نیست و خوراکی هایی در گوشه و کنار این کشور پخته و سرو می گردند که احتمالا با دیدن تصاویر و آگاهی از مواد اولیه شان، حالتان بد خواهد شد. برای آشنایی با این غذاها در ادامه با ما همراه باشید.

پودینگ دل و جگر

1-w900

این غذای ملی اسکاتلند از دل، روده و قلوه گوسفند به همراه جودوسر، پیاز و ادویه تهیه می گردد و به صورت سنتی در روده گوسفند پخته می شد. ضمنا پودینگ دل و جگر اکنون بیشتر با روکش مخصوص سوسیس تهیه می گردد.

ژله مارماهی

2-w900

ژله مارماهی از جمله غذای محبوب مردم لندن محسوب می گردد که به دلیل طعم و شکل عجیبی که دارد، کمتر کسی را در خارج از انگلستان پیدا می کنید که به خوردن آن رغبتی داشته باشد.

پای Stargazy

3-w900

این غذای سنتی اهالی جنوب غربی انگستان است و از ساردین سیاه، تخم مرغ، سیب زمینی به همراه خمیر پای تهیه می شود.  این غذا نیز به دلیل بیرون بودن سر ماهی ها از خمیر به این نام موسوم است.

پودینگ سیاه

4-w900

این غذا که در اصل سوسیس خون است از خوراکی های محبوب ایرلند و انگلیس محسوب شده و بیشتر به عنوان صبحانه سرو می گردد. برای تهیه این سوسیس از خون حیواناتی نظیر گاو یا خوک بهره گرفته می شود.

پودینگ سفید

5-w900

این پودینگ نیز در اصل نوعی سوسیس تهیه شده از چربی خوک است و تقریبا در هیچ کجای دنیای به غیر از ایرلند و انگلیس محبوبیت ندارد.

لوبیای پخته روی نان تست

6-w900

از یکی دیگر از غذاهای سنتی و محلی کشور انگلستان می توان به لوبیای پخته شده در سس گوجه فرنگی اشاره نمود که روی نان تست سرو می گردد.

Liquor

7-w900

لیکور نام نوعی سس است که از جعفری و سرکه تهیه شده و عموما به همراه پای گوشت و پوره سیب زمینی سرو می گردد. این ترکیب غذایی از قرن ۱۹ میلادی در انگلستان رواج داشته و هنوز هم در شهرهای مختلف این کشور طبخ و سرو می شود.

ماهی دودی

8-w900

ماهی دودی از دیگر غذاهای محلی انگستان است که عموما به همراه نان قهوه ای و لیموترش برای صبحانه سرو می گردد.

پودینگ کریسمس

9-w900

هیچ مراسم کریسمسی در انگلستان بدون حضور این پودینگ برگزار نمی شود؛ دسری که از میوه های سرخ شده، آجیل و چربی گوسفند تهیه می شود.

چربی گوشت

10-w900

Dripping در واقع چربی چکیده از گوشت در حال کباب شدن است که به عنوان روغن در پخت غذا یا کره بر روی نان تست مورد استفاده قرار می گیرد. نوعِ Mucky این چربی که حاوی دیگر مخلفات چکیده شده از کباب است نیز از دیگر گونه های این روغن محسوب شده و بیشتر مورد توجه اهالی یورکشایر قرار دارد.

Offal

11-w900

Offal به مفهوم بخش های زائد بدن حیوانات است و در غذاهای محلی انگلیس همانند پودینگ قلوه واستیک که از گوشت چرخکرده گاو، گوسفند یا خوک درست می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

حریره نخود

12-w900

برای تهیه این غذا، نخود را از شب قبل در آب خیس کرده و سپس به همراه شکر و نمک می جوشانند تا به صورت یک پوره سبز رنگ در بیاید. این حریره را عموما به همراه فیش اند چیپس سرو می کنند.

قرمه میگو

13-w900

برای درست کردن این غذا، میگوهای قهوه ای را در کره طعم دار شده با جوزهندی خوابانده و در شیشه در بسته قرار می دهند و اصولا نیز با تُست گندم آن را سرو می کنند.

مارمیته

14-w900

بریتانیایی ها یا Marmite را دوست دارند یا از آن متنفر هستند؛ مارمیته در واقع نوعی خمیر شور تهیه شده از مخمر جو است که روی نان تست آن را میل می کنند.

پای با مغز گوشتی

15-w900

این پای نوعی شیرینی با مغز گوشتی است که عموما در مراسم کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد و از انواع میوه خشک شده، گوشت و دنبه حیوانات تهیه می شود.

سس قهوه ای

16-w900

بریتانیایی ها سال هاست که از سس قهوه ای در انواع ساندویچ های بیکن و صبحانه خود استفاده می کنند. این سس از سرکه مالت، گوجه فرنگی، خرما، عصاره تمبر هندی و ادویه تهیه می گردد.

Toad

toad-in-the-hole-consists-of-sausages-baked-into-a-yorkshire-pudding-batter-though-it-may-not-sound-or-look-particularly-appetising-its-delicious--especially-when-served-with-plenty-of-gravy-w900

این غذا حاوی سوسیس های پخته شده در مواد پودینگ یورکشایر است و با اینکه چندان هوس انگیز به نظر نمی رسد، اما وقتی به صورت آبدار سرو می شود، طعم خوبی دارد.

وینکلز

18-w900

حلزون های کوچک دریایی چیزی نیستند که عموم مردم به خوردن آنها تمایلی داشته باشند، اما در شهرهای کوچک انگلیس از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و به زبان محلی نیز به نام winkles مشهور هستند.

پای گوشت خوک

19-w900

این پای از گوشت چرخ‌کرده خوک و با خمیر پیراشکی درست می شود.

Laverbread

20-w900

این غذای محلی از جلبک دریایی خوراکی تهیه می شود و برای درست کردن آن، جلبک ها را چندین ساعت در آب جوشانده و سپس آنها را پوره می نمایند.

کوفته قلقلی خوک

21-w900

این کوفته قلقلی ها از دل و روده و جگر خوک تهیه شده که در آب گوشت و پیاز پخته می شود.

Scotch Eggs

22-w900

تخم مرغ آب‌پز و سفت شده را در سوسیس چرخ شده قرار داده و به صورت کوفته در می آورند، سپس کوفته ها را درون پودر سوخاری غلتانده و در روغن زیاد سرخ می کنند.

Kedgeree

23-w900

این غذا مشابه Kichari هندی است که از ترکیب برنج و سبزیجات تهیه می گردد. نسخه انگلیسی این خوراک با ماهی دودی، تخم مرغ آب‌پز، نخودفرنگی و سبزیجات درست می شود.

پودینگ حبوبات

24-w900

در انگلستان انواع پودینگ ها با نخود، عدس یا لوبیا تهیه شده و در میان انگلیسی ها محبوبیت هم دارند.

منبع: businessinsider
۳ نظر

ورود

  • نیما شهریور ۱۳, ۱۳۹۵

    سلام
    مطلب جالبی بود اما به چند نکته باید توجه کرد و اون اینه که مزاج غذایی ملل متفاوته و همین تفاوت باعث جذابیت میشه از نظر ما و خیلی ها این خوراکی ها چندش اور هستن ولی برای اون ها خیر
    اما برای مثال درک نکردم لوبیای پخته شده با نان تست چرا باید چندش آور باشه ؟ یا اسکاچ اگز که ترکیب خیلی جالبیست ( البت این به خاطر نامش کمی مشکوکه ) یا ماهی دودی که تو گیلان خودمون هم جزو غذاهای مورد علاقه مردمه

    • Mojgan بهمن ۲۵, ۱۳۹۶

      دقیقا باهاتون موافقم و منم بهمین موضوع فکر میکردم که بکار بردن لفظ چندش آور اصلا صحیح نیست

  • دانیال تیر ۱۷, ۱۳۹۶

    سلام این پستتون عالی بود من دنبال دستور غذایی پودینگ دل و جگرم که تو روده پخته میشه راهنمایی کنید لطفا
    سپاس