برای رسیدن به اهداف بزرگ آنها را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید

با شکستن هدف های بزرگ، به روند تحقق آنها سرعت ببخشید

برای رسیدن به اهداف بزرگ آنها را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید

ضرب المثلی داریم که می گوید «سنگ بزرگ نشانه نزدن است» و در مواقعی استفاده می گردد که احتمال انجام کارهای که فرد در ذهن خود می پروراند تقریبا صفر است. این عبارت در مورد تعیین اهداف بزرگ در زندگی نیز مصداق دارد. از این رو بهترین تضمین برای رسیدن به آنچه می خواهید این است که تفکرات خود برای آینده را به بخش های کوچک تقسیم نمایید.

البته برای آغاز همین کارهای کوچک نیز احتمالا با موانعی مواجه خواهید بود. بنابراین، به منظور رفع ترس های اولیه فعالیت هایی را در اولویت های نخست قرار دهید که با کمترین تلاش می توان بهترین نتیجه را از آنها دریافت کرد.

پیرو همین امر جا دارد اشاره کنیم که مغز انسان همیشه به دنبال مشاهده نتیجه های بزرگ است و تشویق و تحسین را بسیار دوست دارد. به همین خاطر، به جای مبارزه با این جانبداری ها، از آنها برای تحقق هر چه سریع تر اهداف خود بهره بگیرید. هنگامی که کارهای در دست انجام خود را به بخش های کوچک تقسیم می نمایید، مواردی که آسان تر هستند و وقت کمتری از شما صرف می کنند را اول انجام دهید تا نتیجه مثبت آن موجب تشویق ذهنی شما شده و راه را برای ادامه مسیر هموارتر نماید.

در این راستا، یک کارفرما به نام «الِ کاپلان» نیز اینطور بیان داشته که: «به جای آموختن زبان فرانسه شاید بهتر باشد که به یکی از دوستانی که به این زبان مسلط است ایمیل زده و از او بخواهید پیشنهادات خود را ارائه دهد. سپس با استفاده از این ترفندهای ساده برای خود اهداف کوچک تعیین نمایید. با برداشتن قدم های کوتاه تر قادر خواهید بود به مسیر یادگیری مهارت های زبانی استمرار  بیشتری بخشیده و آهسته و پیوسته خود را به هدف نهایی نزدیک نمایید.»

کاپلان توصیه های دیگری نیز در این راستا دارد که به صورت کلی می توان به یافتن شریک قابل اعتماد، تمرین، از بین بردن موانع بدون ترس، اعنماد داشتن به خود در ابتدای مسیر و تمرکز نمودن روی نتیجه کار اشاره نمود.

منبع: lifehacker
بدون نظر

ورود