از کینگ کونگ تا کیوبو؛ چگونه تکنیک «استاپ موشن» طی یک قرن به تکامل رسید [تماشا کنید]

از کینگ کونگ تا کیوبو؛ چگونه تکنیک «استاپ موشن» طی یک قرن به تکامل رسید [تماشا کنید]

تکنیک «استاپ موشن» یکی از قدیمی ترین تکنیک های سینما به شمار می رود و در طی سال های گذشته بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته. با نگاه کردن به گذشته می توان پیشرفت کنونی فیلم ها را به درستی درک نمود.

«ووگار اِفِندی» (Vugar Efendi) به تازگی ویدیویی با عنوان «تکامل تکنیک استاپ موشن» منتشر نموده که تاریخ ۱۱۶ ساله آن را در کمتر از ۳ دقیقه به تصویر می کشد. البته نخستین انیمیشن ساخته شده با این روش (سیرک هامپتی-دامپتی در سال ۱۸۹۸) در ویدیو قرار داده نشده، اما از کارهایی مانند «نقاشی مسحور شده» (The Enchanted Drawing) تا فیلم های بسیار جدید مانند «کیوبو و دو نشانه» (Kubo and the Two Strings) را می توان در آن مشاهده نمود.

انیمشین «کیوبو» جادوی فناوری به شمار می رود. این اثر به خوبی پیشرفت تکنیک «استاپ موشن» را طی ۱۰۰ سال نشان می دهد. «کِوین پَری» (Kevin Parry) انیماتور این فیلم به تازگی تصاویر متحرکی از کار خود منتشر ساخته که چگونگی استفاده از این روش را نمایان می کند.

فیلم «پینوکیو» ساخته «گیرمو دل تورو» (Guillermo Del Toro) نیز از این تکنیک بهره برده و بر اساس اطلاعات اولیه، کارگردان توانسته بسیار خوب از آن استفاده کند. از شما دعوت می کنیم ویدیوی زیر را تماشا نمایید.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود