پسته کمیاب می شود

آمریکا تولید پسته خود را در سال جاری تا نصف کاهش می دهد

پسته کمیاب می شود

وزارت کشاورزی آمریکا درآخرین سند چشم انداز خود برای سال ۲۰۱۶ اعلام کرد، تولید پسته این کشور در سال جاری میلادی با نزدیک به ۱۰۰ هزار تن کاهش، تقریبا به نصف میزان مشابه در سال گذشته می رسد.

پایگاه اینترنتی گیزمودو با درج این خبر نوشت: عامل اصلی این تصمیم خشکسالی جدی  و کاهش چشم گیر منابع آبی در ایالات کالیفرنیای آمریکا است.

آمریکا که دومین تولید کننده پسته در جهان محسوب می شود، با این تصمیم در واقع تولید جهانی پسته (۵۲۰ هزار تن) را یک پنجم کاهش خواهد داد.

این در حالی است که ایران بعنوان یکی دیگر از تولید کنندگان عمده پسته دنیا بدلیل وخامت شرایط کم آبی در کشور نیز اعلام کرده تولید پسته خود را تا ۲۵ درصد کاهش خواهد داد.

پیش بینی ها حاکی از آن است تولید پسته امسال در ایران به کمتر از ۱۴۰ هزار تن برسد که بسیار کمتر از حد انتظار است.

در گزارش وزارت کشاورزی آمریکا آمده است: بنظر می رسد امسال سهم تولید جهانی پسته ۸۶ هزار تن کاهش یابد که با توجه به مطلوب نبودن برداشت در ترکیه، پیش بینی می شود بازارهای جهانی اندکی متاثر از این روند شوند.

گیزمودو در پایان با اشاره مجدد به مشکل خشکسالی در بیشتر نقاط جهان خاطر نشان کرد: بحران کم آبی پیش از این تولید خوراکی هایی همچون ماهی سالمون، قهوه و بادام را تحت تاثیر قرار داده بود و اکنون باید پسته را نیز به این فهرست اضافه کرد.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود