پیش از مذاکره با مدیر، خواسته های خود را اولویت بندی کنید

آگاهی از خواسته ها نخستین قدم برای پیروزی است

پیش از مذاکره با مدیر، خواسته های خود را اولویت بندی کنید

مذاکره نمودن به منظور تحقق خواسته ها، یک هنر محسوب می گردد و هر چه روی درخواست های خود وقوف کامل تری داشته و اصول و فنون خوب حرف زدن را بیشتر بلد باشید، نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. بنابراین لازم است پیش از آغاز گفت‌وگو، برای مطالبات خود از یک تا ۱۰ اولویت تعیین نمایید.

به طور مثال، درخواست هایی همانند مرخصی در طول تعطیلات که از اهمیت بالایی برخوردار است را با امتیاز ۱۰ رتبه بندی کنید و مواردی که ارزش چندانی ندارند ولی لازم است در باب آنها گفتگویی صورت پذیرد را با امتیاز یک مشخص نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که لازم نیست در مورد فهرست درخواست ها و طبقه بندی آنها با مدیرتان حرف بزنید. اما تهیه و تنظیم این تقاضانامه برای خودتان و به منظور تحقق اهدافی که در سر می پرورانید، بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.

در همین رابطه، «جان رمپون» در وب سایت Inc. این طور بیان داشته که: «اگر تمایل دارید به خوبی از خواسته های خود و حتی همکارانتان آگاه شوید، بهترین کار این است که برای هر کدام از مطالبات خود یک امتیاز تعیین کنید. به طور مثال، موردی که در شماره یک نوشته می شود، از کمترین اهمیت برخوردار خواهد بود (کمترین امتیاز را دارد) و در مقابل، گزینه دهم دقیقا آیتمی است که شما خیلی شدید به آن نیاز دارید و اولویت اصلیتان محسوب می گردد. این موجب می شود تا هر دو طرف سرانجام به تفاهمی مشترک رسیده یا جایگزینی برای موارد گوناگون پیدا نمایند.»

از دیگر ترفندهای داشتن یک مذاکره خوب با مدیر این است که به طور کامل روی احساسات خود شناخت داشته باشید و تمامی تکالیفی که بر عهده تان قرار داده شده را به خوبی به انجام برسانید. به هیچ عنوان روی برنده شدن و جواب مثبت گرفتن برای تمامی درخواست های خود متمرکز نشوید. در آخر اینکه، اطلاعات خود را با وی به اشتراک گذاشته و به خلاصه گویی اکتفا نمایید.

منبع: lifehacker
دیجیاتو
بدون نظر

ورود