گرامیداشت سالروز «آتش سوزی بزرگ» لندن با آتش زدن ماکتی چوبی

گرامیداشت سالروز «آتش سوزی بزرگ» لندن با آتش زدن ماکتی چوبی

۳۵۰ سال پیش یعنی ۲ سپتامبر ۱۶۶۶ میلادی، حادثه وحشتناکی در لندن به وقوع پیوست که در اثر آن ۸۰ درصد خانه های چوبی این شهر به طور کامل در آتش سوختند و بر اساس آمارهای ارائه شده، ۷۰۰۰۰ نفر از جمعیت ۸۰۰۰۰ نفری این شهر بی خانمان شدند. با این وجود گزارش ها از کشته شدن تنها ۶ نفر طی این آتش سوزی حکایت داشت که علت این تعداد کم، به حساب نیاوردن افراد قشر متوسط و فقیر در گزارش ها بود.

برخی افراد نیز به علت شدت آتش سوزی همراه با خانه های خود به خاکستر تبدیل شدند. بعد از این حادثه تمام خانه های لندن با استفاده از سنگ مورد بازسازی قرار گرفتند و تنها تابلوی خیابان ها چوبی باقی ماند.

حالا ساکنان شهر برای گرامی داشتن سالروز این حادثه، ماکتی از ساختمان های قدیمی را ساخته و آن را بر روی رودخانه «تِیمز» (Thames) به آتش کشیدند. این ساختمان ۱۲۰ متری توسط هنرمندی آمریکایی به نام «دیوید بِست» (David Best) طراحی شده. وی به خاطر ساخت سازه های چوبی عظیم شهرت زیادی دارد.

london-fire-model2 (1)-w600

london-fire-anniversary-12-w600

در کنار این مراسم، نمایشگاه ها و رویداد های دیگری نیز مانند تورها و بازارهای خوراکی برگزار گشت. دستور العمل ها و درمان هایی که هنگام آتش سوزی به کار می رفتند نیز در لا به لای مراسم دیده می شد.

london-fire-anniversary-22-w600

london-fire-anniversary-32-w600

london-fire-anniversary-62-w600

london-fire-anniversary-76-w600

منبع: amusingplanet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود