چگونه پرحرفی دیگران را به آن ها گوشزد کنیم

چگونه پرحرفی دیگران را به آن ها گوشزد کنیم

حتما برای شما هم پیش آمده که با فردی پرچانه هم صحبت شده باشید. این اشخاص معمولا به رفتارهای شما مانند نگاه نمودن به ساعت و بی حوصله پاسخ دادن توجهی نداشته و باز هم به صحبت های خود ادامه می دهند. در این گونه موارد باید راه کاری مناسب پیدا نمود؛ راه حلی که علاوه بر محترمانه بودن شما را نیز از این وضعیت رهایی بخشد.

معمولا افراد دوست ندارند دیگران آن ها را خسته کننده و یا کسل کننده خطاب کنند. کنترل چنین عادتی می تواند مقبولیت اجتماعی را افزایش دهد. برخی افراد پر حرف اعتراف می کنند که چندان به نشانه های مخالف خود توجه ندارند، اما برخی دیگر نگران جایگاه و مقبولیت خود هستند.

آن ها به علت ترس از سکوت هیچ گاه صحبت خود را قطع نمی کنند. برخی افراد مبتلا به «اختلال کمبود توجه» (attention deficit disorder) به سختی می توانند صحبت های خود را کنترل نمایند. علت این مسئله هر چه که باشد، به خسته و عاصی شدن شنونده منجر خواهد شد.

اگر فرد صحبت کننده یک غریبه باشد، تذکر دادن به آن ایده چندان مناسبی نیست. اگر شما به اشخاصی که نمی شناسید تذکر دهید، فردی بی ادب و گستاخ جلوه می کنید. شما زندانی چنین افرادی نیستید و می توانید عذر خواهی نموده و محل را ترک نمایید.

اگر طرف مقابل از دوستان شماست و می دانید که وی از تذکر شما سود خواهد برد، می توانید به صورت خصوصی مسئله را به وی گوشزد نمایید. اگر شما خود را در معرض صحبت با چنین افرادی قرار ندهید، شاید طرف مقابل بتواند شما را درک نموده و رفتار خود را اصلاح نماید.

راه کار دیگر این است که برای مطرح نمودن نظر خود با پرسیدن سوالاتی مانند “می توانم نکته ای را تذکر دهم؟”  از طرف مقابل اجازه بگیرید. در نظر داشته باشید که نوع مطرح نمودن می تواند در رابطه شما تاثیر زیادی داشته باشد. به جای این که از جملاتی کوتاه و صریح استفاده کنید، می توانید دیدگاه خود را با جملاتی طولانی تر و به صورت غیر مستقیم به طرف مقابل انتقال دهید. توهین نمودن به چنین اشخاصی نمی تواند تغییرات رفتاری مد نظر شما را در آن ها ایجاد نماید.

اگر به عنوان مافوق بخواهید چنین سخنی را با کارمند خود مطرح کنید، مسئله کمی متفاوت خواهد بود. شما می توانید با مقایسه رفتار وی با دیگر اعضای گروه، مشکل به وجود آمده را برطرف سازید. این کار باعث نمی شود که طرف مقابل دیگر در مقابل شما سخنی به زبان نیاورد.

با مطرح نمودن صریح دیدگاه های خود می توانید به فرد موفق تری تبدیل شوید. همواره محدودیت ها و خطوط قرمز را به کارمند خود گوشزد کنید، زیرا این کار باعث می شود تا وی حد و اندازه خود را بداند. پرحرفی عادتی است که با صبر و حوصله می توان آن را برطرف نمود و مطمئن باشید که ایده های مطرح شده می توانند کارساز باشند.

منبع: howstuffworks
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود