تزئین اتاق نشیمن به سبک پائیز

ایده هایی برای زینت بخشیدن به خانه با عناصر پائیزی

تزئین اتاق نشیمن به سبک پائیز

پائیز در راه است و به همین خاطر بد نیست خانه را نیز به سبک این فصل بسیار زیبا و خوشرنگ تزئین کنیم تا حال و هوای فضای داخلی محل زندگی هم رنگارنگ و زیبا شود. برای این منظور توصیه می کنیم از ایده های زیر برای تغییر دکوراسیون فصلی اتاق نشیمن خود الهام بگیرید.

استفاده از رنگ های خنثی

1

باید بدانید برخلاف تصور عمومی، برای تزئین خانه به سبک پائیز، لازم نیست از رنگ های این فصل همانند قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید. درست برخلاف الوان مذکور، بهترین گزینه، بهره گرفتن از رنگ های خنثی است تا به واسطه نمادهای پائیزی همانند کدو حلوائی موجب زیبایی بیشتر اتاق نشیمن شوند.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کدو حلوائی های سفید درون سبدی حصیری روی میز جلوی مبل قرار داده شده و نقطه عطف زیبایی در فضا ایجاد نموده اند.

استفاده از برگ، شاخه درخت یا گل طبیعی

2

برای تغییر دکوراسیون خانه و رفتن به استقبال پائیز می توانید با کمترین بودجه و استفاده از شاخه های درختان، گل های این فصل یا برگ های زیبای پائیزی به اتاق نشیمن خانه حال و هوای تازه ای ببخشید. برای این منظور فقط به گلدان های شیشه ای در چند اندازه مختلف نیاز دارید.

بهره گرفتن از رنگ نارنجی

3

یکی از زیباترین رنگ های فصل یاد شده، نارنجی است که تنوع زیادی نیز دارد. بنابراین توصیه می کنیم به صورت کاملا محدود و پرهیز از زیاده روی، از وسایل و ابزارهایی به این رنگ در چیدمان خانه استفاده کنید. به طور مثال، پتوی تزئینی کنار مبل را نارنجی انتخاب کنید، یا از شمع، گل یا گلدان هایی به این رنگ در گوشه و کنار نشیمن بهره بگیرید.

تابلوی دکوری از برگ های پائیزی

4

برگ ها در پائیز نه تنها خوشرنگ هستند، بلکه شمایل زیبایی نیز دارد و به همین خاطر می توانید از آنها برای ساخت و تهیه تابلوهای کوچک و تزئینی کمک بگیرید. برای این امر فقط کافیست یک عدد برگ را روی سطح شیشه ای چسبانده و آن را قاب کنید. یا به سلیقه شخصی خود از دیگر گونه های گیاهان استفاده کنید.

کدو حلوائی در شومینه

5

بهترین وسیله برای زینت بخشیدن به اتاق نشیمن به سبک پائیز، استفاده از کدو حلوایی های متنوع با رنگ و شکل های گوناگون است. این روزها در همه میوه فروشی ها می توان انواع گوناگونی از این خوراکی را پیدا کرد. از آنجا که هنوز زود است که در سومین فصل سال شومینه را روشن کنیم، بنابراین می توانید کدوحلوایی ها را درون این فضا جای داده و به نشیمن نمایی جدید ببخشید.

کدو تنبل رنگی

6

راهکار دیگری که می توانید برای این منظور استفاده کنید، رنگ آمیزی کدو تنبل های کوچک و تنوع بخشیدن به آنهاست. رنگ هایی همانند آبی درباری، طلایی یا نارنجی متالیک برای رنگ آمیزی کدوها بسیار مناسب به نظر می رسند.

بهره گرفتن از تزئینات چوبی

7

یکی از گزینه های کمی عجیب اما جالب برای ایجاد تغییر در اتاق نشیمن، استفاده از حصارهای چوبی رنگ آمیزی شده در بالای شومینه است. برای تزئین آن هم می توانید از حلقه های چوبی در شکل و مدلی که دوست دارید، استفاده کنید.

نصب آینه خورشیدی

8

در روزهای نیمه سرد پاییز، ورود گرمای آفتاب به داخل خانه کیف خاصی دارد که می توانید با ساخت یک آینه خورشیدی ساده، حس وجود این گرما را در اتاق نشیمن همیشگی کنید. نمونه های آماده این آینه ها در فروشگاه ها موجود است، اما برای صرفه جوئی در هزینه ها بد نیست خودتان دست به کار شده و هنرمندی خود را به چالش بکشید.

در تاقچه بالای شومینه نیز می توانید از انواع کوزه های سفالی، کدو حلوایی یا وسایل تزئینی حصیری بهره بگیرید.

حلقه گل های پائیزی

9

برای ایجاد تنوع همچنین می توانید از حلقه های گل های پائیزی در رنگ های قرمز، زرد و نارنجی نیز بهره بگیرید. برای اینکه این وسیله رنگی بیشتر خودنمایی کند، بهتر است فضایی که آن را نصب می کنید، خلوت و با رنگ های سفید یا خنثی باشد. مثلا بالای شومینه سفید و طلایی، مکان مناسبی برای نصب چنین حلقه ای به نظر می رسد.

تزئین پنجره ها

10

اگر پنجره های اتاق نشیمن لبه دار هستند، بد نیست روی سطح آن را با چند شیشه رنگی و شاخه های گل دار، تزئین کنید.

منبع: bhg
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود