گالری گردی: پشت صحنه سینمای ایران به گالری ارسباران رفت

گزارش روزیاتو از خبر های داغ گالری گردی در پایتخت

گالری گردی: پشت صحنه سینمای ایران به گالری ارسباران رفت

هم چون روال هفته های قبل در سرویس هنری روزیاتو، بسته خبری گالری گردی نگاهی دارد به جدیدترین رویداد ها در نگارخانه های تهران تا عاشقان گالری گردی بتوانند از این فرصت در روز های آخر شهریور ماه استفاده کنند.

با ما در این گزارش همراه باشید.

گالری سایه و نویسنده عکس

گالری سایه این روز ها میزبان نمایشگاه عکسی با عنوان نویسنده عکس است که آثار عکاسی سیامک خاکسار، عکاس جوان تهرانی را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد. این نمایشگاه فرصتی برای مشاهده مستندنگاری های آقای خاکسار از طبیعت زیبای ایران است.

گالری سایه در نشانی نیاوران، خیابان جمشیدیه، خیابان امیدوار، کوی آقاخانی، شماره ۳ و در این نشانی اینترنتی در دسترس خواهد بود.

گالری جرجانی با واندرلند

نمایشگاه واندرلند این روزها میزبان نمایش آثار هنری بهار سیدین، هنرمند جوان تهرانیست که تا آخر شهریور ماه میزبان بازدید کننده گان گالری گرد پایتخت خواهد بود. گالری جرجانی در نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوی خیام، شماره ۴ واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیش تر درباره این نمایشگاه و نمایشگاه های فصل پاییز نگارخانه جرجانی به این نشانی اینترنتی مراجعه کنید.

نگارخانه آوا و خانه آن روزها

g2
نگارخانه آوا با نمایشگاه «خانه آن روزها» تا ۲۶ شهریور ماه میزبان آثار هنریست که گویا عواید فروش آثار به نمایش درآمده به نفع کودکان خیابانی خواهد بود.

این نمایشگاه خیریه در الهیه، کوی خزر، بن بستن رامین شماره ۹ قرار دارد. رخداد های آینده نگارخانه آوا را در این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

نگارخانه والی و نمایشگاه آستر

g3
نگارخانه والی تا ۳۰ شهریور ماه میزبان تابلو های نقاشی جبار نظری زنور است که دستاوردهای بدیع خود را در معرض دید عاشقان نقاشی پایتخت قرار داده و طرح های جالبی برای مخاطبان این هنر جذاب به شمار می رود. این نگارخانه در نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره ۷۲ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر به این سایت مراجعه کنید.

نگارخانه طراحان آزاد

g4
نگارخانه طراحان آزاد این روز ها میزبان نمایش آثار هنری وریا آریا است که دستاوردهای خود را در این گالری با عنوان «جبران پذیر» در معرض دید علاقمندان به نقاشی قرار داده است. آثار این هنرمند با همکاری یکی از گالری های اتریش در پایتخت به نمایش در آمده که برای مشاهده آنها می توانید به خیابان ولیعصر، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، شماره ۵ مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این پایگاه اینترنتی بروید.

گالری تم با عدن پنهان

g5
گالری تم این روزها میزبان نمایش آثار عکاسی سارا رشیدی با عنوان «عدن پنهان» است که تا ۳۰ شهریور در معرض دید عاشقان هنر عکاسی قرار دارد.

بر اساس بروشوری که این هنرمند برای معرفی آثار خود تهیه کرده: «زیر پوست شهر بنارس، انسجام و اتحاد بی نظیری وجود دارد که تنها با زبان تصویر قابل توصیف است. پس از خروج از آن، خاک این سرزمین بارها و بارها تو را به سوی خود فرا می خواند و عزیمت مجدد به آن اجتناب ناپذیر می نماید.»

گفتنی است، گشایش این نمایشگاه در روز جمعه ۱۹ شهریور بوده و تا روز ۲۹ شهریور ادامه دارد. گالری تِم در خیابان کریم خان زند، نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد واقع شده و روز های شنبه تعطیل خواهد بود.

گالری تم را در این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

انتقال به سرخ در گالری اُ

g6
گالری «اُ» این روز ها میزبان نمایش آثار عکاسی سینا برومندی، عکاس جوان کشورمان است که تا ۳۰ شهریور ماه در معرض دید علاقمندان به حوزه عکس قرار دارد. این گالری در سال ۱۳۹۳ آغاز به کارکرد و در نشانی خیابان ویلا، کوی خسرو، شماره ۴۶ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

نگارخانه لاله و نمایشگاه آثار گروهی نقاشان معاصر همدان

g7
نگارخانه لاله میزبان آثار نقاشی گروهی از هنرمندان معاصر همدانی در تهران است که آثار این عزیزان تا دهم مهر ماه سال جاری در معرض دید عاشقان نقاشی قرار دارد.

گفتنی است، گالری فعال تهران که رویکرد برنامه های خود را هر ساله به ارائه و معرفی آثار هنرمندان یک خطه از کشور عزیزمان اختصاص می دهد،  تلاش دارد تا نقش تعیین کننده ای در جایگاه هنر معاصر ایران ایفا کند. در همین راستا و با توجه به ارزش های فرهنگی و تاریخی همدان و این که هنرمندانش در عرصه هنرهای تجسمی ایران شاخص و تاثیرگذار بوده اند، به عنوان پنجمین شهری که در این دوره انتخاب و به بخشی از نقاشی معاصر آن توجه گردیده، اقدام شده است.

در این نمایشگاه آثار نقاشی بیست و هشت تن از هنرمندان نسل های مختلف همدان در معرض دید و بررسی علاقمندان قرار گرفته است که اتفاقا برخی از آنها مقیم تهران بوده و برخی دیگر نیز در شهر همدان ساکت هستند. شایان ذکر است پیش از این نیز آثار هنرمندان شهرهای تبریز، مشهد، رشت و زنجان ارائه و مورد بررسی قرار گرفته بود.

اسامی هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه عرضه شده است عبارتند از:

زنده یاد جواد حمیدی، محمد حسین حلیمی، قباد شیوا، ناصر پلنگی، زنده یاد عربعلی شروه، احمد آریا منش، احمد فتوت، علی بیگی پرست، سعید دولتی، علی اکبر احقری،تقی حجاریان، غلامرضا شاملو،صابر سلیمانی، بیژن غنچه پور،علی پیروز،سعید خضایی،وحید خضایی، لیلا سروندی، فرزانه سروندی،زهرا پنده،علی غیبی،مولود عظیم پور،فاطمه پلنگی،رضا شعبانی، یوسف رجبی،شهرام عظیمی

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارگ لاله، روبروی پارکینگ طبقانی مراجعه کنید.

با نگارخانه سهراب به ژرفای درون بروید

g9

نگارخانه سهراب تهران این روزها میزبان نمایش آثار رامین شهوق با عنوان «سفر به ژرفای درون»است که آثار نقاشی خود را تا ۳۰ شهریور ماه در معرض دید گالری گردهای تهرانی قرار داده است.

این نگارخانه در نشانی اتوبان چمران، خیابان اوین، ابتدای خیابان شهید کچویی، شماره ۱۱ و این نشانی اینترنتی در دسترس خواهد بود.

گالری هما و نمایشگاه انفرادی مهدی حامدی

g10

گالری هما تا ۲۹ شهریور ماه میزبان نمایش آثار نقاشی مهدی حامدی است. وی در باره این نمایشگاه گفته بود:

عناصر معماری فراتر از اشکال هندسی هستند. مادامی که کارکرد سکونت از آن‌ها سلب شود، به مفاهیمی جدید بدل می‌شوند. آن‌ها هنگامی که از زمینه‌شان جدا می‌شوند و یا در بافتاری جدید قرار می‌گیرند معانی ضمنی با خود به همراه می‌آورند. مجموعه‌ی اخیر برخاسته از دلمشغولی من نسبت به این موضوع‌ به شمار می رود.

گالری هما در نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوی چهارم غربی، شماره ۸ و این نشانی اینترنتی قرار دارد.

نگارخانه علیها و نمایشگاهی خاص

نگارخانه علیها تا ۲۷ شهریور ماه سال جاری میزبان نمایش آثار برگزیده نخستین دوره جشنوراه هنر ایران است. برای مشاهده این آثار برگزیده به نشانی گالری علیها، به آدرس خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوی ماهرو، ابتدای کوی احمدی مقدم واقع شده است.

برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت اینترنتی نگارخانه علیها به این نشانی مراجعه نمایید.

نگارخانه نقش جهان

نگارخانه نقش جهان که تاکنون درباره اش در بسته گالری گردی روزیاتو چیزی ننوشته بودیم، این روزها میزبان نمایش آثار گروهی عکاسان جوان پایتخت است. این نمایشگاه که خط سبز نام دارد تا ۳۱ شهریور ماه در دسترس بوده و در نشانی نیاوران، میدان یاسر به سمت تجریش، کوی همایون فر، کوی سعدی، شماره ۹ قرار دارد.

گالری اعتماد یک و مزرعه حباب های کریستالی

گالری اعتماد یک این روزها میزبان نمایش آثار نقاشی آرش فشارکی با عنوان مزرعه حباب های کریستالی است که تا ۳۰ شهریور ماه در معرض دید عاشقان گالری گردی قرار دارد. این گالری در نشانی نیاوران، میدان یاسر. خیابان یاسر. خیابان موسوی، خیابان بوکان، شماره ۴ قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی اینترنتی مراجعه کنید.

گالری اعتماد ۲

g11
گالری اعتماد ۲ این روز ها میزبان تابلوهای نقاشی علی زعیم، نقاش خلاق جوان تهرانی است که آثارش تا ۳۰ شهریور ماه در معرض دید عاشقان هنر قرار دارد. او درباره گالری خود با عنوان تهران،‌ انقلاب مفهومی می گوید:

عناصر دکوراتیو گچ کاری با مدل های زنانه آمیزه هایی هستند در قلمرویی که سلحشوری و اساطیر، جنبه های برتر زندگی مردانه را شکل می دهد  و در زمانی که تولد و زیست خود را در مناطق بیست و دو گانه تهران بی هیچ قضاوتی پیدا کرده ایم، انعکاس ما بخشی از اثر خواهد شد.

نگارخانه اعتماد ۲ در نشانی نیاوران، میدان یاسر قرار دارد.

باغ موزه هنر ایرانی
g14

باغ – موزه هنر ایرانی این روز ها مشغول فروش آثار هنری «گروه فرا» با هدف ارتقای سطح تعامل بین هنرمندان تجسمی و هنرمندان معماری و ‌دکوراسیون است. ‌طبق اعلام این باغ موزه، این نمایشگاه با ‌نمایش ۷۳ اثر در قالب ۳۵ مجموعه برپا خواهد شد که اهداف اصلی آن نیز ارتقای سطح تعامل بین هنرمندان تجسمی و هنر ‌معماری و دکوراسیون اعلام شده است.

این نمایشگاه ۱۹ شهریور ساعت ۱۷ افتتاح شده و تا اول مهر ماه در نگارخانه پردیس باغ – موزه هنر ایرانی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، ‌خیابان دکتر حسابی، شماره ۳۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد ‌بود.

نقاشی های کهکشانی به برج آزادی رفت

g15
برج آزادی تهران نیز در روزهای پایانی تابستان ۹۵، میزبان نمایش آثار نقاشی است. این نمایشگاه که با عنوان نقاشی های کهکشانی از ۲۱ شهریور ماه افتتاح شده، تا پایان تابستان در معرض دید علاقمندان به هنر نقاشی در برج بلند آزادی تهران قرار دارد.

طبق اعلام روابط عمومی برج آزادی، مرتضی عابدی ۲۵ سال است که در زمینه هنرهای تجسمی و نقاشی در شاخه آبرنگ فعالیت می کند و این هفتمین نمایشگاه انفرادی او است که در برج آزادی برگزار می شود. عابدی تا کنون بیست نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از ایران داشته و در جشنواره های کشوری و جهانی مختلفی شرکت و کسب مقام کرده است.

گفته شده که در این نمایشگاه ۸۲ تابلو متشکل از ۶۷ اثر آبرنگ در ابعاد ۷۰×۵۰ در موضوعات طبیعت و مفهومی و ۱۵ اثر آکرولیک در ابعاد ۱۲۰×۸۰ در موضوعات کهکشانی در نگارخانه های بوستان، اقوام و آیینه برای نمایش و فروش در معرض دید عموم قرار می گیرد. علاقمندان می توانند همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

از فرهنگسرای ارسباران چه خبر؟

g13
فرهنگسرای ارسباران یکی از فرهنگسراهای فعال تهران در عرصه نمایش آثار هنری به شمار می رود. به مناسبت روز ملی سینما، نمایشگاه عکس «پشت صحنه سینما» در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است و  این عکس ها با مشارکت انجمن عکاسان سینما ۱۹ تا ۲۹ شهریور ساعت ۱۰ تا ۲۰ به‌نمایش در آمده اند.

«پشت‌ صحنه سینما» با ۴۰ فریم عکس از پشت صحنه و پرتره بازیگران فیلم‌هایی که در دهه‌های اخیر اکران شده‌اند در گالری شماره ۱ ارسباران، انتظار سینما دوستان گالری گرد پایتخت را می کشد.

فرهنگسرای ارسباران در نشانی پل سیدخندان، خیابان ارسباران واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آن مراجعه کنید.

حوزه هنری با نمایشگاه نقاشی خط

این روز ها حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، میزبان نمایشگاه آثار نقاشی خط اسماعیل رضایی با عنوان «سوی بهشت» است که از پانزدهم شهریور به مدت ۱۶ روز در گالری ابوالفضل عالی در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

در این نمایشگاه ۵۰ اثر نقاشی خط از آثار اسماعیل رضایی برای مخاطبان عرضه می شود. اسماعیل رضایی فارغ‌التحصیل هنرستان فنی و حرفه ای در رشته ارتباط تصویری و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی، حدود بیست سال فعالیت هنری با محوریت خوشنویسی، طراحی، گرافیک، نقاشی و نقاشی خط در کارنامه سوابق خود دارد.

گفتنی است، نمایشگاه «سوی بهشت»سیزدهمین نمایشگاه انفرادی اسماعیل رضایی است که به معرض نمایش عموم گذاشته شده است. نمایشگاه «سوی بهشت» که با انتخاب ۵۰ تابلو از یک مجموعه با شیوه اجرا و فضای هماهنگ برقرار است حاصل مطالعه و تجربه از سال ۸۵ تا ۹۱ به شمار می رود. علاقمندان برای دیدن نمایشگاه می توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

خانه کاریکاتور

g12

یکی از مجموعه های فعال در عرصه گالری گردی، خانه کاریکاتور است که شاید برای خیلی از گالری گرد های تهرانی نام آشنایی نباشد. این روز ها خانه کاریکاتور شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار جمعی از کاریکاتوریست‌های تبریز خواهد بود.

طبق اعلام خانه کاریکاتور، این نمایشگاه ۴۰ اثر از هنرمندانی مانند جابر اسدی، علیرضا فرساد، ندا تنهایی مقدم، سعید داوری، علی فرید رادپور، حسنیه اکبری کامران، الهام حسین‌زاده، داود دلدار، خدیجه هاتفی‌نیا، امیرحسین شامخی، المیرا صومی، مهدیه صباغ کار و لیلا پیرمحمدی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ۱۸ تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، شماره ۴۴ مراجعه کنند.

گالری گرد های عزیز تهرانی می توانند در صورت مراجعه به گالری های تهران، تصاویر خود را از آثار به نمایش در آمده از نگارخانه های سطح شهر از طریق کانال های ارتباطی روزیاتو در تلگرام و اینستاگرام ارسال کنند.

[ منبع: ایرنا، ایسنا، مهرنیوز]

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود