صبحانه مردم در گوشه و کنار جهان چیست؟

خوراکی های رایج برای نخستین وعده غذایی در کشورهای گوناگون

صبحانه مردم در گوشه و کنار جهان چیست؟

صبحانه یکی از اصلی ترین و مهم ترین وعده های غذایی در سراسر جهان محسوب می گردد که همیشه بر مصرف آن تاکید ویژه ای وجود داشته و دارد.

وقتی پس از بیدار شدن یک وعده غذای مقوی صرف کنید، بدون شک انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های خود خواهید داشت. خوشبختانه صبحانه تنوع بسیار زیادی دارد و مردم در سراسر جهان، از مواد غذایی متنوعی برای نخستین وعده غذایی خود در طول روز استفاده می کنند. به طور مثال، در کشور ایران از انواع نان های داغ همچون سنگک به همراه پنیر، کره، مربا، عسل، خامه و …. گرفته تا عدسی، کله پاچه یا حلیم برای صبحانه بهره گرفته می شود.

اگر کنجکاو هستید که بدانید مردم دیگر کشورهای دنیا چه خوراکی هایی را برای صبحانه خود ترجیح می دهند، توصیه می کنیم در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

استرالیا

1-w900

صبحانه سنتی مردم استرالیا را غلات و نان تست با «وجمیت» تشکیل می دهد. وجمیت نوعی خمیر تیره رنگ است که از دورریزهای خمیر جو تهیه می گردد.

برزیل

2-w900

ژامبون خوک، پنیر و نان به همراه قهوه و شیر رایج ترین خوراکی ها برای صبحانه در برزیل محسوب می گردند.

چین

3-w900

صبحانه رایج در چین به استان ها و بخش های مختلف آن بستگی داشته و متغیر است، اما دیم سان که بشقاب کوچکی از انواع غذاهای گرم و متفاوت است در بیشتر شهرهای این سرزمین پهناور رواج دارد.

سوئیس

4-w900

مردم سوئیس صبح خود را با Birchermüesli آغاز می کنند؛ جودوسر خام و گندم به همراه میوه های خشک یا تازه که به همراه ماست یا شیر سرو می گردد.

پاکستان

5-w900

پاکستانی ها برای صبحانه یک غذای مقوی را ترجیح می دهند که عموما خوراک گوشت گوساله است که به آن نیهاری می گویند.

کلمبیا

6-w900

صبحانه مرسوم این کشور را changua تشکیل داده که شامل شیر، پیازچه و سوپ تخم مرغ است.

اندونزی

7-w900

در این کشور، عموما Nasi goreng را برای صبحانه انتخاب می کنند که شامل نیمرو و برنج به همراه گوشت یا ماهی است.

آلمان

8-w900

تنوع مواد غذایی برای صبحانه در آلمان زیاد است؛ از پنیر و نان گرفته تا کره، مربا و نوتلا.

کوبا

9-w900

کوبایی ها عموما cafe con leche که ترکیب قهوه با شیر است را به همراه توستادا برای صبحانه صرف می نمایند. توستادا نیز ورقه های نان کره ای است که برشته شده و داغ سرو می شود. مردم کوبا این نان را درون قهوه فرو کرده و به عنوان صبحانه میل می نمایند.

انگلیس

10-w900

صبحانه رایج انگلیس را نیمرو، سوسیس، بیکن و لوبیا گرم تشکیل می دهد.

فرانسه

11-w900

مردم فرانسه کروسان شکلاتی یا ساده به همراه قهوه را برای صبحانه ترجیح می دهند.

فیلیپین

12-w900

صبحانه محبوب و مرسوم مردم فیلیپین را Pandesal تشکیل داده است؛ نان تهیه شده از آرد، تخم مرغ، خمیر ترش، شکر و نمک. اصولا این نان ها را درون قهوه یا شیر خیس کرده و میل می کنند.

لهستان

13-w900

همانند آلمانی ها، مردم لهستان نیز تنوع غذایی زیادی برای صبحانه دارند که از انواع گوشت و سوسیس گرفته تا پنیر، کره، مربا و شکلات متغیر است.

هند

14-w900

صبحانه مرسوم بخش جنوبی هند را Idli wada  تشکیل داده که در اصل یک کیک تهیه شده از عدس سیاه و برنج است و  به همراه چاتنی سرو می گردد.

ایتالیا

15-w900

مردم ایتالیا صبح خود را با یک فنجان کاپوچینو و بیسکوئیت آغاز می کنند.

ژاپن

16-w900

در ژاپن مردم عموما غذاهای گرم همانند برنج بخارپز شده، سوپ میسو، خیارشور ژاپنی و ماهی میل می کنند.

مراکش

17-w900

صبحانه مراکشی ها بسیار ساده بوده و از نان، مربا، کره و پنیر تشکیل شده است.

اسکاتلند

18-w900

غذای محبوب اسکاتلندی ها برای صبحانه حریره گندم است.

کُره

19-w900

رول املت، صبحانه محبوب کره ای را تشکیل داده که به روش های متنوعی تهیه و پخته می شود. اما در تمامی آنها از انواع سبزیجات یا گوشت بهره گرفته شده.

پرتغال

20-w900

مردم پرتغال نیز برای صبحانه، کروسان به همراه مربا و پنیر به همراه یک فنجان قهوه صرف می کنند.

روسیه

21-w900

Sirniki یا پنکک پنیر صبحانه سنتی روسیه است. جودوسر و نان چاودار نیز از دیگر گزینه های مرسوم برای این وعده غذایی در کشورهای روسیه محسوب می گردند.

مکزیک

22-w900

صبحانه کلاسیک مکزیک را توتوپوس های (شبیه چیپس تورتیلا) خوابانده شده در سس تند به همراه نیمرو و تاپینگ های دیگر همانند آووکادو تشکیل می دهد.

ترکیه

23-w900

در کشور ترکیه عموما نان، پنیر، کره، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی، خیار، مربا، عسل و کامکوات برای صبحانه سرو می شوند. البته نوعی سوسیس ترک به همراه چای ترک نیز گزینه های دیگر این وعده غذایی هستند.

آمریکا

24-w900

صبحانه های رایج ایالت های مختلف آمریکا با هم متفاوت است اما تخم مرغ، پنکک، بیکن و غلات از جمله گزینه های مرسوم به شمار می روند.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود