با جدیدترین ناو جنگی آمریکا آشنا شوید [تماشا کنید]

با جدیدترین ناو جنگی آمریکا آشنا شوید [تماشا کنید]

نیروی دریایی ارتش ایالات متحده، یکی از قدرتمند ترین ارتش ها در سراسر جهان است و با داشتن ۲۷۰ کشتی جنگی، بزرگترین نیروی دریایی جهان به شمار می رود. ناوهای هواپیما بر، کشتی های جنگی آبی-خاکی، ناوهای فرماندهی، ناوهای حمل و نقل و کروز ها از جمله مهم ترین تجهیزات این ارتش به شمار می روند. دستور تشکیل این نیرو در سال ۱۷۷۵ میلادی صادر شده و از آن زمان تاکنون همواره رو به پیشرفت بوده است.

کشور آمریکا هر از گاهی برای تقویت این یگان، از ناوها و کشتی های جدید رونمایی کرده و آن ها را مورد آزمایش قرار می دهد. در همین راستا، نیروی دریایی مورد بحث این بار تصمیم گرفته یکی از جدیدترین دستاوردهای خود یعنی ناو «USS Jackson» را تحت شرایط سخت قرار دهد و مقاومت آن را بسنجد. این ناو یک کشتی جنگی ساحلی است که ساختش در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده و ۲ سال بعد به اتمام رسیده است. کشتی «جکسون» می تواند با استفاده از ۲۶۰ ابزار تعبیه شده، پارامترهای مختلفی را اندازه گیری نماید.

نیروی دریایی آمریکا برای اطمینان از عملکرد مناسب آن، آزمایشی سهمگین را ترتیب داده و ناو جدید خود را در معرض انفجار شدید قرار داده است. به نظر می رسد این آزمایش برای اطمینان یافتن از مقاومت کشتی در برابر حجمه های شدید آب طراحی شده باشد. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیوی منتشر شده در این رابطه را مشاهده نمایید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Hosein Rastegar آبان ۱۸, ۱۳۹۵

    کاش مثل تست های گوشی ها آخرش با تیر میزنن تو گوشی اینو با بمب میزدن میترکوندنش بعد تکه هاشو جدا می کرد نشون میداد

  • کتیبه اسفند ۲۸, ۱۴۰۰

    لعنت به هر چی جنگ و ابزار جنگه بعدش خدایی زیر دریا رو نابود کردن با این آزمایش بعد ادعای حفظ محیط محیط زیست دارن