سردترین بخش های یخچال را کشف کرده و از انجماد مواد خوراکی پیشگیری کنید

ترفندهای خانه داری

سردترین بخش های یخچال را کشف کرده و از انجماد مواد خوراکی پیشگیری کنید

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که برخی از سبزیجات، مواد خوراکی یا سس ها در یخچال منجمد شده و به موجب آن تازگی خود را از دست داده باشند. مثلا وقتی کاهو را در انتهای یخچال و در کنار سیستم تهویه آن می گذارید، کاملا یخ زده، پلاسیده و بلااستفاده می گردد.

در این راستا باید بگوئیم که دمای داخلی یخچال در همه قسمت های آن یکسان نیست و بعضی از بخش ها، سردتر هستند. بنابراین، چاره پیشگیری از انجماد خوراکی ها این است که این مناطق را کشف و از قرار دادن وسایل در آنجا پرهیز کنید.

برای این منظور می توانید از انواع دماسنج ها کمک بگیرید. اما اگر این گجت را ندارید، به روشی بسیار ساده تر و طی یک آزمایش خانگی می توانید دمای بخش های گوناگون یخچال را پیدا کنید.

به این صورت که چندین لیوان را پر از آب نموده و آنها را در گوشه و کنار یخچال، از در آن گرفته تا انتهای طبقه اول، ابتدای طبقه دوم و حتی داخل کشوهای یخچال قرار دهید. بگذارید ۲۴ ساعت در جای خود بمانند. سپس با تست میزان سردی آب داخل لیوان ها می توانید نقطه هایی که موجب یخ زدگی مواد می شوند را کشف کنید.

با آگاهی از این مکان ها، چیدمان داخلی مواد در این وسیله برقی را تغییر داده و خوراکی هایی که به سرمای کمتری نیاز دارند را در فاصله ای دورتر از آنها بگذارید. به واسطه این امر، دیگر هیچ ماده خوراکی ای هدر نرفته و می توانید از تازه ماندن و منجمد نشدنشان اطمینان حاصل کنید.

منبع: lifehacker
دیجیاتو
بدون نظر

ورود