کرتیس هنسن، کارگردان «محرمانه لس آنجلس» و «۸ مایل» در ۷۱ سالگی درگذشت

کارگردانِ همه فن حریفی که دبیرستان را به قصد عکاسی و نوشتن ترک کرده بود

کرتیس هنسن، کارگردان «محرمانه لس آنجلس» و «۸ مایل» در ۷۱ سالگی درگذشت

کرتیس هنسن، کارگردان فیلم “محرمانه لس آنجلس” و برنده اسکار بهترین فیلمسازی، در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

بر اساس گزارش تی ام زی که نخستین خبرگزاری بود که این جریان را به اطلاع عموم رساند، بعد از ظهر روز سه شنبه جنازه وی در خانه اش بر فراز تپه هالیوود کشف و علت مرگ، طبیعی گزارش شد.

وی ۵ سال پیش و در طول تولید فیلم «در تعقیب موریک» (Chasing Mavericks) با بازی «جرالد باتلر»، خودش را بازنشست کرده بود. گفته می شود این شخصیت در مورد عمل جراحی قلبی که اخیرا انجام داده بود با «مایکل اپدت»، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده انگلیسی صحبت هایی داشته است.

عمده شهرت وی به خاطر کارگردانی فیلم “محرمانه لس آنجلس” بود که به همراه برایان هلگلند فیلمنامه آن را نوشته بود و برای ساخت این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده بود. آنها در این فیلم، از کتاب «امس الروی» تاثیر پذیرفتند. در سال ۱۳۷۱ هم فیلم The Hand That Rocks the Cradleرا ساخت که فروش فوق العاده ای در گیشه ها داشت.

دوسال بعد با فیلم «رودخانه وحشی» (The River Wild)با بازی «مریل استریپ» و «کوین بکُن» سر و صدای زیادی را میان طرفداران سینما به پا کرد. فیلم دیگر او، «اثر بد» (Bad Influence) بود که در آن جیمز اسپیدر و راب لُو ایفای نقش می کردند.

هنسن به عنوان یک کارگردان همه فن حریف، در فیلم «پسران متعجب» (Wonder Boy)، مایکل داگلاس را برای بهترین بازی اش هدایت کرد. او حتی در اجراهای امینِم نیز به او راهنمایی می کرد. خلاصه اینکه از درام های سیاسی ای چون HBO’sToo Big to Fail تا در اختیار قرار دادن راهکارهایی به بازیگران زن در فیلم کمدی «در کفش های او» (In Her Shoes)، همه کاری در زمینه هنر از او بر می آمد.

او در سال ۱۳۵۱ شمسی، با فیلم وحشتناک «کشتار شیرین» (Sweet Kill) با بازی «تب هانتر» شروع به کار حرفه ای کرد. آخرین فیلم وی که به طور کامل به پایان رسید، درامی با نام «خوش به حال تو» (Lucky You) بود که اریک بانا و رابرت دوال در آن به ایفای نقش های اصلی پرداخته اند.

هنسن که در رِنوی ایالت نوادا متولد شده بود، در لوس آنجلس بزرگ شد. او به هدف آنکه برای خودش عکاسی کند، بنویسد و ویراستاری کند از دبیرستان بیرون آمد.

هنسن از اعضای پرافتخار هیات آکادمی تصاویر متحرک که به Academy of Motion Pictures Arts & Sciences شناخته می شود، نیز بود.

منبع: mashable
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود