برد پیت، ستاره سینما، تهیه کننده و برنده جایزه اسکار، چگونه به شهرت رسید؟

داستان موفقیت ها و شکست های مردی که دوبار، عنوان جذاب ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد

برد پیت، ستاره سینما، تهیه کننده و برنده جایزه اسکار، چگونه به شهرت رسید؟

نزدیک به دو دهه است که پای برد پیت به هالیوود باز شده. امروزه او یکی از شناخته شده ترین شخصیت های صنعت سینمای ایالات متحده به شمار می رود.

اگرچه ممکن است چهره او در نخستین نقش آفرینی های سینمایی اش تاثیر فراوانی داشته اما نمی توان نبوغ، استعداد و توانایی وی در عرصه بازیگری و تهیه کنندگی در سال های بعدی زندگی هنری اش را منکر شد.

پیت در بسیاری از نقش های تاریخ ساز سینما، از جمله «تلما و لوئیس» (Thelma and Louise)، «مصاحبه با خون آشام» (Interview with the Vampire)، «مانی بال» (Moneyball)، «رودخانه ای در آن میان می خروشد» (A River Runs Through It) و «یازده یار اوشن» (Ocean’s Eleven) نقش آفرینی کرده است.

داستان زندگی این ستاره سینما، در طول سالیان متمادی، فروش خوبی را برای مطبوعات به همراه داشته، او نقش های کلیدی را مقابل بازیگران مطرحی چون، گوئینت پالترو، جنیفر آنیستون و آنجلینا جولی که نزدیک است لقب همسر سابق او را بگیرد، بازی کرده است.

در اینجا مسیر زندگی کودکی اهل میسوری ایلات متحده آمریکا و رسیدنش به هالیوود و متعاقب آن شهرت یافتنش را با هم مرور کنیم:

 او در 18 دسامبر سال 1961 میلادی (1340 شمسی) در شوانیِ ایالت اوکلاهامای آمریکا متولد و در اسپرینگفیلد میسوری بزرگ شد. وی بزرگ ترین فرزند خانواده بود. پدرش، بیل پیت، صاحب یک شرکت کامیون و مادرش، جین پیت، مشاوره خانواده محسوب می شد. برد پیت به دبیرستان کیکاپو می رفت و عضو تیم های گلف، شنا و تنیس آن مدرسه بود.
او در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ شمسی) در شوانیِ ایالت اوکلاهامای آمریکا متولد و در اسپرینگفیلد میسوری بزرگ شد. وی بزرگ ترین فرزند خانواده بود. پدرش، بیل پیت، صاحب یک شرکت کامیون و مادرش، جین پیت، مشاوره خانواده محسوب می شد. برد پیت به دبیرستان کیکاپو می رفت و عضو تیم های گلف، شنا و تنیس آن مدرسه بود.
پس از گرفتن مدرک روزنامه نگاری از دانشگاه میسوری، در اواخر دهه 90میلادی به دنبال عشقش یعنی فیلم و سینما رفت. او بدنیا آمده بود که بازیگر و تهیه کننده شود.
پس از گرفتن مدرک روزنامه نگاری از دانشگاه میسوری، در اواخر دهه ۹۰میلادی به دنبال عشقش یعنی فیلم و سینما رفت. او بدنیا آمده بود که بازیگر و تهیه کننده شود.
او در ابتدای ورودش به لس آنجلس، چند ماهی راننده لیموزین بود و در همین زمان درکلاس های بازیگری هم شرکت می کرد. تنها در مدت 7 ماه توانست یک پیشنهاد بازی پیدا کند. برد در سال 1366 و برای اولین بار در سریال «جهانی دیگر» (Another World) دیگر ایفای نقش کرد. متعاقب آن و در همان سال در فیلم «دردهای بزرگ شونده» (Growing Pains) و دو سال بعد هم در دو نقش متفاوت دیگر بازی نمود. 
او در ابتدای ورودش به لس آنجلس، چند ماهی راننده لیموزین بود و در همین زمان درکلاس های بازیگری هم شرکت می کرد. تنها در مدت ۷ ماه توانست یک پیشنهاد بازی پیدا کند. برد در سال ۱۳۶۶ و برای اولین بار در سریال «جهانی دیگر» (Another World) دیگر ایفای نقش کرد. متعاقب آن و در همان سال در فیلم «دردهای بزرگ شونده» (Growing Pains) و دو سال بعد هم در دو نقش متفاوت دیگر بازی نمود.
او در سال 1370 شمسی، نقش کوچکی را در فیلم «تلما و لوئیس» بازی کرد که در آن رُل یک مسافر بین راهی را ایفا می نمود؛ نقش مقابل برد پیت را جنی دیویس بازی عهده دار بود. 
او در سال ۱۳۷۰ شمسی، نقش کوچکی را در فیلم «تلما و لوئیس» بازی کرد که در آن رُل یک مسافر بین راهی را ایفا می نمود؛ نقش مقابل برد پیت را جنی دیویس بازی عهده دار بود.
یک سال پس از نقش آفرینی در فیلم تلما و لوئیس، در فیلم رابرت ردفورد با نام «رودخانه ای در آن میان می خروشد» (A River Runs Through It) بازی کرد. این همان نقشی بود که برای وی در هالیوود شهرت را به همراه آورد.
یک سال پس از نقش آفرینی در فیلم تلما و لوئیس، در فیلم رابرت ردفورد با نام «رودخانه ای در آن میان می خروشد» (A River Runs Through It) بازی کرد. این همان نقشی بود که برای وی در هالیوود شهرت را به همراه آورد.
تا سال 1371 شمسی، با بازیگرانی چون ژل شولن، رابین گیوِنز و ژولیت لوئیس روابط عاطفی داشت. او در فیلم "کالیفرنیا" نقش مقابل ژولیت لوئیس را بازی کرد. آنها در این فیلم، نقش یک زوج ولگرد و قانون شکن را بازی کردند. برد پیت و ژولیت لوئیس، سال 1368، در سریال تلویزیونی «خیلی جوان برای مردن» (Too Young to Die) که برای شبکه اِن بی سی ساخته شده بود نیز حضور داشتند. 
تا سال ۱۳۷۱ شمسی، با بازیگرانی چون ژل شولن، رابین گیوِنز و ژولیت لوئیس روابط عاطفی داشت. او در فیلم “کالیفرنیا” نقش مقابل ژولیت لوئیس را بازی کرد. آنها در این فیلم، نقش یک زوج ولگرد و قانون شکن را بازی کردند. برد پیت و ژولیت لوئیس، سال ۱۳۶۸، در سریال تلویزیونی «خیلی جوان برای مردن» (Too Young to Die) که برای شبکه اِن بی سی ساخته شده بود نیز حضور داشتند.
در سال 1373 به عنوان یک هنرپیشه محبوب و شناخته شده، همراه تام کروز و کریستن دانست، در فیلم دیگری به نام "مصاحبه با خون آشام" نقش آفرینی کرد. انی رایس، نویسنده کتاب مصاحبه با خون آشام در ابتدا بسیار از بازی تام کروز و برد پیت ابراز ناخشنودی می کرد اما زمانی که این فیلم را دید، نظرش کاملا تغییر نمود.
در سال ۱۳۷۳ به عنوان یک هنرپیشه محبوب و شناخته شده، همراه تام کروز و کریستن دانست، در فیلم دیگری به نام “مصاحبه با خون آشام” نقش آفرینی کرد. انی رایس، نویسنده کتاب مصاحبه با خون آشام در ابتدا بسیار از بازی تام کروز و برد پیت ابراز ناخشنودی می کرد اما زمانی که این فیلم را دید، نظرش کاملا تغییر نمود.
برد پیت در سال 1374، عنوان جذاب ترین مرد جهان را از آن خود کرد.
برد پیت در سال ۱۳۷۴، عنوان جذاب ترین مرد جهان را از آن خود کرد.
از بهترین هایی که برد پیت در هالیوود از خود ارائه داد می توان به فیلم «مصاحبه» و نیز «افسانه سقوط» (Legends of the Fall) و فیلمِ «هفت» (Seven) به کارگردانی دیوید فینچر اشاره کرد. اما این فیلمِ «دوازده میمون» (Twelve Monkeys)، به کارگردانی تِری گیلیام بود که در سال 1374 نخستین نامزدی جایزه اسکار و اولین جایزه گُلدِن گلوب را از آن پیت کرد. 
از بهترین هایی که برد پیت در هالیوود از خود ارائه داد می توان به فیلم «مصاحبه» و نیز «افسانه سقوط» (Legends of the Fall) و فیلمِ «هفت» (Seven) به کارگردانی دیوید فینچر اشاره کرد. اما این فیلمِ «دوازده میمون» (Twelve Monkeys)، به کارگردانی تِری گیلیام بود که در سال ۱۳۷۴ نخستین نامزدی جایزه اسکار و اولین جایزه گُلدِن گلوب را از آن پیت کرد.
در سال 1374 وارد رابطه عاطفی با هنرپیشه مطرح هالیوود، گوئینت پالترو، شد. این رابطه تا دو سال ادامه پیدا کرد اما به دلایل نامعلومی، در سال 1376 به هم خورد. 
در سال ۱۳۷۴ وارد رابطه عاطفی با هنرپیشه مطرح هالیوود، گوئینت پالترو، شد. این رابطه تا دو سال ادامه پیدا کرد اما به دلایل نامعلومی، در سال ۱۳۷۶ به هم خورد.
او در سال 1376 برای ماجراجویانه ترین فیلمی که بازی کرد یعنی «هفت سال در تبت» (Seven Years in Tibet) به آرژانتین رفت. بازی در این فیلم برای همیشه او را از رفتن به کشور چین محروم ساخت.
او در سال ۱۳۷۶ برای ماجراجویانه ترین فیلمی که بازی کرد یعنی «هفت سال در تبت» (Seven Years in Tibet) به آرژانتین رفت. بازی در این فیلم برای همیشه او را از رفتن به کشور چین محروم ساخت.
در سال 1378 با بازیگر مشهور سریال پرطرفدار "دوستان" در یک قرار کاری آشنا شد که منجر به ازدواج باشکوه آنها در مالیبو و دو سال بعد از دیدار شد.
در سال ۱۳۷۸ با بازیگر مشهور سریال پرطرفدار “دوستان” در یک قرار کاری آشنا شد که منجر به ازدواج باشکوه آنها در مالیبو و دو سال بعد از آن دیدار شد.
برد پیت در فواصل سال های 1377 تا 1380 در فیلم های بسیاری ایفای نقش کرد. از جمله این فیلم ها می توان به «باشگاه مبارزه» دیوید فینچر (Fight Club)، "اسنچِ" (Snatch)، «مکزیکی» (The Mexican) که نقش مقابلش را جولیا رابرتس بازی کرده بود، «ملاقات با جو بلک» (Meet Joe Black) و «اقیانوسِ یازده» (Ocean's Eleven) استیون زُدربِرگ اشاره کرد. پیت در آخرین مورد ذکر شده با بازیگرانی چون جورج کلونی و مت دیمون همبازی بود.
برد پیت در فواصل سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰ در فیلم های بسیاری ایفای نقش کرد. از جمله این فیلم ها می توان به «باشگاه مبارزه» دیوید فینچر (Fight Club)، “اسنچِ” (Snatch)، «مکزیکی» (The Mexican) که نقش مقابلش را جولیا رابرتس بازی کرده بود، «ملاقات با جو بلک» (Meet Joe Black) و «یازده یار اوشن» (Ocean’s Eleven) استیون زُدربِرگ اشاره کرد. پیت در آخرین مورد ذکر شده با بازیگرانی چون جورج کلونی و مت دیمون همبازی بود.
14
در سال ۲۰۰۰ مجله ی پیپل یکبار دیگر برد پیت را به عنوان جذاب ترین مرد زنده ی حاضر روی زمین انتخاب کرد و به این ترتیب او بدل به تنها فردی شد که دوبار توانسته این عنوان را به دست آورد.
در سال 1383 در فیلم «تروی» (Troy) و در یکی از نقش های اصلی آن ظاهر شد، اما این فیلم چندان که انتظار می رفت فروش نداشت و انتقادات فراوانی را نیز به آن شد.  
در سال ۱۳۸۳ در فیلم «تروی» (Troy) و در یکی از نقش های اصلی آن ظاهر شد، اما این فیلم چندان که انتظار می رفت فروش نداشت و انتقادات فراوانی نیز به آن شد.
در سال 1383 و زمانی که برد پیت، پروژه بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت را برعهده گرفت، عملا اتفاق بزرگی در زندگی خصوص اش با خانم آنجلینا جولی را رقم زد. در همان سال شایعات فراوانی مبنی بر روابط بازیگران این فیلم بر زبان ها افتاد و خبرهایی نیز مبنی بر مشکلاتی در زندگی مشترک برد پیت و جنیفر آنیستون منتشر شد. 
در سال ۱۳۸۳ و زمانی که برد پیت، پروژه بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت را برعهده گرفت، عملا اتفاق بزرگی در زندگی خصوص اش با خانم آنجلینا جولی را رقم زد. در همان سال شایعات فراوانی مبنی بر روابط بازیگران این فیلم بر زبان ها افتاد و خبرهایی نیز مبنی بر مشکلاتی در زندگی مشترک برد پیت و جنیفر آنیستون منتشر شد.
شهریور یک سال بعد، جنیفر آنیستون و برد پیت رسما جدایی خود را اعلام کردند و چند ماه بعد نیز رسما از هم جدا شدند. 
شهریور یک سال بعد، جنیفر آنیستون و برد پیت رسما جدایی خود را اعلام کردند و چند ماه بعد نیز رسما از هم جدا شدند. ناگفته نماند که پس ازمدتی در مراسم کن سال ۲۰۰۴، و در رونمایی از فیلم تروی، آنیستون و پیت بازهم در کنار هم ظاهر شدند.
در طول سال های متمادی پس از تمامی این اتفاقات، برد پیت در بسیاری از فیلم ها ایفای نقش کرد که از میان آنها می توان به Babel ساخته برادران کوهن، «بعد از خواندن بسوزان» (Burn After Reading)، «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button)، «حرامزاده های لعنتی» (Inglorious Basterds) ساخته تارانتینو و Moneyball اشاره کرد.  لازم است یادآور شویم فیلم بنجامین باتن داستان زندگی مردی را به تصویر می کشد که روند زندگی اش برعکس است، یعنی از پیری به سمت جوانی می رود.
در طول سال های متمادی پس از تمامی این اتفاقات، برد پیت در بسیاری از فیلم ها ایفای نقش کرد که از میان آنها می توان به Babel ساخته برادران کوهن، «بعد از خواندن بسوزان» (Burn After Reading)، «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button)، «حرامزاده های لعنتی» (Inglorious Basterds) ساخته تارانتینو و Moneyball اشاره کرد.  لازم است یادآور شویم فیلم بنجامین باتن داستان زندگی مردی را به تصویر می کشد که روند زندگی اش برعکس است، یعنی از پیری به سمت جوانی می رود.
در سال 1393 برد پیت، نخستین جایزه اسکار خود را برای فیلم «دوازده سال بردگی» به دست آورد. او این جایزه را نه برای بازیگری بلکه برای تهیه کنندگی این درام اسطوره ای و با نظارت کمپانی پلن بی اینترتینمنت معروف به کمپانی پِلن بی، از آن خود کرد. 
در سال ۱۳۹۳ برد پیت، نخستین جایزه اسکار خود را برای فیلم «دوازده سال بردگی» به دست آورد. او این جایزه را نه برای بازیگری بلکه برای تهیه کنندگی این درام اسطوره ای و با نظارت کمپانی پلن بی اینترتینمنت معروف به کمپانی پِلن بی، از آن خود کرد.
پس از شروع رابطه عاشقانه برد پیت و آنجلینا جولی در سال 1384، بالاخره این زوج در سال 1393 و در یک جشن خصوصی در فرانسه رسما ازدواج کردند.  آنها 6 فرزند دارند که 3 تا را به فرزندی قبول کرده اند.
پس از شروع رابطه عاشقانه برد پیت و آنجلینا جولی در سال ۱۳۸۴، بالاخره این زوج در سال ۱۳۹۳ و در یک جشن خصوصی در فرانسه رسما ازدواج کردند.  آنها ۶ فرزند دارند که ۳ تا را به فرزندی قبول کرده اند.
سال گذشته، این زوج هنری در فیلم در By the Sea در کنار هم نقش آفرینی کردند. این فیلم را که جولی نوشته، داستان زندگی زوجی در فرانسه را روایت می کند که برای حفظ زندگی مشترک شان تلاش می نمایند. 
سال گذشته، این زوج هنری در فیلم در By the Sea در کنار هم نقش آفرینی کردند. این فیلم را که جولی نوشته، داستان زندگی زوجی در فرانسه را روایت می کند که برای حفظ زندگی مشترک شان تلاش می نمایند.
همچنین برد پیت در سال گذشته در فیلمی با نام  The Big Shortکه در مورد بازار مسکن است نقش آفرینی کرد، ضمن اینکه او تهیه کنندگی این فیلم را نیز عهده دار بود. وی برای تهیه کنندگی فیلم یاد شده، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
همچنین برد پیت در سال گذشته در فیلمی با نام  The Big Shortکه در مورد بازار مسکن است نقش آفرینی کرد، ضمن اینکه او تهیه کنندگی این فیلم را نیز عهده دار بود. وی برای تهیه کنندگی فیلم یاد شده، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
به تازگی و در شهریور ماه سال 1395 پس از 11 سال آشنایی و 2 سال زندگی رسمی مشترک، آنجلینا جولی تقاضای طلاق کرده. او درخواست حضانت هر 6 فرزند این خانواده را دارد. تصویر بالا برد پیت و آنجلینا جولی را در فرودگاه بین المللی ناریتا، در سال 1389 نشان می دهد.
به تازگی و در شهریور ماه سال ۱۳۹۵ پس از ۱۱ سال آشنایی و ۲ سال زندگی رسمی مشترک، آنجلینا جولی تقاضای طلاق کرده. او درخواست حضانت هر ۶ فرزند این خانواده را دارد. تصویر بالا برد پیت و آنجلینا جولی را در فرودگاه بین المللی ناریتا، در سال ۱۳۸۹ نشان می دهد.

منبع: businessinsider
یک نظر

ورود

  • Sajad مهر ۱, ۱۳۹۵

    چند خط اول رو خواندم هنوز و با این عبارت “اقیانوس یازده” روبرو شدم! باید ترجمه میشد به “یازده (یار) اوشن” نه اقیانوس!!