راه حلی ساده که فرایند رسیدن میوه را تسریع می کند

راه حلی ساده که فرایند رسیدن میوه را تسریع می کند

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که میوه ای را خریداری کرده باشید اما متوجه شوید هنوز به طور کامل نرسیده است. راه حلی وجود دارد که می توان به وسیله آن سرعت رسیدن میوه ها را بهبود بخشید. برای این کار کافیست آن ها را درون یک پاکت کاغذی دربسته قرار دهید.

بر اساس گفته های وب سایت «Chowhound»، بیشتر میوه ها مقدار کمی گاز اتیلن از خود متسع می کنند. همین امر سبب می شود تغییراتی فیزیولوژیکی که ما آن را به نام «رسیدن میوه» می شناسیم اتفاق بیفتد. قرار دادن میوه درون پاکت باعث می شود مقدار بیشتری از این گاز جمع گردد و فرایند رسیدن سریع تر انجام گیرد. در ادامه توضیحاتی در این رابطه را با یکدیگر می خوانیم:

توصیه می شود از پاکت های پلاستیکی استفاده نکنید و درب پاکت کاغذی را نیز خیلی محکم نبندید. انجام چنین کاری باعث می شود رشد کپک ها افزایش یابد. اگر برای رسیدن میوه بیش از حد عجله دارید، می توانید یک سیب را درون پاکت قرار دهید تا گاز اتیلن بیشتری تولید گردد.

اگر پاکت کاغذی در دسترس شما قرار ندارد، می توانید از هر محفظه ای (غیر از پلاستیک) برای انجام این کار استفاده کنید. این ترفند می تواند شما را زودتر به خوراکی مورد علاقه تان برساند.

منبع: lifehacker
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود