هواپیمایی عمان برای استفاده از نام خلیج فارس در نقشه هایش از اعراب عذرخواهی کرد

هواپیمایی عمان برای استفاده از نام خلیج فارس در نقشه هایش از اعراب عذرخواهی کرد

هواپیمایی عمان برای استفاده از نقشه های پروازی که در آنها خلیج مشهور خاورمیانه با نام خلیج فارس درج شده بود، مورد انتقاد عرب زبان ها قرار گرفت و به همین دلیل تصمیم گرفت در این رابطه عذرخواهی کند. موضوع پیش آمده همواره مسئله مورد بحث میان ایران و کشورهای خلیج فارس بوده است. ذکر این نکته ضروری است که تمام اسناد تاریخی به نام «خلیج فارس» برای این خلیج اشاره کرده اند.

حکومت عمان همواره سعی داشته در رابطه با نزاع سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان، خود را بی طرف نشان دهد. این دو کشور در مسائل مهم منطقه ای با یکدیگر اختلاف هایی اساسی دارند. همواره به هنگام استفاده از اسم این خلیج از سوی طرف های درگیر و یا به زبان نیاوردن پسوند آن، چنین مسائلی رخ می دهد.

کاربران عرب زبان شبکه های اجتماعی، هواپیمایی عمان را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند. آن ها درخواست تغییر نام فوری این خلیج در نقشه ها را دارند و می خواهند تا زمان انجام این کار، نقشه ها از دسترس خارج شوند.

شرکت عمانی در موضع گیری رسمی خود، وجود این اسم در نقشه ها را یک اشتباه سهوی خوانده و گفته است که هواپیمای مذکور، از خطوط هوایی کنیا اجاره شده است. هواپیمایی عمان به شرکت پاناسونیک (سازنده نقشه های پروازی این هواپیما) درخواست داده تا نام خلیج در نقشه ها را تغییر دهد. همچنین قرار است عوامل مسئول در این زمینه، نقشه های مسئله دار را از کار بیاندازند.

خلیج فارس اهمیتی راهبردی در منطقه دارد و به همین دلیل امارات همواره بر سر سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی با کشورمان درگیر بوده است. به هر حال این گونه مسائل نمی تواند واقعیت های تاریخی را تغییر دهد و تا بوده و هست، خلیج فارس همیشه فارس خواهد ماند.

منبع: reuters
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود