«سکوت»؛ فیلم اسکورسیزی که دو دهه تولیدش طول کشیده به زودی اکران می شود

«سکوت»؛ فیلم اسکورسیزی که دو دهه تولیدش طول کشیده به زودی اکران می شود

“سکوت” آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی کارگردان ۷۳ ساله و برنده جایزه اُسکار هالیوود، ۲۳ دسامبر به روی پرده می رود. فیلمی با درون مایه دین و تقدیر که به زبان ژاپنی ساخته می شود و قرار است در جشنواره اسکار امسال نیز شرکت داده شود.

از آنجایی که اسکورسیزی برای تهیه بودجه ساخت این فیلم با توجه به تم مذهبی و طبعا عدم اشتیاق سرماه گذاران، با مشکلات بسیاری مواجه بوده ، پیش تولید این فیلم نزدیک به ۲۳ سال طول کشیده است.

نگراش فیلمنامه این فیلم که اقتباسی آزاد از رمانی معروف با همین نام نوشته “شوساکو اندو” در سال ۱۹۶۶است را جی کاکس – همکار قدیمی اسکورسیزی بر عهده داشته است. (این دو در فیلم دار و دسته نیویورکی هم با هم همکاری داشته اند)

اسکورسیزی در توصیف این پروژه با بیان اینکه “سکوت” برای وی کاری از دل و جان محسوب می شود، تصریح کرد: مذهب همواره برای من اهمیت داشته و دارد، در خانواده‌ای با پیوندهای عمیق کاتولیک بزرگ شدم بنابراین ساخت این فیلم برایم “کاری دِلی” است.

silence

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر درباره این فیلم نوشت: لیام نیسون، اندرو گارفیلد و آسانو تادانوبو ستاره ژاپنی بازیگران فیلم جدید اسکورسیزی را تشکیل می‌دهند.

گارفیلد در این فیلم در نقش پدر رودریگز کشیشی یسوعی در قرن هفدهم بازی کرده که با یک کشیش دیگر راهی ژاپن می شود تا کشف کند که آیا مرشدش از کلیسا خروج کرده است یا خیر. گروه مذهبی آنها به این نتیجه رسیده اند که پیروانشان در این کشور تحت شکنجه و آزار فراوان هستند و ضروری است آنها راهی این کشور شده تا از واقعیت ها مطلع شوند.

اسکورسیزی ۲۵ سال پیش اعلام کرده بود می‌خواهد این فیلم را بسازد، اما سال ۱۹۹۶ وقتی همه چیز آماده بود، فیلمنامه به انجام نرسید و این کار به تعویق افتاد. در سال ۲۰۰۶ او یک بار دیگر اعلام کرد این فیلم را می سازد و سال ۲۰۰۹ همین حرف را تکرار کرد و با بستن قراردادی با دانیل دی لوییس و بنیسیو دل تورو این کار را تقریبا قطعی کرد اما این کار باز هم عملی نشد.

«سکوت» با حمایت مالی از شورای شهر و کمیسیون فیلم تایپه ساخته شده است. دیگر تولیدات اخیر هالیوودی در تایوان شامل «لوسی» لوک بسون و «زندگی پای» ساخته آنگ لی هستند.

martin-scorsese-wins-baft-007

مارتین اسکورسیزی، کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی- آمریکایی است که بنا بر عقیده بسیاری بهترین کارگردان زنده و معاصر دنیا پس از جنگ جهانی دوم تا کنون و یکی از سه کارگردان برتر تاریخ سینمای جهان است.

این کارگردان صاجب سبک پس از ۱۲ بار نامزدی برای ایزه اسکار، سرانجام در سال ۲۰۰۶ و برای فیلم “The Departed” جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود