چرا کابوس ریختن دندان ها به سراغمان می آید؟

چرا کابوس ریختن دندان ها به سراغمان می آید؟

خواب دیدن درباره بیرون افتادن دندان ها از دهان می تواند بدترین کابوس ممکن باشد. اما راه هایی وجود دارند که می توانند شما را از شر آن خلاص نموده و خواب راحت را برای شما به ارمغان بیاورند. افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا درگیر این مسئله هستند. در این مقاله قصد داریم به علت دیدن چنین کابوسی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

دلایل بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد، اما هیچکدام از آن ها به ترس از دندان پزشک مرتبط نمی شوند. روان درمانگری به نام «ریچارد نیکولِتی» در این رابطه می گوید: “چنین کابوسی می تواند توانایی فرد برای ارزیابی تجربیات احساسی را به نمایش بگذارد. هنگامی که چنین اتفاقی رخ می دهد، بقای یک شخص و یا توانایی وی برای غذا خوردن به چالش کشیده می شود. چنین چیزی را می توان به عنوان نشانه بیماری تلقی کرد.

nintchdbpict000269293651-w600

کابوس هایی از این دست می توانند به علت مسائل شغلی نیز روی دهند. اگر شخص دیگری در خواب فرد وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که فرد با شخص درون خواب مشکل داشته باشد و به همین دلیل چنین کابوسی به سراغش آمده است. ترس از آن شخص در زندگی واقعی را می توان علت احتمالی دیدن چنین رویایی دانست.”

بیشتر شدن درگیری های ذهنی و افزایش سن نیز از دیگر علت های این پدیده به شمار می روند. آقای نیکولِتی در ادامه اضافه می کند: “در فرهنگ غربی، مرگ پدیده ای بسیار دردناک است. از دست دادن دندان ها می تواند تصویری گرافیکی از لحظه مرگ و یا موضوعی درباره آن باشد.

تئوری های دیگری نیز در این رابطه وجود دارد. یک روانشناس فرویدی (طرفدار فروید) اعتقاد دارد زنانی که خواب هایی از این دست می بینند، به داشتن فرزند اشتیاق دارند.

منبع: thesun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود