مروری بر جذاب ترین و خوشمزه ترین دسرهای گوشه و کنار جهان [بخش دوم]

دسرهای خوشمزه از چین تا لهستان

مروری بر جذاب ترین و خوشمزه ترین دسرهای گوشه و کنار جهان [بخش دوم]

در بخش نخست این مقاله به صحبت در مورد ۱۲ دِسر خوشمزه به همراه تصاویر و مختصری از مواد تشکیل دهنده آنها پرداختیم. در این بخش، ۱۲ دسر باقی مانده که از قرار زیر هستند را به همراه تصاویرشان مرور می کنیم.

شیرینی برنج اژدها، چین؛  Dragon beard candy

1

این خوردنی نه تنها به عنوان یک دسر چینی به حساب می آید، بلکه به عنوان یکی از هنرهای دستی مردم این کشور هم محسوب می شود. این دسر زیبا از شکر، شربت مالتوز، بادام زمینی، دانه های کنجد و نارگیل تهیه می گردد.

نان پنجره ای بلژیکی؛ Belgian waffle

2

این نوع دسر به عنوان یکی از خوردنی های رایجی است که مردم در کوچه و خیابان های شهرهای مختلف بلژیک مشغول تناول کردن آن هستند. زمانی که گرم سرو شود، مزه کره ای آن بهتر می شود. این نان پنجره ای همراه با نوتلا هم می تواند سرو گردد.

گولاب جامون هند؛ Gulab jamun

3

یکی از محبوب ترین دسرهای هندی ها، گولاب جامون است. البته در سایر مناطق جنوب شرقی آسیا هم طرفداران بسیاری دارد. مانند دونات هایی است که در داخل شهد شیرین شکر خوابانده شده باشند. این دسر از پودر شیر درست شده و نوع سنتی آن داخل روغن مخصوصی که نوعی کره است سرخ می شود.

ساچرتورتِ اتریش؛ Sachertorte

4

اگر اتریش تنها به یکی از دسرهایش معروف باشد، آن دسر، ساچرتورتِ است. این دسر خوشمزه که همیشه هم از شکلات شیرین نیست، در سال ۱۸۳۲ میلادی (۱۲۱۱ شمسی) و توسط فرانس ساچر، ابداع شد. این نوع دسر و ترکیبات تشکیل دهنده آن، تنها توسط شیرینی پزی در هتل ساچر وین تهیه و درست می شود.

لمینگتُونز استرالیا؛ Lamingtons

5

لمینگتُونز، یک دسر مربعی شکل است که از کیک زردرنگی که با شکلات پوشیده شده تهیه می شود و روی قسمت های شکلاتی آن، پودر نارگیل می پاشند.

شوارتزوِلدر کرشتُرتِ آلمان؛ Schwarzwälder Kirschtorte

6

ترجمه تحت الفظی این دسر آلبالوی جنگلی سیاه است و از مناطق جنگلی جنوب غربی آلمان می آید. این دسر مخلوطی از خامه، شکلات، آلبالو و الکلی آلمانی به نام kirsch است.

اسکایر ایسلند؛ Skyr

7

اسکایر، هزاران سال است که بخشی از خوردنی های رایج مردم ایسلند به شمار می رود. این دسرِ شبیه به ماست، از شیر، شکر و برخی مواقع میوه تشکیل شده که سرد سرو می شود.

کیک شکلاتی نانایمو کانادا؛ Nanaimo bar

8

این دسر از نام شهری به نام نانایمو در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا گرفته شده است. دسر ساده مورد بحث، نیازی به پخته شدن ندارد. از لایه ای از ویفر با کره و کاستارد مزه دار شده تشکیل گشته که روی آن با شکلات آب شده پوشانیده شده است.

کُئکس سیسترز آفریقای جنوبی؛ Koeksisters

9

این دسر عمدتا به همراه چای خورده می شود و در آفریقای جنوبی به آن koekje گفته می شود. دسر یاد شده از رُل های خمیر بسیار شیرین درست می شود که آن را سرخ و در شربت سرد قوام آمده شکر می غلتانند.

پرینسِستارتای سوئدی؛ Prinsesstårta

10

کیک پرنسس یا پرینسِستارتا، کیک چند لایه سوئدی است که با لایه ای از نوعی کیک به نام marzipan که عمده آن را بادام تشکیل داده، پوشانده شده و معمولا سبز رنگ است که همین رنگ، زیبایی خاصی به این کیک می دهد. در لایه های زیرین، کیک اسفنجی، لایه هایی از خامه و خامه ترش وجود دارد.

اُم علی مصری؛ Om ali

11

این دسر مخصوص مصری ها چیزی مانند پودینگ برنج آمریکایی است که با خمیر پفدار، شیر، شکر، وانیل، کشمش، پودر نارگیل و آجیل تهیه می شود.

ماکوئیچ لهستان؛ Makowiec

12

ماکوئیچ، دسر رایج روزهای تعطیل مردم لهستان است. خمیر آن در بیشتر ماه های سال یافت می شود. این دسر از یک رُل نان مخمر شیرین تشکیل شده که با دانه های گیاهی، پر و با لایه ای از خامه تزئین می گردد.

منبع: techinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود