گشتی در دانشگاه ملی سنگاپور، برترین دانشگاه آسیا

گزارش روزیاتو از فرصت های تحصیلی و بورس در NUS

گشتی در دانشگاه ملی سنگاپور، برترین دانشگاه آسیا

گزارش روزیاتو از فرصت های تحصیلی و بورس در NUS

روزیاتو ظرف ۶ ماه اخیر، ده ها فرصت تحصیلی و بورس در اقصی نقاط جهان را در اختیار خواننده گان گرامی علاقمند به تحصیل در دانشگاه های آن سوی آب ها قرار داده است. نگاه تخصصی سرویس دانشگاه گردی روزیاتو به پاتوق های علمی ایرانیان در خارج از کشور، فرصتی برای آشنا شدن همه جانبه با بسترهای تحصیل رایگان در خارج خواهد بود.

در روز های گذشته، فرصت های تحصیلی و بورس در آلمان، اسپانیا، نروژ، اسکاندیناوی و قاره آسیا در کنار معرفی فرآیند های تحصیلی و اپلای و گرفتن روادید تحصیلی و آشنایی با زبان های بین المللی و حتی اصول رزومه نویسی، در قالب گفتاری هایی مصور و آموزشی، ارائه شد و این رویه هم چنان ادامه خواهد یافت.

هر ساله به شمار متقاضیان تحصیل در خارج از کشور افزوده می شود و هم چون سنت ایرانیان از اوایل قرن بیستم میلادی، هم چنان محققان و دانشجویان ایرانی علاقمند به پیدا کردن فرصت های تحصیل و زندگی در خارج از کشور هستند.

ده ها هزار متقاضی شرکت در آزمون های بین المللی آیلتس و تافل که هر ماه در سنتر های سراسر کشور حضور پیدا می کنند، نشان دهنده میزان استقبال ایرانیان به فرصت های تحصیلی در کشور های مختلف جهان است. با توجه به این که ایران اکنون ۱ درصد تولید علم جهان را در اختیار دارد و برخی از دانشگاه های کشور، در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند، اما همچنان تحصیل در خارج، سنت دیرینه شیرین برای بخشی از جامعه امروز ماست.

سنگاپور، یکی از چندین پاتوق تحصیلی ایرانیان در قاره کهن است. پارک های علم و فناوری آن، یکی از تاثیر گذار ترین پارک های فناوری آسیا و جهان را تشکیل می دهد. کشوری که مردمش، کم خواب ترین مردم جهان هستند. دانشگاه های این کشور یکی از بهترین مناطق جهان برای تحصیل هستند و در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

سنگاپور برای تحصیل ایرانیان جهت دوره های کارشناسی ارشد و دکترا، در کلیه رشته ها، یک انتخاب فوق العاده خواهد بود.

s7

(تصویری زیبا از سقف شیب دار سبز دانشگاه ملی سنگاپور)

به واسطه حجم بالا تقاضا برای تحصیل در خارج از کشور که در چند دهه اخیر نیز روند صعودی به خود گرفته است، ماموریت اطلاع رسانی سرویس دانشگاه و علمی روزیاتو، در طول هفته به معرفی فرصت های تحصیلی و بورس و به طور کلی راهنمای دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در آن سوی مرز ها اختصاص داشته و چنین فرآیند هایی هر هفته معرفی می شود.

در گزارش امروز، به معرفی یکی از برترین دانشگاه های جهان پرداختیم. دانشگاهی که نه در اروپا قرار دارد و نه در منطقه دانشگاه خیز آمریکای شمالی. این دانشگاه نه در ژاپن است و نه در کره جنوبی و نه در اقیانوسیه.

چرا سنگاپور؟

s6

سنگاپور برای ما ایرانی ها. صرفا مکانی برای گردشگری چند روزه است که با اتوبوس میتوان وقتی به کوالالامپور رفت، به آن جا سفر کرد. اما در واقع، سنگاپور فقط یک قطب گردشگری نیست. دانشگاه های این کشور، اکنون قطب علمی آسیا هستند که برخی از مدیران سازمان های جهانی و روسای جمهوری برخی از کشور ها،‌دانش اموخته دانشگاه هایش هستند.

این دانشگاه در جنوب شرق آسیا و در کشوری چند میلیونی کوچک قرار دارد که امروزه،‌ یکی از اقتصاد های نوظهوری جهان به شمار می رود. سنگاپور، مهد اقتصاد دانش بنیان آسیا و یکی از غول های اقتصادی و علمی قاره کهن، امروزه مهد مراکز علمی راهبردی بسیاریست.

s5
دانشگاه ملی سنگاپور از جمله مراکزی است که در طول قرن بیستم،‌با فراز و نشیب های فراوانی همراه شد و اکنون به نام دانشگاه NUS، شهره و آوازه جهانی دارد و یکی از ۱۰ افتخار علمی قاره آسیا در جهان به شمار می رود.

بودجه های تحقیقاتی این دانشگاه رقم های سرسام آوریست که شاید باور نکردنی باشد. اما شرکت های SPIN-OFF و هم چنین استارت آپ های دانشگاهی که محصول لابراتورهای تحقیقاتی دانشکده های مختلف این دانشگاه در سنگاپور و سراسر جهان است، صد ها برابر سرمایه گذاری های انجام شده،‌ بازدهی علمی را ایجاد کرده اند.

دانشگاه ملی سنگاپور، جاییست که باید در فهرست WATCHING LIST دانشجویان ایراانی علاقمند به تحصیل در جهان قرار بگیرد. نگاه سنتی ایرانیان به تحصیل در اروپا و امریکای شمالی، به نظر می رسد در قرن ۲۱ باید با جایگزین های بهتری همراه شود.

سنگاپور و دانشگاه های ممتاز این کشور، یکی از برترین مقصد هایی است که باید به آن توجه داشت. مقصدی که مشتاقان زیادی از سراسر جهان را هر ساله به سمت خود می کشاند و فرصت های تحصیلی و بورس و تحقیق گسترده ای را در زمینه های مختلف علم و فرهنگ و فناوری در اختیارشان قرار می دهد.

این دانشگاه به نسبت دانشگاه های شمال اروپا و حتی آمریکا، هزینه تحصیل پایین تری را طلب می کند و اگر چه هزینه های زندگی در سنگاپور گران است، اما وضعیت آب و هوایی و فرصت های اشتغال و استخدامی گسترده تری نسبت به اقتصاد بیمار این سال های اروپا دارد.
s8در سنگاپور، همه چیز را مدرن و مبتنی بر فناوری درخواهید یافت و کشور قرن بیست و یکم به شمار می رود. سنگاپوری ها مانند سوئدی ها و نروژی ها و حتی فیلیپینی ها، مسلط به زبان انگلیسی هستند و شما برای زندگی و تحصیل در این کشور، مشکل زیادی نخواهید داشت.

کیفیت تحصیل و زندگی و تحقیق در دانشگاه های سنگاپور به مراتب بالا تر از دانشگاه های مالزی بوده و اصلا قابل قیاس بادانشگاه های چین و کره جنوبی و حتی هندوستان که روزگاری پاتوق صد ها هزار ایرانی بود، نیست.

سنگاپور، یکی از قدرت های نوظهور علمی و اقتصادی قرن بیستم، امروزه یکی از پیشرو ترین اقتصاد های قاره کهن به شمار می رود که توانسته با اقتصاد دانش بنیان و تولید علم گسترده در کشوری با چند میلیون جمعیت،‌ گوی سبقت را از بسیاری از کشور های پیشرفته جهان برباید.

پایه موفقیت های علمی و اقتصادی سنگاپور هزاره سوم را دانشگاه های دولتی این کشور گذاشته اند که نقش زیادی در تولید علم این کشور کوچک آسیایی ایفا کردند. گزارش امروز سرویس وبلاگ اختصاص دارد به معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS).

درباره دانشگاه دولتی سنگاپور

untitled-1

(تصویر مجله فارغ التحصیلان دانشگاه NUS با نام AlumNUS)

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که دانشگاه ملی این کشور، از جمله پاتوق های سیاستمداران قرن بیستم بود. دکتر ماهاتیر محمد، چهره کاریزماتیک مالزی قرن بیستم، دانش آموخته پزشکی این دانشگاه بود. دومین نخست وزیر سنگاپور و هفتمین مقام سیاسی اول این کشور،‌همگی از این دانشگاه دانش آموخته شدند. خانم چان، رییس سازمان جهانی بهداشت،‌ از دیگر چهره های معروف این دانشگاه به شمار می رود.

این دانشگاه، بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد. دانشگاه NUS را از قدیمی ترین دانشگاه های جنوب شرق آسیا معرفی کرده اند ولی امروز، از نظر شمار دانشجو و میزان وسعت فضای آموزشی، رتبه اول را در این کشور دارد. دانشگاه سنگاپور را دانشگاهی فرصت آفرین و کارآفرین می دانند.

s3

(تصویری از کلاس های دوره MBA دانشگاه)

دانشگاه کارآفرین (Entrepreneurial university) سنگاپور، صدها شرکت و موسسه تحقیقاتی و تجاری را راهبری می کندو به همین خاطر، مخاطبان زیادی دارد و اگر موفق به تحصیل در این دانشگاه بشوید، چه بسا با نامزدهای جوایز معتبر جهانی از جمله نوبل، همکار خواهید شد. چیز یکه در ان یو اس، غیر قابل دسترس نیست.

کسانی که با اسکوپوس و الزویو و منابع علمی جهان در تعامل هستند، نام محققان این دانشگاه را بر روی مقالات مختلف مشاهده کرده اند که نشان می دهد این دانشگاه به خودی خود، نقش موثری در تولید علم آسیا و جهان دارد.

بررسی ها نشان می دهد که شمار شرکت های دانشگاهی علم محور (Spin-off companies) و تعداد زیاد طرح های تجاری سازی شده این دانشگاه، نشان دهنده حضور گسترده این دانشگاه در عرصه های کسب و کار دانش بنیان است.

در طی یک دهه اخیر، طبق سیستم های رتبه بندی مختلفی از جمله QS WORLD UNIVERSITY RANKING و TIME HIGHER RANKING EDUCATION WORLD UNIVERSITY RANKING، این دانشگاه در فهرست برترین های آسیا و در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

هم چنین بر اساس رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۵ میلادی، دانشگاه ملی سنگاپور در جمع ۲۸ دانشگاه اول دنیا جای گرفت. به هر حال، این دانشگاه در چند دهه اخیر همواره در فهرست ۱۰۰ دانشگاه اول دنیا قرار داشته و شمار زیاد محققان بین المللی دانشگاه و هیات مدیره بین المللی آن، خود نشان دهنده محیط چندفرهنگی و بین المللی این محفل آکادمیک شناخته شده جهان است.

s1

(تصویر نقشه دانشگاه و کمپ و موزه اطراف آن)

محل کمپ این دانشگاه در جنوب غربی سنگاپور نزدیک به KENT RIDGE واقع شده که البته از امکانات مدرنی برخوردار است. این کمپ در مساحتی به وسعت بیش از یک صد و بیست هکتار قرار گرفته و تجهیزات خوبی را برای دانشجویانش فراهم نموده است.

دانشگاه NUS از ادغام دانشگاه هایی از جمله KING EDWARD COLLEGE OF SICENCE و Malaya University و University of Singapore در دهه هشتاد میلادی به وجود آمد. بیش از ۳ میلیارد دلار سنگاپور در سال ۲۰۱۴ میلادی، میزان بودجه ای بود که به این دانشگاه اختصاص یافت.

هم اکنون بیش از سی و هشت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دو هزار و یکصد کارمند و هیات علمی ، هدایت دانشگاه را بر عهده دارند. موفقیت های کارآفرینانه دانشگاه از اواسط دهه هشتاد میلادی در قرن بیستم با تاسیس TECHNOLOGY & INNOVATION MANAGEMNET CENTER در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز شد. در سال ۲۰۰۱ میلادی، این مرکز به مرکز کارآفرینی NUS تغییر نام داد. این مرکز مدت ها زیر نظر دکتر WONG POH مشغول به فعالیت شد و دستاوردهای علمی و تجاری بسیاری برای دانشگاه ملی سنگاپور به ارمغان آورد.

یکی از شرکت های موفق این دانشگاه، شرکتی به نام AYOXXA BIOSYSTEMS است که توانست در سال ۲۰۱۴ میلادی ‌موفق به کسب جایزه ملی ۱۰۰ هزار دلاری شد که از جمله دستاوردهای تجاری این دانشگاه در قرن بیست و یکم به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیش تر به این سایت  مراجعه کنید.

نانوپارگ، در واقع بخش کارآفرینی موسسه نانو فناوری NANOCORE این دانشگاه است که ماموریتش، کسب منابع مالی لازم برای تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی به شمار می رود. برخی از پروژه های تجاری سازی این موسسه با مجموعه هایی از جمله: SMART INNOVATION CENTER , NATIONAL RESEARCH FOUNDATION ,SPRING SINGAPORE بوده است که برای اطلاع از جزییات کار آن ها، بر روی آن ها کلیک کنید تا به سایت مربوط متصل شوید.

دانشکده های دانشگاه ملی سنگاپور

s2دانشگاه ملی سنگاپور از ۱۳ دانشکده تشکیل شده است.

دانشکده هنر و علوم اجتماعی در سه بخش مطالعات آسیا، علم انسانی و علوم اجتماعی تشکیل شده است و دانشجویان زیادی در آن مشغول به تحقیق هستند. ۱۵ دپارتمان و ده ها برنامه کارشناسی تا دکترا در این دانشگده برگزار شده است. در این دانشگده، امکان تحصیل به ۲ زبان زنده دنیا وجود دارد.

untitled-2

دانشکده کسب و کار یا business school در سال ۱۹۶۵ میلادی تاسیس شد. از شش دپارتمان به نام حسابداری، استراتژی و سیاست، بخش علوم، امور مالی. مدیریت سازمانی و بازاریابی تشکیل شده است. رشته MBA یا MASTER OF BUSINESS ADMINISTARTION و NUS DOUBLE DEGREE‌ که با دانشگاه PEKING UNIVERSITY برگزار می شود ، از جلمه رشته های پر طرفدار دانشگاه محسوب می شود.

هم چنین رشته UCLA-NUS EXECUTIVE MBA PROGRAM از جمله رشته های پر مخاطب و ارزشمند دانشگاه است که مخاطبان زیادی از سراسر جهان دارد. هم چنین رشته S3 ASIA MBA که با همکاری FUDAN UNIVERSITY و KOREA UNIVERSITY برگزار می شود، از جمله رشته های پر طرفدار این دانشکده محسوب می شود.

دانشکده COMPUTING در سال ۱۹۹۸ میلادی در ۲ دپارتمان تاسیس شد: علوم رایانه و سیستم های اطلاعاتی. دپارتمان علوم رایانه سه رشته کارشناسی ارائه می کند و حتی بیولوژی محاسباتی (computational biology) که برای تحصیل این رشته در دانشگاه، تقاضای زیادی وجود دارد چون آزمایشگاه های خوب و اساتید خوبی در عرصه های نانو فناوری و بیوفناوری در این دانشگاه در دسترس دانشجویان است.

دانشکده دندان پزشکی در سال ۱۹۲۹ میلادی تاسیس شد و در کالج KING EDWARD VII COLLEGE OF MEDICINE قرار گرفت. این دانشکده، نخستین دانشگاه پزشکی در مستمعر انگلیس در شرق آسیا به شمار می رود. در این دانشکده می توانید رشته دندان پزشکی (Bachelor of Dental Surgery) را در طی ۴ سال بخوانید و ادامه تحصیل در تخصص و فوق تخصص های دندان داشته باشید. باید توجه کنید که کلیه مقاطع پزشکی در این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت ایران است. این دانشکده سه حوزه تخصصی زیر را معرفی کرده است:

Oral, and Maxillofacial Surgery, Preventive Dentistry and Restorative Dentistry

دانشکده طراحی و محیط زیست دانشگاه ملی سنگاپور از ۳ دپارتمان تشکیل شده است. دپارتمان معماری، ساخت و ساز و طراحی صنعتی. این دپارتمان ها در سال ۱۹۶۹ میلادی تاسیس شد. اعتبار دپارتمان معماری و ساخت و ساز این دانشگاه در فهرست برترین های آسیا و جهان قرار دارد.

دانشکده مهندسی در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شد. بزرگ ترین دانشگده دانشگاه به شمار می رود. این دانشکده از دپارتمان های گوناگون تشکیل شده که از آن جمله می توان به : دپارتمان بیو فناوری، مهندسی شیمی و بیو مولکولی، مهندسی محیط زیست و عمران، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی سیستم ها و صنایع، مهندسی مواد و مهندسی مکانیک و مدیریت فناوری و مهندسی اشاره کرد.

دانشکده حقوق دانشگاه در سال ۱۹۵۶ میلادی تاسیس شد. این دانشگده به نسبت دیگر دانشگده ها و دپارتمان های دانشگاه، مخاطب کم تری دارد. البته حقوق تجارت و کسب و کار و حتی حقوق در علوم زندگی (life Science) در این دانشکده تدریس می شود. حقوق فناوری و مالکیت معنوی (Intellectual Property & Technology Law) از جمله رشته های پر مخاطب این دانشگده در یک دهه اخیر است.

دانشکده علوم (Science Faculty) شامل دپارتمان های علوم بیولوژیکی ، شیمی، ریاضیات، داروسازی، فیزیک و آمار و احتمالات کاربردی است که دانشجویان بین المللی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند.

در کنار این دانشگاه شهر دانشگاهی NUS موسوم به UTown در اوت سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس شد. بیش از ۳ هزار دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کمپ زندگی می کنند و اگر این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کردید، بد نیست گشتی در این شهر از دید گوگل بزنید.

گردشگری مجازی در NUS

دانشگاه nus در نشانی اینترنتی به آدرس nus.edu.sg قرار دارد و بیش از ۶۵ میلیون بار در اینترنت ایندکس شده است که اهمیت فوق العاده این دانشگاه در پرتال های گوناگون تور جهان گستر را نشان می دهد.

untitled-3

سایت دانشگاه به زبان انگلیسی بوده و همه اطلاعات مورد نیاز دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه در مقاطع گوناگونی با چیدمان اطلاعاتی خوبی در دسترس است. بنابراین برای تحصیل در این دانشگاه حتی المقدور، نیازی به استفاده از موسسات مجاز اعزام دانشجو نیست و شما قادر هستید بر اساس مطالبی که در این گفتار ارائه می شود، رشته و مقطع مورد نیاز و شرایط پذیرش را بررسی و اپلای کنید.

سایت دانشگاه اطلاع رسانی چند زبانه و چند رسانه ای دارد و از جمله پرتالهای دانشگاهی خوب در میان دانشگاه های شرق آسیا به شمار می رود.

بخش پذیرش دانشگاه در این نشانی قرار دارد و در آن می توان آخرین اطلاعات درباره شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز پذیرش را مشاهده کرد. یکی از قابلیت های سایت، اطلاع رسانی مصور و چیدمان مطلوب مطالب در آن است که مشاهده آن را برای کاربران آسان می کند.

فهرست رشته های کارشناسی دانشگاه در این نشانی  ارائه شده است.

اگر دوست دارید در رشته های double degree تحصیل کنید در مقطع کارشناسی، از لیست زیر استفاده کنید که با همکاری دیگر دانشگاه های آسیا و جهان برگزار می شود.

DDP in Business Administration and Communications & New Media

• DDP in Computing and Business Administration

• DDP in Computing and Mathematics/Applied Mathematics

• DDP in Economics and BBA

• DDP in Law & Life Sciences

• DDP in Materials Science and Engineering & Physics

• DDP in Business Administration & Engineering

• DDP in Business Administration & Law

• DDP in Economics & Law

• DDP in Engineering & Economics

Second Major in Management

• Second Major in Management (Technology)

BBA & Master in Public Policy

• BEng & Master of Science (Management)

• LLB & Mater in Public Policy

• BBA & Master of Science (Management)

• Concurrent Bachelor of Computing (Computer Science) Honours from NUS

and Scientiae Magister in Computer Science from Brown University

• Concurrent Bachelor of Computing (Computational Biology) Honours from NUS

and Scientiae Magister in Computer Science (Computational Biology) from Brown University

• Concurrent Bachelor of Computing (Computer Science) from NUS

and Master of Entertainment Technology from Carnegie Mellon University

• Concurrent Bachelor of Computing (Information Systems) Honours

and Master of Science (Management) Programme

رشته های JOINT DEGREE به شرح زیر است:

Joint Bachelor of Social Sciences (Honours) in Actuarial Studies and Economics
Partner Institution: Australian National University

• Joint Bachelor of Arts (Honours) NUS and Bachelor of Philosophy (Honours) ANU (for students in the University Scholars Programme)
Partner Institution: Australian National University

• Joint Bachelor of Science (Honours) NUS and Bachelor of Philosophy (Honours) ANU

(for students in the University Scholars Programme)

Partner Institution: Australian National University

• Joint Bachelor of Arts (Honours)

Partner Institution: University of North Carolina-Chapel Hill

• Joint Bachelor of Science (Honours)

Partner Institution: University of North Carolina-Chapel Hill

برای اپلای در رشته های مختلفی که در بالا ارائه کردیم، به این نشانی مراجعه کنید. فرم درخواست پذیرش دانشگاه را باید در این لینک جست و جو کنید که تصویرش در عکس زیر قابل مشاهده است.

برای پذیرش در دانشگاه، باید هزینه ۲۰ دلاری بررسی مدارک را نیز واریز کنید .فهرست مدارک مورد نیاز به این شرح است:

List of Supporting Documents required:

Application Checklist

• National level High school examination results slip (if applicable)

• School examination results slip e.g. Year 11 High School transcripts/ SPM/ IGSCE/ Indian Standard 10

• University academic transcripts (only applicable to applicants applying for 3-year Law Programme)

• Additional results slip (if scores are indicated in application form) e.g. IELTS, TOEFL, SAT and SAT Subject Test scores, AP, ACT etc.

• Passport / Birth Certificate / Identification Card (clearly reflecting your Full Name and Date of Birth)

• Medical report(s) if you have or had any illnesses or disabilities (if applicable)

• Criminal record(s) (if applicable)

Supporting documents must be arranged in the above order with full name and application number written on the top right hand corner of all copies.

توجه داشته باشید که برای پذیرش در دانشگاه، حتما نیازی به ضمیمه کردن گواهی عدم سو پیشینه و گواهی پزشکی نیست اما در صورت تهیه کردن آن، می توانید پیس از دریافت پذیرش، به سفارت سنگاپور در تهران برای اخذ روادید ارائه کنید. تمام مدارکی که در بالا ارائه شده است، می بایست به زبان انگلیسی و ترجمه رسمی باشد.

اما این که این ترجمه به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه برسد یا خیر، مقوله ای است که برای کاهش هزینه ها، از دانشگاه استعلام کنید.

توجه داشته باشید که نام و نام خانوادگی شما در مدارک ترجمه شده، کاملا منطبق با نام شما در گذرنامه معتبر ۵ ساله باشد.

توجه داشته باشید که کلیه مدارک مربوطه را باید اسکن آن را در سایت دانشگاه ضمیمه کنید و هیچ hard copy را تا زمانی که دانشگاه از شما درخواست نکرده است، به دانشگاه ارسال نکنید.

توجه داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه، هزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی را در این بخش مشاهده کنید. اگر در هنگام تکمیل بخش اپلای، با پرشی مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم از این بخش راهنمای آنلاین دریافت کنید.

آشنایی با تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ملی سنگاپور

برای اگاهی از رشته های کارشناسی ارشد تا دکترای دانشگاه به این نشانی مراجعه کنید. در این بخش، همه نوع اطلاعات مورد جهت تحصیل در مقطع مستر و دکترا در دسترس است و هر رشته در هر دانشکده و دپارتمانی دارای صفحه مربوطه بوده و به خوبی مخاطبان را راهنمایی می کند.

برای آگاهی از رشته ها و تاریخ های اپلای و deadline مربوط به ۳ لینگ زیر مراجعه کنید.

۱. Faculty of Arts and Social Sciences

۲. Faculty of Engineering

۳. NUS Graduate School for Integrative Sciences and Engineering (NGS)

با جست و جوی عناوین زیر در سایت دانشگاه، مستقیم به صفحه دپارتمان و دانشکده های دانشگاه هدایت می شوید.

• faculty of Arts & Social Sciences

• School of Business

• School of Computing

• Faculty of Dentistry

• School of Design & Environment

• Faculty of Engineering

• Faculty of Law

• Lee Kuan Yew School of Public Policy

• NUS Graduate School for Integrative Sciences & Engineering

• Saw Swee Hock School of Public Health

• Faculty of Science

• Yong Loo Lin School of Medicine

• Yong Siew Toh Conservatory of Music

• Duke-NUS Medical School

• Institute of Systems Science

• Mechanobiology Institute

• Risk Management Institute

• The Logistics Institute – Asia Pacific

مثلا دانشکده هنر و علوم اجتماعی رشته های زیر را ارائه کرده است

Graduate Diploma in Social Work

• Master of Arts (Chinese Studies, Language Studies, Literary Studies and Southeast Asian Studies)

Master of Psychology (Clinical)

Joint NUS-University of Melbourne Master of Psychology (Clinical)

Master of Science (Applied Geographic Information Systems)

Master of Social Sciences (Applied Economics)

Master of Social Work

دانشکده تجارت در رشته های زیر برنامه های مختلفی را ارائه کرده است که مخاطبان زیادی دارد

Master of Business Administration

MBA with Specialisation in Real Estate

Double Degree with Lee Kuan Yew School of Public Policy

NUS-HEC Paris Double Degree MBA

NUS-Peking University Double Degree MBA

S3 Asia MBA

دانشکده محیط زیست و طراحی نیز رشته های زیر را در دو مقطع کورسی و تحقیقاتی ارائه کرده است:

• Master of Science (Building Performance and Sustainability, , )

Master of Architecture

Master of Arts (Urban Design)

Master of Landscape Architecture

Master of Urban Planning

نکته های مهم در تحصیل در سنگاپور

۱- اکثر دانشجویان دکترا در این دانشگاه، با بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند این اطلاعات را از بخش اسکولارشیپ دانشگاه به طور متناوب بدست آورید.

۲- توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه دولتی سنگاپور، با رقابت جهانی همراه است و این رقابت، کار را برای پذیرش با بورس سخت می کند. بنابراین اگر یک بار اپلای کردید و پذیرفته نشدید، شانس خود را دوباره امتحان کنید و این بار.به تقویت رزومه خود اقدام کنید.

۳- دانشگاه ملی سنگاپور، همان طور که در این گفتار و سایر گفتارهای روزیاتو اشاره کردیم، دانشگاهی کارآفرین محور است و تلاش زیادی دارد تا در پروژه های صنعتی مشارکت کند. بنابراین، توجه داشته باشید که تحصیل در همه مقاطع این دانشگاه،‌فرصت های تحقیقاتی و تعامل با صنعت را برای شما فراهم می کند.

۴- فرصت های کارآموزی و تابستانی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش international department مراجعه کنید.

۵- تعامل با اساتید برای پذیرش از این دانشگاه اهمیت دارد. در واقع یکی از بهترین راه ها برای کسب پذیرش در این دانشگاه، تعامل با اساتید دانشگاه در دپارتمان های مختلف است. بررسی گفته های دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه نشان می دهد که اساتید، ارتباط خوبی را با متقاضیان بین المللی برقرار می کنند و بعضا برای بررسی علمی رزومه آن ها، پروژه تحقیقاتی به آنان می سپارند مثل نوشتن مرور منابع یک مقاله علمی در مدتی مشخص یا تحلیل آماری یک مقاله و مسائلی از این دست.

۶- دانشگاه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، با شهریه همراه است که به نسبت دانشگاه های پرتغال و فنلاند، این هزینه بالاست. بنابراین همواره تلاش کنید برای مقطع ارشد و دکترا برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنید.

۷- سفارت ایران در سنکاپور و سفارت این کشور در تهران،‌منابع اطلاعاتی خوب برای آگاهی از اخرین شرایط تحصیل و زندگی در این کشور است.

۸- کلیه رشته ها و مدارک صادره توسط دانشکده های مهندسی و پزشکی این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

۹- دانشگاه ملی سنگاپور، یک دانشگاه کارآفرین است و بسیاری ار پروژه های صنعتی این کشور، مراحل تحقیق و توسعه و تجاری سازیش را در موسسات تحقیقاتی NUS سپری می کند. بنابراین در صورت پذیرش در دانشگاه، اگر رشته فنی و مهندسی بخوانید، در محیطی تحقیقاتی بین المللی میان رشته ای فرصت مطالعاتی برای شما فراهم خواهد بود که ارزشمند است.

در صورتی که برای تحصیل در این دانشگاه با پرسشی مواجه شدید،‌ پرسش های خود را با در میان بگذارید.

دنیای دانشگاه های ایران و جهان را هر روز در سرویس دانشگاه گردی روزیاتو دنبال کنید.

منبع: nus.edu
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • فرهاد احمدی آبان ۱۸, ۱۳۹۵

    من واقعا عاشق این مطالب دانشگاه گردی هستم
    جذابه خیلی
    واقعا مرسی

  • Zynb تیر ۸, ۱۳۹۷

    ایا این امکان گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی در این دانشگاه هست یا خیر؟
    اگر نیست لطفا دانشگاهایی که این شرایط را دارند معرفی کنید