نشانه های آشکار عفونت سینوسی [بخش دوم]

تجویز آنتی بیوتیک همیشه اولین گزینه نیست

نشانه های آشکار عفونت سینوسی [بخش دوم]

در بخش نخست این نوشته، به بررسی مختصری از نشانه های عفونت سینوسی پرداختیم و پیش از آن هم مقدمه ای کوتاه بر آناتومی سر و موقعیت های مربوط به قرار گرفتن سینوس ها اشاره ای کردیم. در اینجا به برخی دیگر از این نشانه ها خواهیم پرداخت.

نمی توانید هیچ بویی را احساس کنید

4

اگر همسرتان از شما می خواهد که آماده خوردن یک شام لذیذ شوید و شما هیچ بویی از آن غذا را که سرخ کردنی هم است را اشتمام نمی کنید ممکن است یکی از دلایل ابتلا به عفونت سینوسی باشد. دکتر چیو در این مورد می گوید: “اگر نمی توانید بوها را احساس کنید، احتمالا نوعی عفونت سینوسی در نواحی اطراف حس های بویایی تان به وجود آمده و این به آن معناست که در معرض نوعی تورم حاصل از چنین عفونتی هستید.”

از شدت سردرد نمی توانید سرتان را حرکت دهید

5

از عواملی که می توانند سبب سردرد شوند، از دست دادن مقادیر قابل توجه آب از بدن، تحرک بیش از اندازه و یا خستگی زیاد است. دکتر ویلیامز در این باره می گوید اما اگر مدام و در طی چن روز متمادی دچار سردرد هستید، این فشار وارد بر مغزتان می تواند یکی از نشانه های پیشرفت عفونت سینوسی باشد.

اما زمانی که مبتلا به عفونت سینوسی شدید باید چه کار کنید؟

9

دکتر ویلیامز در این باره می گوید، پیش از آنکه به پزشک مراجعه کنید، بهتر است با آب گرم دوش بگیرید و به این درد یک فرصت ۲۴ ساعته بدهید تا شاید آرام شود. اگرچه اگر این درد بهتر نشود و یا  افزایش پیدا کند آنگاه باید به پزشک مراجعه کنید چرا که امکان دارد لازم باشد آنتی بیوتیک مصرف کنید. سینوزیت ها عمدتا ویروسی هستند. نکته بسیار مهم که همواره در میان جامعه پزشکی بر سر آن اختلاف نظرهایی وجود دارد، تجویز به موقع و درست انواع آنتی بیوتیک هاست چرا که تجویز نادرست این نوع از داروها می تواند سایر مشکلات را به همراه داشته باشد.

منبع: rd
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود