سریع و زیبا؛ نگاهی به ۱۱ خودروی برتر تولید شده توسط فراری

ابرماشین هایی که می توانند سرعت و امکاناتی فوق العاده را در اختیار شما قرار دهند

سریع و زیبا؛ نگاهی به ۱۱ خودروی برتر تولید شده توسط فراری

با گذشت یک سال از نخستین عرضه اولیه عمومی (IPO)، طرفداران فراری اکنون می توانند هر سهم این شرکت را با قیمت ۵۰ دلار خریداری کنند. برای بسیاری از افراد، در اختیار داشتن سهام جذابیت چندانی ندارد و بیشتر محصولات برند ایتالیایی نظر آن ها را جلب می کند. از زمانی که فراری نخستین ماشین خود را در سال ۱۹۴۷ عرضه کرد، شهرتش به خاطر ساخت ماشین های مسابقه فوق العاده، همواره رو به افزایش بوده است.

در طول سال های متمادی، فراری ساخت بسیاری از ماشین های فوق العاده سریع و قدرتمند را بر عهده داشته است. افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا به ماشین های این شرکت علاقه دارند و دلشان می خواهد یکی از محصولات فراری را در اختیار داشته باشند. به همین دلیل، امروز قصد داریم در این مقاله ۱۱ نمونه ار بهترین محصولات (از بدو تاسیس تاکنون) این شرکت را به شما معرفی نماییم؛ پس با ما همراه باشید.

 

۱۶۶ اینتر: این خودرو بین سال های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ میلادی تولید می شد و ساخت آن بر اساس ماشین مسابقه موفق ۱۶۶ انجام گرفته بود. این مدل توانست نخستین فروش بین المللی موفق را برای فراری به ارمغان بیاورد.

166-inter-built-from-1948-to-1950-the-ferrari-166-inter-was-based-on-the-companys-successful-166-race-cars-the-model-was-ferraris-first-international-sales-success-w600

۱۶۶ به موتور ۲ لیتری  V12 با قدرت ۹۰ اسب بخار مجهز شده بود.

the-166-was-powered-by-a-20-liter-90-horsepower-v12-engine-w600

۲۵۰ TR تِستاروسا: خودروی سال ۱۹۵۷ فراری نخستین محصولی بود که نشان مخصوص این شرکت را به همراه داشت. تِستاروسا یا «کله قرمز»، علامتی برای پوشش قرمز رنگ این محصول بود.

250-tr-testarossa-the-1957-250-tr-was-one-of-the-first-ferraris-to-carry-the-iconic-testarossa-badge-testarossa-or-red-head-is-a-reference-to-the-cars-red-painted-engine-head-covers-w600

این خودرو به طور ویژه برای رانندگی در جاده طراحی شده بود و در سراسر دنیا به فروش رسید. موتور آن نیز از نوع V12 با ۳ لیتر حجم و ۳۰۰ اسب بخار قدرت بود.

the-250-tr-was-designed-to-be-a-dedicated-road-racer-and-was-sold-to-ferrari-customers-around-the-world-it-was-powered-by-a-300-horsepower-30-liter-v12-engine-w600

تِستاروسا: این ماشین ار سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ میلادی به فروش رسید. این نام از جمله نام هایی است که در ذهن عاشقان فراری مدرن ماندگار خواهد بود. خودروی طراحی شده توسط پینینفارینا به خاطر حضورش در مجموعه «Miami Vice» به شهرت رسیده بود.

pic-70

موتور ۱۲ سیلندر تِستاروسا که ۴.۹ لیتر حجم و ۳۹۰ اسب بخار قدرت داشت، این ماشین را در زمان خود به قدرتمندترین خودروی جهان بدل کرده بود.

at-the-time-of-its-introduction-the-testarossas-390-horsepower-49-liter-12-cylinder-boxer-engine-made-it-the-most-powerful-supercar-in-the-world-w600

F40: ماشین مذکور برای بزرگداشت چهلمین سالروز تاسیس فراری ساخته شده بود و آخرین محصولی بود که توانست قبل از درگذشت «انزو فراری» تاییدیه وی را دریافت کند.

f40-built-in-celebration-of-the-companys-40th-anniversary-the-fire-breathing-f40-was-the-final-vehicle-to-receive-founder-enzo-ferraris-seal-of-approval-prior-to-his-death-w600

این خوردو بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ میلادی به فروش رسید و نشان چندانی از یک خودروی لوکس مسابقه ای نداشت. به هر حال، موتور V8 با قدرت ۴۸۷ اسب بخار که می توانست سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت را به ارمغان بیاورد، این ماشین را بسیار قدرتمند جلوه می داد.

pic-71-w600

فراری اِنزو: خودروی مذکور که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ میلادی ساخته شد، وظیفه نشان دادن کیفیت و اصالت برند ایتالیایی را بر عهده داشت.

enzo-ferrari-built-from-2002-to-2004-the-enzo-had-the-unenviable-task-of-living-up-to-the-hard-charging-reputation-of-its-namesake-enzo-ferrari-w600

با وجود طراحی بحث برانگیز، موتور فوق العاده با ۶۶۰ اسب بخار قدرت آن می توانست سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را ایجاد کند.

although-its-styling-proved-to-be-controversial-the-660-horsepower-hypercar-was-a-true-performer-with-a-top-speed-of-218-mph-w600

دینو ۲۴۶ جی تی: اگر چه دینو (نام پسر انزو) نشان چندانی از یک محصول فراری نداشت، اما به هر حال یکی از محصولات این شرکت به شمار می رفت. این خودرو در سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ تولید می شد.

pic-72

موتور V6 با حجم ۲.۴ لیتر و قدرت ۱۹۵ اسب بخارِ دینو، اندکی ضعیف تر از محصولات موجود در این لیست است.

compared-to-others-on-this-list-the-dino-was-relatively-light-on-the-cylinder-count-power-for-the-246-came-from-a-24-liter-195-horsepower-v6-engine-w600

GTS 308: این ماشین در سال ۱۹۷۷ وارد بازار شد و در سریال دهه ۸۰ ی «Magnum P.I» مورد استفاده قرار گرفت.

308-gts-the-ferrari-308-gts-debuted-in-1977-to-great-fanfare-the-pininfarina-designed-targa-top-sports-car-was-the-car-of-choice-on-the-80s-tv-show-magnum-pi-w600

موتور ۲.۹ لیتری آن نیز از نوع V8 بود که ۲۵۵ اسب بخار قدرت داشت.

the-308-gts-was-powered-by-29-liter-255-horsepower-v8-engine-w600

لافِراری: خوروی ۱ میلیون دلاری برند ایتالیایی نگاه ها را در قرن ۲۱ به خود جلب نمود. قرار است تنها ۴۹۹ عدد از این ماشین تولید شود.

laferrari-the-prancing-horse-stepped-into-the-21st-century-with-the-1-million-laferrari-hybrid-hypercar-just-499-examples-of-the-car-will-ever-be-built-and-all-are-spoken-for-w600

ابرماشین فراری با موتور ۶.۳ لیتری V12 خود که توسط یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار تقویت شده، می تواند تنها در سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. لافِراری می تواند تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

pic-73-w600

دیتونا  GTB/4, GTS/4: این خودرو بین سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ در دو مدل سقف ثابت برلینتا و کانورتیبل اسپایدر تولید شد. GTB/4 را می توان محبوب ترین محصول فراری در تمام دوران دانست. محصول خاص فراری بعد از کسب جایگاه های اول تا سوم در مسابقات دیتونا، به این نام غیر رسمی شهرت یافت.

pic-74-w600

 موتور ۴.۴ لیتری از نوع V12 این خودرو می توانست قدرت ۳۵۲ اسب بخار را ایجاد نماید.

the-daytonas-44-liter-352-horsepower-v-12-provided-the-brawn-to-go-with-the-cars-sleek-design-and-driving-dynamics-w600

GTO 250: این ماشین از جمله مشهورترین محصولات فراری به شمار می رود. GTO به خاطر نایاب بودن، طراحی خیره کننده و خصوصیات مسابقه ای توانسته تا این حد معروف شود.

250-gto-of-all-the-ferraris-ever-produced-the-v12-powered-250-gto-is-one-of-the-most-beloved-and-sought-after-the-gto-is-known-for-its-stunning-looks-racing-pedigree-and-rarity-w600

این خودرو در یک مزایده با قیمت ۳۸ میلیون دلار فروخته شد و گران قیمت ترین ماشین فروخته شده دنیا (در مزایده) لقب گرفت.

with-a-price-of-38-million-a-250-gto-holds-the-record-as-the-most-expensive-car-ever-sold-at-auction-w600

۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر: خودروی مذکور، لقب گران ترین و مشهورترین محصول فِراری را یدک می کشد. کالفرنیا اسپایدر در فیلم «Ferris Bueller’s Day Off» نیز ایفای نقش کرده بود. قیمت این خودرو بیش از ۱۵ میلیون دلار برآورد می شود.

pic-75-w600

فراری اسپایدر بین سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ در دو مدل فاصله بلند و کوتاه محورها تولید شد. موتور ۳ لیتری آن نیز از نوع V12  بود که می توانست ۲۴۰ اسب بخار قدرت ایجاد نماید.

pic-75-w600

فراری ۴۵۸: این خودرو را می توان یکی از محبوب ترین محصولات فراری دانست. تکنولوژی مدرن و طراحی اصیل، قدرت و مهندسی فوق العاده آن را نشان می دهد.

pic-77-w600

فراری ۴۵۸ به موتور V8 (بدن توربو) با حجم ۴.۵ لیتر مجهز  شده و می تواند ۵۷۰ اسب بخار قدرت را به ارمغان بیاورد. با معرفی خودروی «۴۸۸ GT» در سال گذشته، احتمالا دیگر این ماشین را تا مدت ها نخواهیم دید.

pic-78-w600

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود