۹ راهکار استفاده طولانی تر از لوازم آرایش

راه های بهتری از دور انداختن سریع لوازم آرایش نیز وجود دارد

۹ راهکار استفاده طولانی تر از لوازم آرایش

مدیریت در هر کاری می تواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. در مورد استفاده از لوازم آرایش هم چنین مدیریتی می تواند موثر باشد چرا که برای خریداری چنین لوازمی با برندهای شناخته شده و از جاهای معتبر مسلما باید هزینه های بیشتری در قیاس با انواع نامرغوب آن پرداخت کرد، پس چه بهتر است که با مدیریت صحیح در استفاده از آنها، فواصل چنین خریدهایی را طولانی تر کنیم و همواره به تاریخ انقضای آنها پس از باز کردن توجه داشته باشیم.

در این نوشته ۹ راهکار در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا بتوانید به هدف ذکر شده، دست پیدا کنید. این راه ها از قرار ذیل هستند:

چگونه تا آنجا که امکان دارد رُژ مورد علاقه مان را نگهداری کنیم

1

با قرار دادن رُژ لب مورد علاقه تان دور از حرارت و گرمای زیاد می توانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید چرا که دمای بالا می تواند سبب آب شدن رژلبتان شود. اگر یکی از رژ لب هایتان از وسط شکست، به جای دور انداختن آن با استفاده از یک فندک دو قسمت شکسته شده را به هم وصل کنید. تلاش کنید تا آخرین بخش های رژ لب یعنی تا جایی که امکان دارد از آن استفاده کنید.

لاک به ظاهر از دست رفته تان را دوباره احیاء کنید 

2

عمر نگهداری هر لاکی که خریداری می کنید می تواند تا چندین سال باشد. انِت سُبُلیسکی، یکی از تکنسین های ناخن، متوسط این زمان را دو سال می داند اما بر این نکته اشاره دارد که البته با گذشت زمان، لاک حالت اولیه خود را از دست می دهد، برای اینکه بتوانید زمان طولانی تری لاک هایتان را نگه دارید، آنها را در جاهای خنک و تاریک نگه داشته و بعد از هر بار مصرف، دهانه خارجی بطری آن را با آستون پاک کنید. اگر هم کمی غلیظ و از اولش چسبنده تر شده، تنها یکی دو قطره از رقیق کننده لاک یا آستون به آن اضافه کنید.

از آخرین قطره های روغن بدن تان هم استفاده کنید

3

برای نگهداری بیشتر از روغنی که به بدن تان می زنید، زمانی که بیشتر از سه چهارم آن را استفاده کردید، روغن را به بطری تمیز دیگری منتقل کنید و با افزودن آب آن را رقیق کنید و در داخل حمام بگذارید. هر بار که دوش گرفتید و هنوز بدن تان کمی رطوبت دارد، بهترین زمانی است که می توانید از این ترکیب برای پوست تان استفاده کنید.

رُژگونه و سایه های ترک خورده را دوباره به شکل اولش درآورید

4

گاهی در هنگام مسافرت یا بر اثر تکان ها و زمین خوردن لوازم آرایش تان ممکن است، تکه تکه و شکسته شود. به جای آنکه آن را دور بیاندازید، بخش های ترک خورده و شکسته شده را به هم نزدیک و چند قطره الکل به پالت مخصوص آن بخش از پودر اضافه کنید. از پشت قاشق برای مسطح کردن آن پودرها استفاده کنید. اجازه دهید تا خشک شوند. پس از خشک شدن، رُژگونه یا سایه چشم شما دوباره آماده استفاده شدن است.

با این روش ها از عطرتان بهتر محافظت کنید

5

با استفاده درست از عطرمان می توانیم طولانی تر از آن استفاده کنیم. بر روی نبض تان و در قسمت های پایین تر بدن، علاوه بر قسمت های بالاتر عطر بزنید. گرمای روی پشت زانوها به سمت بالا می رود و رایحه خوب عطر را در ساعات طولانی تری نگه می دارد. هرگز بعد از عطر زدن، مچ دست ها را به هم نمالید با این کار بوی خوب عطر را زودتر از بین می برید. از زدن عطر در فضای اطراف و قدم زدن در این فضا هم پرهیز کنید. با این کار تنها عطر خود را به هدر می دهید. عطرتان را در جای خنک و خشک نگه دارید. از قرار دادن بطری های عطر در مکان های مرطوبی چون حمام خودداری کنید.

پالت مخصوص سایه های چشمی تان را همیشه تمیز نگه دارید

6

اگر از پالت های سایه چشمی تان به درستی استفاده کنید خواهید توانست تا دو سال آنها را نگهداری کنید. اما اگر این سایه ها، بر روی هم ریخته شوند و آنها را تمیز نکنید، رنگ ها با هم مخلوط می شوند و عمر کوتاه تری پیدا می کنند و مقادیر زیادی از خاک را هم به همراه سایه ها به چشم هایتان می مالید. چند قطره الکل بر روی این پودرها می تواند نقش ضدعفونی کننده هم داشته باشند.

از آخرین قطره های کرم پودرهایتان هم استفاده کنید

7

زمانی که کرم پودر دیگر از داخل لوله آن خارج نمی شود معمولا هنوز مقادیر قابل توجهی برای چندین بار استفاده دیگر در آن وجود دارد. به همین خاطر می توانید با یک قیچی بخش انتهای آن را بریده و از بقیه آن استفاده کنید. همچنین در هنگام بیرون آوردن این مایع، مقدار کمتری از آن را خارج کنید تا در صورت بیش از اندازه بودنش به هدر نرود و زیادتر از اندازه استفاده یک بار شما بیرون نریزد.

می توانید از ریمل خشک شده تان هم دوباره استفاده کنید

8

اگر هنوز تاریخ مصرف ریمل تان تمام نشده اما حالت خشکی پیدا کرده قبل از انکه آن را دور بیاندازید، کمی از یک حلال شور به آن اضافه کنید یا لوله را در داخل یک لیوان محتوی آب گرم قرار دهید. این کار باعث خواهد شد که بخش های خشک شده کناره های لوله ریمل روان شود.

از کرم پودرتان استفاده دیگری هم بکنید

9زمانی که کرم پودر شما که در داخل بطری های شیشه ای کوچکی قرار دارد و به آخرین قطراتش رسیده، مقداری از کرم مرطوب کننده روزانه ای را که استفاده می کنید به آن اضافه کنید و خوب آن را تکان دهید. در این حالت شما یک کرم مرطوب کننده رنگ دهنده دارید که خصوصا برای فصولی چون تابستان که نمی خواهید مدت طولانی آن کرم را بر روی پوستان داشته باشید بسیار مفید است.

منبع: rd
بدون نظر

ورود