اصول پوشیدن لباس های پائیزی برای آقایان

ترفندهایی برای پوشیدن و نگهداری از البسه گرم

اصول پوشیدن لباس های پائیزی برای آقایان

هوای پاییز غیر قابل پیش بینی است و ممکن است با وجود خورشید در آسمان، ناگهان هوا ابری یا سرد شود. از این رو لازم است برای اطمینان یک لباس گرم همراهتان باشد. اما اینکه چه تیپ لباسی را برای این روزهای خود انتخاب می کنید نیز مهم است؛ بهترین گزینه لباسی است که در عین حفظ گرمای بدن، شیک و زیبا نیز به نظر برسد.

به همین منظور، در این مطلب ترفندهایی در رابطه با چگونگی پوشیدن لباس های گرم و نگهداری از آنها برایتان ذکر کرده ایم که بسیار کاربردی و مفید هستند.

در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

نحوه تا کردن آستین پیراهن

در نخستین قدم خوب است روش درست تا کردن آستین پیراهن خود را یاد بگیرید که در عکس زیر به صورت تصویری آموزش داده شده است.

astin11-w900

دکمه های ژاکت

2-w900

در بستن دکمه های ژاکت توجه داشته باشید که زیباترین حالت این است که دکمه بالا همیشه باز باشد، دکمه های میانی برای خوش فرم نگه داشتن لباس بسته باشد و دکمه آخر نیز ترجیحا باز بماند تا لباس زیر آن یا کمربند دیده شوند.

اگر لباستان دو دکمه دارد یکی از آنها را باز بگذارید. همچنین یادتان باشد که هنگام نشستن حتما همه دکمه های کت یا ژاکت را باید باز کنید.

پوشیدن چند لباس روی هم

3-w900

در فصل پائیز به دلیل سردی ناگهانی هوا لازم است چند لایه لباس را روی هم بپوشید. بهترین روش برای این کار این است که لباس نازک تر به بدنتان نزدیک تر باشد، به این منظور که لباس های نازک را اول بپوشید و سپس انواع ضخیم تر را به تن کنید.

لباس های زمستانی را به جای آویختن، تا کنید

4-w900

فرقی نمی کند که لباس زمستانی شما چه جنس یا بافتی دارد، بهتر این است که آنها را از چوب رختی آویزان نکنید زیرا موجب کش آمدنشان می شود و از فرم اصلی خود خارج خواهند شد. ترجیحا آنها را تا کرده و در کمد یا کشو قرار دهید.

از بین بردن بوی نم با استفاده از کاغذهای خشک کن

لباس های پشمی و زمستانی وقتی در کمد یا چمدان باقی می مانند، بوی نم و ماندگی به خود می گیرند. برای از بین بردن این مشکل می توانید از دستمال های خشک کن استفاده کنید. البته باید اشاره کنیم که پلوورها به راحتی خشک نشده و بوی نم آنها هم گرفته نمی شود مگر اینکه آنها را با آب داغ بشوئید که باز خطر جمع شدن لباس وجود دارد.

یک کفش را چند روز پشت سر هم نپوشید

7-w900

همان طور که لباس های خود را یک روز در میان عوض می کنید، به کفش هایتان هم استراحت دهید و آنها را چند روز پشت سر هم نپوشید. به ویژه در روزهای پائیزی و سرد که ممکن است خیس یا گل آلوده شوند، بهتر است که فرصت خشک شدن به کفش بدهید.

بدانید که پیراهن چه زمانی به درستی بر تنِتان می نشیند

8-w900

اگر هنگام نشستن بین دکمه های پیراهنتان باز می ماند، یعنی این لباس برای شما تنگ شده و باید یک سایز بزرگ تر را انتخاب کنید.

اگر سرشانه های پیراهن آویزان هستند و به خوبی روی تنتان فیت نمی شود، وقت آن رسیده به سراغ لباس های کوچک تر بروید.

از کیسه های نخی برای شست‌وشو استفاده کنید

9-w900

از این کیسه ها عموما برای شست‌وشوی لباس زیر استفاده می شود اما برای شستن جوراب، بند ساعت و دیگر وسایل ریز و کوچک نیز بسیار مناسب هستند و می توانید همه اقلام را در یک کیسه ریخته و درون ماشین لباسشوئی بیندازید.

از خشک کن ماشین لباسشوئی استفاده نکنید

10-w900

شاید تصور کنید که خشک کن ماشین لباسشوئی گزینه بسیار خوبی است اما این را بدانید که اگر لباس های خود را پس از مرحله آبکشی از دستگاه خارج نموده و از بند آویزان کنید تا خشک شود، لباس هایتان دوام بیشتر داشته و فرم اصلی خود را بهتر حفظ خواهند کرد.

جین های خود را درون فریزر قرار دهید

11-w900

شلوارهای جین به دلیل جنسی که دارند دیر به دیر شسته می شوند، اما همین لباس ها هم بوی بد به خود می گیرند و برای رفع این مشکل، کافیست یک شب تا صبح آنها را درون فریزر بگذارید.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Amirmahdi k مهر ۱۷, ۱۳۹۵

    اخه چطوری مامان رو راضی کنیم که اجازه بده، شلوار جین رو بذاریم تو فریزر…..؟!