برچسب های الکترونیک جایگزین انواع کاغذی می شوند [تماشا کنید]

نفوذ فناوری در همه عرصه های زندگی

برچسب های الکترونیک جایگزین انواع کاغذی می شوند [تماشا کنید]

شاید جزو افرادی باشید که برای یادآوری برخی از رویدادهای یا انجام کارها روی کامپیوتر، در یخچال یا جلوی آینه برچسب های کاغذی و رنگی چسبانده و موضوع موردنظر را روی آن یادداشت می کنند. با اینکه شاید کاربرد این کاغذها زیاد و دسترسی به آنها بسیار آسان است، اما در زمانه ای که تکنولوژی حرف اول را می زند، این کاغذهای رنگی به زودی جای خود را به انواع الکترونیکی خواهند داد و خود را بازنشسته خواهند کرد.

کمپانی تحقیقاتی Tobias Große-Puppendahl به تازگی استیکی نوت های الکترونیکی طراحی نموده که در اصل، صفحه نمایش های کوچکی محسوب می گردند که هرگز به شارژ شدن نیازی ندارند.

این برچسب های الکترونیکی، کاملا باریک و انعطاف پذیر هستند و سلول های خورشیدی آنها انرژی لازم برای کارکرد این گجت ها را از نور لامپ ها تامین می کنند.

بد نیست بدانید که در داخل این گجت یک چیپ کوچک بلوتوث نیز گنجانده شده که قادر است به صورت بی سیم با دیوایس های گوناگون همانند موبایل یا کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را با کمک آنها به‌روزرسانی کند.

این صفحه نمایش به فناوری جوهر الکترونیک مجهز است که در کتابخوان های الکترونیک همانند کیندل شاهد آن هستیم.

همچنین جا دارد اشاره کنیم که این گجت که فقط از نورهای داخلی تغذیه می کند توان تولید برق زیادی ندارد و به همین خاطر نمایشگرش رزولوشن پائینی داشته و در بهترین حالت می تواند هر یک دقیقه یک بار خودش را به روز رسانی نماید. از این برچسب های الکترونیکی نمی توان برای تماشای ویدئو استفاده نمود و حداکثر کاری که از عهده شان بر می آید، کارکترهای مکعبی شکلی هستند که نهایتا اطلاعاتی همانند تعداد ایمیل های خوانده نشده در این باکس را به کاربر نمایش می دهند.

از مزیت های این برچسب می توان به این اشاره کرد که کاربران می توانند آنها را میان یکدیگر به اشتراک گذاشته و دست به دست بچرخانند. در ادامه می توانید ویدئوی معرفی این گجت را تماشا کنید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود