کدو حلوائی؛ راکونی که تصور می کند سگ است

نگهداری از راکون در خانه

کدو حلوائی؛ راکونی که تصور می کند سگ است

کارتون زیبای «رامکال» خاطرتان هست؟ راکون بانمکی که هر چه به دستش می دادند اول در آب می شست و سپس آن را می خورد؟ قسمت جالب ماجرا این بود که این حیوان دوست داشتنی قند را هم درون آب می شست که خب، قندها آب شده و هیچی نصیبش نمی گشت اما با این وجود از این وسواس خنده دار خود دست بر نمی داشت و هر بار این کار را تکرار می کرد.

حالا تصور کنید یکی از همین راکون ها را در خانه داشته باشید؛ احتمالا کارهایش همان اندازه جالب و خنده دار خواهند بود. این ادعا را «لائورا یانگ» که نویسنده کتاب داستان برای کودکان است و در خانه یک راکون به نام «کدو حلوائی» دارد، تائید کرده است.

4

داستان از این قرار است که یک روز سرد پائیزی، در سال ۲۰۱۴ وقتی «کدوحلوائی» فقط یک سال داشته، در حیاط پشتی خانه پدری یانگ از بالای درخت به زمین پرتاب شده و پایش می شکند. از آنجا که مادر این راکون او را رها کرده بوده و او نیز به شدت آسیب دیده بوده، لائورا وی را به خانه آورده و درمان می نماید و پس از آن نیز، سرپرستی این حیوان را به عهده می گیرد.

2

در حال حاضر این راکون با سگ های نویسنده یاد شده هم بازی است و خودش را به خانواده سگ ها متعلق می داند. «تافی» و «اورئو» خیلی سریع با این حیوان ارتباط برقرار کرده و از وی مراقبت می کنند. کدو حلوائی نیز لحظه ای از کنار آنها دور نشده و به این ترتیب یک گَنگ سه نفره بسیار متحد را با هم تشکیل داده اند.

3

جالب اینجاست که Pumpkin حرکات سگ ها را تقلید کرده و همانند آنها رفتار می کند. از این رو این طور به نظر می رسد که او خودش را بیشتر سگ می داند تا یک راکون.

5

لائورا در رابطه با راکون خانگی خود کتابی مصور با عنوان «کدو حلوائی؛ راکونی که فکر می کرد سگ است» نیز به چاپ رسانده و امیدوار است کودکان با مطالعه آن به این باور برسند در عجیب ترین مکان ها و به غریب ترین روش ها هم می توان دوست پیدا کرده و خوشبختی را حس کرد. او باور دارد که وقتی یک راکون و دو سگ می توانند تا این اندازه با هم رفیق بوده و از هم حمایت نمایند، ما انسان ها چرا نتوانیم با کسی که تفاوت زیادی با ما دارد، عشق رد و بدل کنیم!

منبع: mnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود