۱۰ تصویر زیبا و برگزیده مسابقه عکاسی با موضوع «جهان پنهان»

نگاه متفاوت عکاس به سوژه های روزمره

۱۰ تصویر زیبا و برگزیده مسابقه عکاسی با موضوع «جهان پنهان»

عکاسی کردن را می توان به هنر نمایش دنیا از دید عکاس نیز نسبت داد زیرا فردی که با دوربین یا تلفن همراه خود از مناظر، سوژه ها یا چشم اندازها عکس می گیرد در واقع جهانی را به تصویر می کشد که شاهد آن بوده و این امکان وجود دارد که دیگران، همان موضوع را به گونه ای دیگر ببینند.

از این رو، شبکه اجتماعی عکاسی موسوم به Photocrowd از هنرمندان و علاقه مندان درخواست نموده بود تا با موضوع «جهان پنهان» عکاسی کرده و آثار خود را برای این شبکه ارسال نمایند. به واسطه این موضوع، انسان به تخیل خود آزادی کامل می دهد تا دنیا را به گونه ای ببیند که دیگران نمی بینند.

از میان تمامی تصاویر ارسالی، ۱۰ نمونه از آنها برنده جایزه بهترین ها شده اند که می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

10. «کوچه ای در قلعه Birr» / عکاس: ولادیمیر پولیوانف / وی از مجسمه ای که در حیاط قلعه ای در ایرلند وجود داشته و همه فضای پیرامونش را برگ های پائیزی پوشانده اند، عکاسی نموده است.
۱۰. «کوچه ای در قلعه Birr» / عکاس: ولادیمیر پولیوانف / وی از مجسمه ای که در حیاط قلعه ای در ایرلند وجود داشته و همه فضای پیرامونش را برگ های پائیزی پوشانده اند، عکاسی نموده است.
9. «محلی برای کار» / عکاس: ردمییر فتوگرافی / عکاس از ابزارآلات قدیمی و آنتیک در انباری در نلسون ایالت نِوادا که لایه ای از غبار روی آنها را پوشانده عکاسی نموده و این طور به نظر می رسد که یک نفر کارش را نیمه کاره رها کرده و هرگز به پشت میز خود بازنگشته است.
۹. «محلی برای کار» / عکاس: ردمییر فتوگرافی / عکاس از ابزارآلات قدیمی و آنتیک در انباری در نلسون ایالت نِوادا که لایه ای از غبار روی آنها را پوشانده عکاسی نموده و این طور به نظر می رسد که یک نفر کارش را نیمه کاره رها کرده و هرگز به پشت میز خود بازنگشته است.
8. « معبدAngkor Wat در احاطه درختان کهنسال» / عکاس: کایرا موریس / معبد مشهور کامبوج در دهه 800 میلادی ساخته شده و به تدریج در احاطه کامل درختان جنگل درآمده است.
۸. « معبدAngkor Wat در احاطه درختان کهنسال» / عکاس: کایرا موریس / معبد مشهور کامبوج در دهه ۸۰۰ میلادی ساخته شده و به تدریج توسط درختان جنگل پوشانده شده.
7. «کلیسای دست نخورده سن مری، تینترن» / عکاس: گی برسفورد / کلیسای مخروبه ای در ولز که در سال 1977 میلادی پس از یک آتش سوزی مهیب متروکه شده.
۷. «کلیسای دست نخورده سن مری، تینترن» / عکاس: گی برسفورد / کلیسای مخروبه ای در ولز که در سال ۱۹۷۷ میلادی پس از یک آتش سوزی مهیب متروکه شده.
6. «لندن پنهان» / عکاس: سوزان / نمائی از بخش داخلی ایستگاه مترو Aldwych Tube در شهر لندن که بخشی پنهان از چهره کلان شهر یاد شده را به تصویر کشیده است.
۶. «لندن پنهان» / عکاس: سوزان / نمائی از بخش داخلی ایستگاه مترو Aldwych Tube در شهر لندن که بخشی پنهان از چهره کلان شهر یاد شده را به تصویر کشیده است.
5. «کشف ناشناخته ها» / عکاس: Pal Szilagyi Palko / پالکو که فارغ التحصیل رشته زمین شناسی است از هشتمین روز حضور خود در غار به همراه هیئت زمین شناسی، عکس گرفته است.
۵. «کشف ناشناخته ها» / عکاس: Pal Szilagyi Palko / پالکو که فارغ التحصیل رشته زمین شناسی است از هشتمین روز حضور خود در غار به همراه هیئت زمین شناسی، عکس گرفته است.
4. «در زیر چتر من» / عکاس: آنتونیو برناردو کوئلو / کوئلو با استفاده از افکت بوکه در دوربین از حلزونی که در زیر زمین در زیر یک برگ کوچک پناه گرفته عکاسی کرده و با اینکه فضا تاریک بوده، اما عکس وی بسیار عالی از کار درآمده است.
۴. «در زیر چتر من» / عکاس: آنتونیو برناردو کوئلو / کوئلو با استفاده از افکت بوکه در دوربین از حلزونی که در زیر زمین در زیر یک برگ کوچک پناه گرفته عکاسی کرده و با اینکه فضا تاریک بوده، اما عکس وی بسیار عالی از کار درآمده است.
3. «خانه کوچک من» / عکاس: lostlenscap / کلبه ای کوچک و خصوصی در دل جنگل های سن آگوستین در فلوریدا
۳. «خانه کوچک من» / عکاس: lostlenscap / کلبه ای کوچک و خصوصی در دل جنگل های سن آگوستین در فلوریدا
2. «دره سنگ ها» / کیث ورثینگتون / آسیاب موجود در تصویر در دهه 1300 میلادی در سورنتو ایتالیا ساخته شده اما در دهه 1940 میلادی متروکه گشته و به موجب آن درختان و گیاهان بیشماری همه فضای این آسیاب را احاطه نموده اند.
۲. «دره سنگ ها» / کیث ورثینگتون / آسیاب موجود در تصویر در دهه ۱۳۰۰ میلادی در سورنتو ایتالیا ساخته شده اما در دهه ۱۹۴۰ میلادی متروکه گشته و به موجب آن درختان و گیاهان بیشماری همه فضای این آسیاب را احاطه نموده اند.
1. «عمارت گویست کریکت» / عکاس: متیو دارتفورد / این عکس در نورفولک انگلستان و به صورت تک رنگ قرمز گرفته شده است.
۱. «عمارت گویست کریکت» / عکاس: متیو دارتفورد / این عکس در نورفولک انگلستان و به صورت تک رنگ قرمز گرفته شده است.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود