از دانشگاه های ایران چه خبر؟

از شریف تا تربیت مدرس

از دانشگاه های ایران چه خبر؟

تابستان داغ ۹۵ و پایان سال تحصیلی ۹۴-۹۵ سبب شده تا دانشگاه ها به استراحت کوتاه مدت بروند. اما هم چنان رویدادهای داغی در دانشگاه ها در حال جریان هست که سرویس اخبار دانشگاهی روزیاتو در روز های ۵ شنبه  به مروری بر آن ها می پردازد. با ما همراه باشید.

1-w600-h600

 

افتخارات دانشگاه صنعتی شریف ادامه دارد

2-w600-h600

دانشگاه شریف که به تازگی پنجاهمین سال تاسیس  خود را جشن گرفت، به تازه گی به افتخار بزرگی دست یافت. به گزارش روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه شریف به عنوان یکی از قطب های فناوری ایران و خاورمیانه معرفی شد که به واسطه این افتخار به دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریک عرض می کنیم. در گزارشات هفته های آتی، به مروری بر فعالیت های علمی دانشگاه صنعتی شریف اشاره می کنیم. اخیرا هیات دانشگاهی آلمانی از دانشگاه شریف هم بازدید کرد تا خدمات این دانشگاه پر افتخار آسیا به دانشگاه تورینگن آلمان نیز برسد. اخیرا نیز با خبر شدیم دکتر مریم میرزاخانی، یکی از نخبه های ریاضیات ایران در جهان که دانش آموخته شریف هست، به تازه گی عضو آکادمی ملی علوم آمریکا شده است. بابت این افتخار نیز به جامعه علمی کشور تبریک می گوییم.

گفتنی است، شهریور و آبان سال جاری در دانشگاه شریف، به ترتیب بیست و سومین سمینار شیمی تجزیه ایران و نخستین همایش ملی فناوری و توسعه پایدار برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به SHARIF.IR‌دنبال کنید.

 

دانشگاه امیر کبیر

از دانشگاه امیر کبیر خبر رسید که شمار تفاهم نامه های این دانشگاه با مراکز بین المللی افزایش یافته است و برنامه های تابستانی این دانشگاه اخیرا به روز رسانی شد. برای اطلاعات بیش تر به سایت دانشگاه به نشانی AUT.AC.IR مشاهده کنید. گفتنی است دانشگاه امیرکبیر، مرجع علمی همکاری ایران با فرانسه شد.

 

دانشگاه تهران و تابستان پر خبر

3-w600-h600

نماد اموزش عالی کشور یعنی دانشگاه تهران، در تابستان داغ ۹۵ نیز پر خبر هست. بزرگ ترین رویداد بین المللی دانشگاه تهران، چند وقت پیش برگزار شد. در این جشنواره ضمن معرفی و ارایه اطلاعات فرصت‌ها و جاذبه‌های علمی، فرهنگی و توریستی کشورهای خارجی، دستاوردهای بین‌المللی دانشگاه تهران معرفی گردید و از برترین‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تهران در بخش‌های مختلف: استادان دانشگاه تهران، دانشجویان ایرانی و دانشجویان غیر ایرانی، کارشناسان فعال بین‌الملل پردیس‌ها و دانشکده‌های فعال در زمینه ارتباطات بین‌المللی تقدیر شد.

دانشگاه تهران در مراسم سالانه انجمن مهندسین برق و الکترونیک موفق به افتخار آفرینی علمی شد. این ها در حالی هست که دو ایستگاه لرزه نگاری جدید توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه اندازی شد. گفتنی هست، دانشگاه تهران موفق به اخذ رتیه سوم مسابقات کشوری خاک مسلح نیز شد که توانمندی دانشگاه مهندسی عمران دانشگاه را نشان می دهد. برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی به زبان های خارجی که چندی پیش توسط این دانشگاه برگزار شد بازتاب های گسترده ای داشت.

اخرین خبر از دانشگاه تهران این که به مناسبت پایان کار مجلس نهم،  سامانه مجلس‌گرافی با هدف شفاف‌سازی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با هدف شفاف‌سازی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نرم‌افزار مجلس‌گرافی را راه‌اندازی کرده است. این سامانه یک کار پژوهشی دانشگاهی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پردازش متن است که تمامی اطلاعات مندرج در آن، از اسناد منتشرشده توسط مجلس استخراج شده است.

 

از دانشگاه علم و صنعت چه خبر؟

دانشگاه علم و صنعت اخیرا به عنوان یکی از قطب های تولید علم در کشور معرفی شده است. این دانشگاه اخیرا میزبان نخستین کنفرانس ملی پلیمر در صنایع راه و ساختمان کشور بود که اتفاق مبارکی برای توسعه صنعت ساختمان کشور از طریق متریال هایی از دنیای نانو و پلیمر است. برای کسب اطلاعات درباره رویداد های دانشگاه علم و صنعت ایران در تابستان ۹۵ به پرتال http://www.iust.ac.ir مراجعه کنید.

 

دانشگاه خواجه نصیر و ۴ خبر

از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الیدن طوسی تهران نیز خبر رسید که تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران به امضا رسید. انتشار شماره ۳۶ خبرنامه نصیر و هم چنین فراخوان و ثبتنام جشنواره فیلم نصیر – فن در کنار اعلام فهرست اسامی پذیرفته شده گان بدون آزمون مقاطع مختلف دکترا در دانشگاه از جمله خبرهای جدید این مرکز علمی معتبر کشور هست. خواجه نصیر را در نشانی KNTU.AC.IR دنبال کنید.

 

از دانشگاه علامه طباطبایی چه خبر؟

از دانشگاه علامه طباطبایی هم خبر رسید که سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر از این دانشگاه دانش آموخته شده اند. برگزاری همایش گردشگری و صلح در آینه میراث جهانی از جمله برنامه هایی بود که دانشگاه در عرصه گردشگری برگزار کرد. برگزارینخستین دوره جشنواره رویش و هم چنین همایش ملی اقتصاد مقاومتی،الزامات و چالش ها نیز از جمله دیگر رویدادهای دانشگاه در هفته های اخیر بود. جدید ترین خبرها از یکی از قطب های علوم انسانی ایران را در نشانی http://www.atu.ac.ir دنبال کنید.

 

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی در چند وقت اخیر نشست های هم اندیشی زیادی برگزار کرد. نشست نقد کتاب رده بندی تاریخ پزشکی و هم چنین همایش ملی اعجاز قرآن و همایش عصر شعر با حضور دکتر مهدی طباطبایی و دکتر محمد راغب، از جمله برنامه های این مرکز علمی در هفته های اخیر بود. موفقیت علمی انجمن زمین شناسی دانشگاه در جشنواره حرکت و هم چنین حضور شماری از دانشجویان عمانی در دانشگاه شهید بهشتی از جمله مهم ترین رویدادهای این دانشگاه در هفته های نخست تابستان ۹۵ است.

 

دانشگاه علوم پزشکی ایران

نخستین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزند آوری ودومین کنگره تولید مثل در دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان مهم ترین رویدادهای عرصه سلامت باوری در ایران برگزار شد. به هر حال رشد جمعیت ایراان در حال کاهش است و به نظر می رسد کشور در سال ۱۴۰۰ با رشد جمعیت صفر مواجه شود. برگزاری مرحله نهایی کشوری مسابقات دانش آموزی علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز از خبرهای داغ این دانشگاه در چند وقت اخیر بود که در رسانه ملی نیز بازتاب یافت. راه اندازی وب سایت دبیرخانه کلان منطقه دو آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور از دیگر اتفاقاتی بود که در این دانشگاه پزشکی تهران اتفاق افتاد.

دانشگاه علوم پزشکی ایران را در نشانی IUMS.AC.IR دنبال کنید.

 

دانشگاه اصفهان

از دانشگاه اصفهان نیز خبر رسید که سمینار مشترک ایران و آلمان در حوزه توسعه پایدار شهری اصفهان در این دانشگاه برگزار شد. برگزاری کارگاه تشریح تبیین سیاست های کلی جمعیت که توسط مقام معظم رهبری ۳ سال پیش ابلاغ شد، در دانشگاه برگزار گردید. درخشش دانشجویان دانشگاه اصفهان در مسابقات روباتیک پرتغال از جمله دیگر افتخار آفرینی های دانشگاه اصفهان در چند مدت اخیر بود. گفتنی است، اخیر فردی به نام بهرام فلسفی، کتب خطی مربوط به دیوان شهاب و دیوان طغرل را به به مرکز اسناد دانشگاه اصفهان اهدا کرد. دانشگاه اصفهان در حال تهیه دانش نامه صنایع دستی در کشور هست که خبرهای تکمیلی دز گزارشات آینده به اطلاع دانشجویان محترم و علاقمندان صنایع دستی خواهد رسید.

 

دانشگاه هنر چه خبر؟

از دانشگاه هنر خبر رسیده که اساتید هنر ترکیه با موضوع مجسمه سازی در دانشگاه هنر حضور یافتند. برگزاری کارگاه آموزشی  آشنایی و نحوه جستجو مقالات و کتاب های الکترونیکی از دانشگاه هنر برگزار شد. رییس دانشگاه موسیقی دانشگاه هنر به عنوان نماینده ایران در نشست روسای دانشکده های موسیقی کشورهای جاده ابریشم شرکت کرد. دانشگاه هنر را در نشانی ART.AC.IR دنبال کنید.

 

دانشگاه شیراز

از دانشگاه پر افتخار شیراز هم شنیدیم که جدیدا همایش شصتمین سال تاسیس دانشکده کشاورزی این دانشگاه جنوب کشور برگزار شد. برگزاری نخستین کافه کارآفرینی در دانشگاه شیراز با حضور کارآفرینان برتر استان از جمله دیگر خبرهای داغ این دانشگاه در چند وقت اخیر بود. دانشگاه شیراز امسال میزبان همایش جهانی نقش ذخایر ژنتیکی گیاهی بود. اخذ جایزه زنان در مهندسی از طرف انجمن بین المللی برق و الکترونیک توسط دکتر زهره عظیمی فر، از جمله افتخارات اخیر دانشگاه شیراز بود. از خبرهای داغ این دانشگاه، امضای تفاهم نامه میان دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی درسدن آلمان بود که می تواند ضریب فعالیت های صنعتی این دانشگاه را افزایش دهد. خبرهای دانشگاه شیراز را در SHIRAZU.AC.IR دنبال کنید.

 

دانشگاه فردوسی مشهد

سومین دانشگاه کشور از نظر قدمت، اخیرا خبر ساز بود. برگزاری دومین سمینار قابلیت اعتماد و کاربردهای آن و اقتصاد در پسا برجام، از جمله نشست هایی بود که در این دانشگاه برگزار شد. اخیرا مطلع شدیم که در تیر ماه و شهریور سال جاری ۳ کنفرانس بین المللی در این دانشگاه معتبر کشور برگزار خواهد شد. چهارمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران، نخستین کنگره جهانی و دومین کنگره ملی گل و گیاه زینتی در ایران و هم چنین دهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیو سیستم و مکانیزاسیون در تابستان سال جاری به همت دانشکده های این دانشگاه اجرا می شود. هم چنین گفته شده که همایش جهانی عدالت و اخلاق در دانشگاه فردوسی در فروردین ۹۶ برگزار خواهد شد.

دانشگاه فردوسی مشهد را در UM.AC.IR دنبال کنید.

 

دانشگاه تربیت مدرس چه خبر؟

دانشگاه تربیت مدرس اخیرا کارگاه تخصصی طراحی مدل کسب و کار های نوین را برگزار کرد. حضور استاد فرشچیان ، مینیاتوریست برجسته ایرانی در این دانشگاه از جمله خبر های مهم این دانشگاه در هفته های اخیر اعلام شد. جدیدا خبر دار شدیم که راه اندازی دوره دکترای رشته علوم شناختی-زبان شناختی در این دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت. بازدید اساتید دانشگاه گوانگجو چین از دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس، از جمله رویداد های بین المللی این دانشگاه بود.

دانشگاه تربیت مدرس تهران را در نشانی http://www.modares.ac.ir دنبال کنید.

 

دانشگاه های ایران در یک نگاه

دانشگاه صنعتی سهند در کنسرسیوم نفت ایران عضو شد.

دانشگاه ارومیه اعلام کرد تا پایان سال دانشکده ادبیات و علوم انسانی را بهره برداری خواهد کرد.

دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد اعلام کرد، بیش از ۲۶۰ زوج دانشجوی این دانشگاه امسال به خانه بخت رفتند.

دنشگاه بو علی سینا برای ارائه برنامه مدیریت منابع آٖب در ایران اعلام آمادگی کرد.

دانشگاه شهید چمران از دانشجویان استعداد درخشان حمایت کرد.

دانشگاه کردستان مسابقات ملی مناظره دانشجویی را برگزار کرد.

دانشگاه صنعتی بهبهان از راه اندازی امکانات ورزشی در خوابگاه دختران خبر داد.

 

همراهان همیشگی گزارش اخبار دانشگاهی

اخبار رویداد های دانشگاه های خود را از طریق کانال های ارتباطی روزیاتو برای گزارش هفتگی دانشگاه گردی روزیاتو ارسال کنید تا در گزارش استفاده کنیم.

همواره دنیای دانشگاه های ایران و جهان را در سرویس بورس و تحصیل روزیاتو دنبال کنید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • کیومرث تیر ۲۴, ۱۳۹۵

    من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران هستم کافیه یه سر به خوابگاه کوی دانشگاه تهران بزنید تا عمق فاجعه ای که نخبه های مملکت روا داشته میشه رو ببینید.
    این همایش و کنفرانسها همش تبلیغات هستن. :(((((