جشن تولد یکصد سالگی بی‌ام‌و

جشن تولد یکصد سالگی بی‌ام‌و

«بی ام و» یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید خودرو، تولد یک‌صد سالگی خود را جشن گرفت.

این کارخانه که در ایالت «باواریا» آلمان واقع‌شده، قدیمی‌تر از سایر شرکت‌های خودروسازی جهان مانند مرسدس بنز، اُپل، فورد، رنو و یا فیات نیست، اما بدون شک بی‌ام‌و خودروهای بی‌نظیری در کلاس خود در مقایسه با سایر رقیبان ساخته است.

نکته جالب اینجاست که این شرکت از ابتدا وارد صنعت خودروسازی نشده؛ بلکه در سال ۱۹۱۶ فعالیت خود را با ساخت موتور هواپیما آغاز کرد. در سال ۱۹۲۳ با تولید موتورسیکلت به کارش ادامه داد و متعاقب آن در سال ۱۹۲۸ خودروسازی را آغاز نمود. مقر این خودروساز بزرگ در مونیخ واقع شده و امروزه علاوه بر تولید ماشین‌های بی‌ام‌و و موتورسیکلت‌های آن، در تولید خودروهای «مینی کوپر» و «رولزرویس» نیز نقش دارد.

موفقیت‌های بی‌ام‌و درزمینهٔ تولید موتورهای اسپرت همواره قابل‌توجه بوده است و این مسئله به ارتقای شرکت موردبحث کمک شایانی نموده است. این شرکت در سال ۲۰۱۵  چهلمین سالروز حضور خود در آمریکای شمالی را جشن گرفت.

بی‌ام‌و در حال حاضر به‌عنوان موفق‌ترین شرکت خودروسازی در قاره آمریکا محسوب می‌شود. ظهور بی‌ام‌و دربازار آمریکا با موفقیت آغاز شد. در سال ۱۹۷۵ مدل E9 با حجم موتور ۳۰۰۰ سی‌سی توانست در مسابقات “۱۲ ساعته سبرینگ” که یکی از اصلی‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی در جهان است، پیروز شود که بدین واسطه در آن زمان به «بت موبیل» معروف شد.

لودویگ ویلیش مدیرعامل شرکت بی‌ام‌و در آمریکای شمالی دراین‌باره می‌گوید، شعار تبلیغاتی “نهایت خودرو برای رانندگی” تنها یک شعار نیست، بلکه فلسفه بی‌ام‌و است که بر اساس آن در آمریکا اعلام حضور کرده. در حال حاضر بدون در نظر گرفتن ظاهر خودروها، نگاه ما به تولیدات آینده اجرای همین فلسفه دوخته‌شده.

محصولات جدید بی‌ام‌و در مقایسه با مدل‌های قدیمی آن خیلی بهتر به فروش می‌رسند، اما ارزش خودروهای کلاسیک در بازار همچنان پابرجاست.

«آلکساندر ویور» متخصص خودرو در موسسه حراجی «ساتبیز» می‌گوید: «بی‌ام‌و با افکار خلاقانه، طراحی جذاب و عملکردی متفاوت طی یک قرن گذشته بقای خود را تضمین کرده است».

این کارشناس خودرو با اشاره به سری M که از سوی یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه شرکت در دهه ۸۰ میلادی تولید شد و به یکی از کلاس‌های ماندگار این ماشین تبدیل‌شده است، ادامه داد: «ما همواره شاهد رشد این محصولات بوده‌ایم که نمونه‌ای خوب برای افزایش ارزش این اتومبیل محسوب می‌گردد.» این کارشناس گفت، طی ۲۴ ماه گذشته ارزش این مدل در بازار به ۲ و حتی ۳ برابر افزایش‌یافته است.

دو مدل از تولیدات بی‌ام‌و در حراج‌های ساتبیز فروش خیره‌کننده‌ای داشته‌اند. در  ماه ژانویه یک بی‌ام‌و سری E  با حجم موتور ۳ لیتر، مدل ۱۹۷۳ در آریزونای آمریکا به قیمت ۱۲۶ هزار دلار فروخته شد. همچنین یک بی‌ام‌و «رود استار ۵۰۷» مدل ۱۹۵۷ به قیمت دو میلیون و سیصد هزار دلار در پاریس فروخته شد.

شرکت بی‌ام‌و در مونیخ نمایشگاهی را راه‌اندازی کرده است که در آن ۱۰۰ مدل از شاهکارهای این شرکت که طی یک‌صد سال گذشته تولید گشته، به نمایش گذاشته‌شده.

 

0-w900

1-w900

2-w900

3-w900

4-w900

5

6-w900

8-w900

9-w900

10-w900

11

12-w900

13-w900

14-w900

15-w900

16-w900

17

18-w900

19-w900

 

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود