پدر و دختر خوش شانس آمریکایی الماسی دو قیراتی پیدا کردند

پدر و دختر خوش شانس آمریکایی الماسی دو قیراتی پیدا کردند

«دَن فرِدریک» و دخترش «لارِن» تمام مسیر شهر «رِنتون» ایالت واشنگتن تا پارک «Crater of Diamonds» ایالت آرکانزاس را برای پیدا نمودن گنج طی کردند. این افراد با تجربه نیمی از آمریکا را برای یافتن یاقوت، گارنِت و عقیق گشته اند، اما همواره الماس اهمیت ویژه ای برایشان داشته است. بعد از رسیدن به پارک، آن ها موفق شدند در کمتر از یک ساعت الماسی ۲.۰۳ قیراطی را بر روی زمین پیدا کنند.

2-carat-diamond-jpg-838x0_q80-w600

معمولا دو نفر در روز می توانند در پارک الماس پیدا کنند، اما موارد یافت شده چندان بزرگ نیستند. یکی از مقامات رسمی پارک در این رابطه می گوید: ” دن فردریک بار دیگر خودش را ثابت کرد و توانست با کاوش های سطحی الماسی زیبا پیدا کند. این همان چیزی است که تمام جویندگان در این پارک آرزویش را دارند.”

سریع پیدا شدن چنین الماسی در نوع خود جالب است، زیرا آن ها در فضای ۱۵۲ هزار متر مربعی پارک پراکنده هستند. این منطقه بزرگترین و تنهاترین سایت الماس در سراسر دنیاست که عموم مردم می توانند به آن مراجعه کنند. در نشست خبری موضوع پیدا شدن گاه و بیگاه الماس هایی با این اندازه مطرح شد. به علت سنگین بودن الماس ها نسبت به اندازه شان، بارش باران گل و لای را کنار زده و آن ها را نمایان می کند. تابش خورشید نیز در پیدا شدن آن ها تاثیرگذار است.

این پدر و دختر نام «الماس خوش شانس» را برای یافته خود برگزیدند. این سنگ گران بها، رنگ سفید مروارید گونه دارد و مثلثی شکل به نظر می رسد.

diamond-size-comparison-jpg-838x0_q80-w600

افرادی که در این پارک به جستجو می پردازند، یافته های خود را نگهداری می کنند. خانواده فردریک هم این کار را انجام خواهند داد. ارزش الماس به عوامل مختلفی مانند برش، رنگ و قیراط بستگی دارد و قطعا ارزشی بیش از هزینه انجام شده برای یافتن آن خواهد داشت.

دختر فردریک از این سفر ابراز رضایت می کند و آن را به عنوان خاطره ای خوب به شمار می آورد؛ به خصوص که توانسته الماس را همراه با پدرش پیدا کند.

منبع: mnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود