۱۰ راهکار برای ایجاد تغییرات اساسی در موهای مجعد

توصیه های متخصصانی چون ایمی پوساتِری، از صاحبان سالن «فرینج بیوتی لانژ»

۱۰ راهکار برای ایجاد تغییرات اساسی در موهای مجعد

یکی از نشانه های بارز تفاوت های ظاهری در میان زنان و مردان، موهای آنهاست. در میان زنان به دلایلی چون استفاده بیشتر از رنگ های شیمیایی، رنگدانه های مو از حالت طبیعی خود نیز خشک تر و در نتیجه به سمت مجعد و آسیب دیدگی بیشتر پیش می رود. البته ژنتیک، نژاد و جغرافیا نیز می تواند تغییراتی را در حالت مو به وجود آورد. به عنوان مثال در میان رنگین پوستان و کسانی که پوست تیره تری دارند، موها مجعد، بیشتر دیده می شود. کسانی که موهای حالت دار و مجعد دارند عمدتا تلاش می کنند که از به اصطلاح وز شدن و یا حجم بیش از اندازه موهای خود جلوگیری کنند.

در این نوشته برخی از راهکارهایی را که می تواند به این افراد کمک کند، معرفی شده که ممکن است مدت های طولانی به دنبال آن بوده باشند. با هم مرور هر کدام از آنها می پردازیم.

ابتدا حالت موی خودتان را شناسایی کنید

01

از آنجایی که انواع و اقسام حالات و جنس برای مو وجود دارد، خصوصا در مورد کسانی که موهای شان صاف نیست، بهتر است که نوع موی های خود به خوبی آگاهی داشته باشید. اینکه مثلا موهای حالت دار، فر و یا وز دارید. با آگاهی از نوع موهایتان خود بهتر می توانید محصولات مناسب برای نگهداری بهتر از آن را خریداری کنید چرا که محصولاتی که مربوط به موهای وز است کاملا با مواد موجود در محصولات موهای حالت دار فرق دارند.

بدون آنکه تردید کنید، آرایشگری که در کوتاه کردن موهای حالت دار تبحر دارد پیدا کنید

1

به خاطر داشته باشید که اگر آرایشگرتان تبحر کافی در کوتاه کردن موهای فر و حالت دار را نداشته باشد در این صورت، موهای شما نامرتب تر به نظر خواهد رسید. خانم ایمی پوساتِری که خود از شریکان یک سالن معروف در وِکسفورد به نام «فرینج بیوتی لانژ» است، تاکیید می کند زمانی که آرایشگرتان تبحر کافی در این کار را نداشته باشد، موهای حالت دار یا فر شما را قبل از کوتاه کردن و بدون افزودن موادی که برای این کار لازم است، خیس و سپس کوتاه می کند. وی بر این باور است که موهای حالت دار را پیش از کوتاه کردن به هیچ عنوان نباید خیس کرد چرا که در این صورت، مو کوتاه تر از اندازه در حین اصلاح آن خواهد شد.

بورس کشیدن را کنار بگذارید

2

خانم پوساتِری می گوید، بورس کشیدن به موهای حالت دار می تواند بدترین رفتار با این نوع مو باشد. وی می افزاید: “مهم نیست که چقدر به بورس کشیدن موهایتان علاقه دارید، نباید این کار را با موهای حالت دار خود انجام دهید.” وی می گوید برای حالت دادن به موهای مجعد خود، از دست یا شانه هایی با دانه های درشت که از هم فاصله دارند استفاده کنید.

مرطوب نگه داشتن موها را فراموش نکنید
3

پوساتِری، در این مورد می گوید اگر محصولاتی را که تا کنون از آن استفاده می کردید، به اندازه کافی موهای تان را مرطوب نگه می داشتند و ظاهری تر و تازه به موهایتان می دادند، باز هم از آنها استفاده کنید. وی مصرف شامپوهای بدون کف را پیشنهاد می کند که در داخل آنها نرم کننده هم وجود دارد. البته او محصولات برند Redken را برای افرادی با موهای مجعد بیشتر توصیه می کند.

موهایتان را بیش از اندازه نشوئید

4

اینکه هر روز دوش بگیرید خیلی خوب است اما اصلا توصیه نمی شود که در هر بار دوش گرفتن موهای تان را هم بشوئید. خانم پوساتِری در این مورد توصیه می کند، بین دو تا سه بار در هفته موهایتان را شامپو کنید و بقیه هفته را تنها از نرم کننده استفاده کنید. شامپو کردن روزانه مو سبب خشک شدن و از دست رفتن رطوبت و طراوت موهایتان می شود و فرهای مو را زیبا به نظر نمی رساند.

پیش از آنکه موهای تان را خشک کنید، اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود

5

بعد از آنکه پای تان را از حمام بیرون گذاشتید، سریع با یک حوله موهایتان را خشک نکنید درعوض اجازه دهید اجازه دهید که آب اضافی موهایتان روی یک تی شرت با جنس لطیف ریخته شود. (تی شرتی که به تن دارید، منظور نویسنده نیست) البته اگر به اندازه کافی فرصت ندارید می توانید برای این کار از دیفیوزِر مو هم استفاده کنید. این وسیله که آن را در شکل زیر می بینید، موهای مجعد شما را با طراوت به نظر می رساند.

1
دیفیوزِر مو

حرارت کمتری به موهایتان برسانید

6

اگر از وسایلی چون سشوهار یا اتوی مو استفاده می کنید، مراقب میزان حرارت آن باشید. با حرارت بیش از اندازه، باعث خشکی بیش از حد موهایتان می شوید و بدین ترتیب آسیب فراوانی به آن وارد می کنید.

دائم به موهایتان دست نزنید

7

زمانی که موهایتان را خشک کردید و حالت اصلی را به آن دادید، تمام تلاش تان را بکنید که دیگر به آن دست نزنید. تماس دست ها با مو می تواند آن را چرب تر کند. دستکاری مو باعث می شود که بخش های حلقوی مو، بیشتر به هم پیچیده شوند و در طول روز چسبندگی بیشتری پیدا کنند. این کار به موهایتان آسیب فراوانی نیز می زند.

از رو بالشی ساتن استفاده کنید

8

حتی در زمان خوابیدن هم می توانید از موهای مجعد خود نگهداری بهتری کنید. این کار را با یک روبالشی از جنس سیلک یا ساتن به راحتی می توانید انجام دهید. یکی از متخصصان موی مجعد در این باره می گوید، الیاف به کار گرفته شده در این جنس پارچه ها، می توانند سبب لطافت موهای مجعد شما شوند.

موهای مجعد خود را دوست داشته باشید

9

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که موهای مجعد خود را دوست داشته باشید. خانم پوساتِری، تاکیید می کند برای مراقبت بهتر و جلوگیری از آسیب بیشتر به موهایتان، برنامه ای داشته باشید که به موقع برای کوتاه کردن آن اقدام کنید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود