آیا می دانستید تا الان به روشی اشتباه پیتزا می خورده اید؟

آموزش روش صحیح صرف پیتزا

آیا می دانستید تا الان به روشی اشتباه پیتزا می خورده اید؟

پیتزا یکی از بهترین فست فودهایی است که می توان در هر حالتی از طعم و مزه عالی آن لذت برد و عذاب وجدان هم نگرفت. اما آیا تا الان به روش خوردن این غذا توجه کرده اید؟ همه عادت داریم اسلایس های پیتزا را از قسمت نان در دست گرفته و آن را به سمت دهان ببریم. اما «دنیل یانگ» در کتاب «کجا بهترین پیتزا را بخوریم» نوشته که شما تا به امروز به روشی اشتباه پیتزا می خورده اید!

از آن بدتر اینکه این طور پیتزا خوردن روی طعم و مزه این غذا نیز تاثیر منفی گذاشته و تجربه ای ناخوشایند برایتان بر جا می گذارد.

«یانگ» روش صحیح پخت و خوردن پیتزا را از یک سرآشپز ایتالیایی به نام Enzo Coccia آموخته که از دوران کودکی شاهد تهیه و پخت پیتزا در کنار پدرش بوه و در بزرگسالی نیز راه وی را ادامه داده.

بر اساس گفته های یانگ، درست ترین روش برای خوردن پیتزا این است که آن را لقمه کرده و سپس میل کنید. وقتی اسلایس های این غذا را همین طور معمولی در دست می گیرید، احتمال ریختن محتویات آن وجود دارد. به طور مثال برای پیتزاهای گرد و یک نفره می توانید آن را از وسط تا کرده، سپس دوباره تا کنید تا یک مثلث ۴ لایه به دست بیاید و سپس از قسمت ضخیم آن را میل کنید.

به این صورت، این طور به نظر می رسد که یک لقمه پر از پنیر و مواد خوشمزه را صرف می کنید نه یک لایه نازک از خمیر و پنیر. وقتی برش های پیتزا را تا می کنید، طعم پنیر آب شده موجود در آن را بهتر در دهان خود حس خواهید کرد.

در آخر هم اشاره کنیم، اینکه تا کنون پیتزا را به روشی اشتباه می خورده اید تقصر شما نیست، بلکه به واسطه آموزه های اشتباه بزرگ ترها و اطرافیان است.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • Sepehr مهر ۲۸, ۱۳۹۵

    این واسه پیتزاهاى ایتالیایى که نازکن درسته، اما پیتزاهاى ایرانى که به خودى خود حجیم ان رو نمیشه اینطور خورد…

  • Meysam مهر ۲۸, ۱۳۹۵

    داداج داری اشتبا میخورییی!! ?

  • محمد مهر ۲۸, ۱۳۹۵

    مطلب جالبی بود منم نمیدونستم. یه سوال دیگه دارم. اسم روزیاتو یعنی چی؟ چه مفهومی داره ؟

  • saeid دی ۱۳, ۱۳۹۵

    من موندم پیتزایی که خشک هست رو چطوری تا بزنیم
    اینجوری که بدتر از بد میشه