«ایکیا» از کودکان برای طراحی عروسک های جدید خود کمک گرفته

«ایکیا» از کودکان برای طراحی عروسک های جدید خود کمک گرفته

کمپانی مشهور ایکیا که در حوزه طراحی و تولید وسایل خانگی فعالیت دارد و از محبوبیت بسیاری در سراسر جهان برخوردار است، در اقدامی جالب از قوه تخیل کودکان برای طراحی مجموعه تازه ای از عروسک هایش کمک گرفته است.

خیال پردازی کودکان هیچ محدودیتی ندارد و به همین خاطر داستان ها یا شخصیت هایی را در ذهن خود تصویرسازی می کنند که بدون شک یک فرد بزرگسال قادر به تصور آنها نخواهد بود. به همین لحاظ، کمپانی یاد شده بر اساس همین تخیلات، خط تولید جدیدی موسوم به Sagoskatt به مفهوم «گنجینه های افسانه ای» راه اندازی نموده که محصولات آن از ۲۰ نوامبر تا ۲۴ دسامبر در فروشگاه های سراسر جهان این شرکت عرضه خواهند شد.

برای ساخت این عروسک ها، چندی پیش ایکیا فراخوان داده و از کودکان دنیا خواست تا شخصیت های خیالی خود را ترسیم نموده و برای آنها ارسال نمایند. در نتیجه آن ۵۲ هزار نقاشی ارسال شد که ایکیا ۱۰ عدد از آنها را برای تبدیل کرن به اسباب بازی انتخاب کرد.

این عروسک ها قرار است با قیمت هایی بین ۱ تا ۸ دلار به فروش برسند و بخشی از درآمد نیز صرف هزینه خیریه کودکان خواهد شد.

جا دارد اشاره کنیم که این Ikea در کمپین اسباب بازی هایی که سال گذشته راه اندازی نمود، بیش از ۱۱ میلیون دلار برای خیریه کودکان پول جمع آوری کرد.

1

«کارین ونجیل»، مدیر اطلاعات بخش کودکان شرکت ایکیا در رابطه با تصاویر دریافتی اعلام داشته: «تمامی نقاشی ها جالب و خلاقانه بودند اما فیلتر ما برای انتخاب، خاص بودن طرح ها و قابلیت تبدیل آنها به عروسک، بود.»

او همچنین مثال زده که: «دنیای خیالی این بچه ها به قدر جالب بوده که مثلا یک کودک ۵ ساله از تایلند، نقاشی یک باکتری را کشیده که به گفته خودش از قند و شکلات های بین دندان های انسان ها تغذیه می کند. یا یک کودک ۹ ساله اندونزیایی، حیوان دوگانه متشکل از  اسب و دایناسور را خلق کرده.»

در ادامه این مطلب می توانید نقاشی های جالب و ساده این کودکان و عروسک هایی که از آنها ساخته شده است را مشاهده کنید.

2

3

4

5

6

7

8 9 10 11

12

13 33

منبع: fastcodesign
دیجیاتو
بدون نظر

ورود