شامپانزه ای که روزی یک پاگت سیگار دود می کند

شامپانزه ای که روزی یک پاگت سیگار دود می کند

«آزالی» – شامپانزه ۱۹ ساله ای است که در باغ وحش مرکزی کره شمالی در شهر پیانگ یانگ زندگی می کند و نکته قابل توجهی که موجب شهرت وی شده، این است که روزانه یک پاکت سیگار می کشد.

داستان سیگاری شدن این شامپانزه به روزی باز می گردد که یکی از مربی های باغ وحش به وی روش روشن کردن فندک و سپس دود کردن سیگار را آموزش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری گاردین، پس از تعمیر و بازسازی باغ وحش یاد شده در اواسط تابستان امسال، آزالی به یکی از جاذبه های اصلی این محل تبدیل شده است. به ادعای مسوولان باغ وحش این حیوان دود سیگار را تو نداده و پیش از ورود به گلو آن را به بیرون دود می کند.

از این رو نه تنها هیچ تلاشی برای ترک و توانبخشی این شامپانزه انجام نمی شود، بلکه به راحتی پاکت های سیگار را در اختیارش قرار می دهند تا به اعتیادش ادامه دهد.

cgmlzxa7eivuezxzjvwt

پیش از این هم اخبار این باغ وحش برای وضعیت بدی که حیوانات را نگهداری می کرد، رسانه ای شده بود. به طور مثال به هیچ عنوان معلوم نبود که حیوانات عجیبی همانند بز کوهی یا کفتار را پیش از قرار دادن در قفس های بتنی در چه وضعیتی نگهداری می کرده اند.

اما در سال ۲۰۰۶ میلادی، پایگاه خبری اِیشیا تایمز در گزارشی یادآور شده بود که این مخلوقات بیچاره برای بازی در مجموعه ویدئویی «جنگ حیوانات» کرایه می شده اند. به طور مثال، گونه های کمیابی از ببر سیبریه ای کره ای در این بازی خون و خشونت مورد استفاده قرار می گرفتند.

در این ویدئوها حیوانات گوناگونی را به جان یکدیگر می انداخته اند که از جمله می توان به مبارزه خرس و گراز، راسو، عقاب، پلنگ و … اشاره کرد.

البته گفته می شود باغ وحش جدید که در نیمه تابستان بازگشائی شده، دیگر از این مشکلات ندارد و حیوانات در آنجا می توانند یک زندگی سالم را تجربه کنند. البته به استثنای آزالی که سیگاری شده و فعلا هم قصد ترک آن را ندارد.

منبع: gizmodo
دیجیاتو
یک نظر

ورود