روزی که پیکاسو دو تابلو کشید

روزی که پیکاسو دو تابلو کشید

پابلو پیکاسو جز شمایل های بی بدیل هنر مدرن در قرن بیستم است،شمایلی مترادف نو آوری و پیچیدگی هنر مدرن. هنرمندی که هر تلاش او  برای آفریینش، منتهای خلاقیت بود . هنوز که هنوز است علاقمندان به هنر می خواهند بیشتر و بیشتر در مورد رموز کار هنری او بدانند و البته علاقمندان و خریداران هنر حاضرند با هزینه های میلیونی یکی از آثار او را در مجموعه شان داشته باشند. حراجی کریستی در لندن یکی از همان فرصت هاست برای طالبان هنر پیکاسو چه خریداران و چه پژوهشگران، و حراجی کریستی اخیر غافلگیری جالبی برای طرفداران پیکاسو دارد،چرا که در این حراجی دو تابلوی استاد فروخته می شود که ظرف یک روز نقاشی شده اند.البته پیکاسو  تنها نقاش بزرگ حاضر در این حراجی نیست آمادئو مودیلیانی، کلود مونه، واسیلی کاندینسکی و پل کله نیز در این حراجی تابلوهایی برای عرضه و فروش دارند.

حراجی کریستی در لندن تعدادی از نقاشی‌های هنرمندان بزرگی چون پابلو پیکاسو را حراج می‌کند.

دو نقاشی طبیعت بی‌جان اثر پابلو پیکاسو در این حراجی در لندن برای فروش عرضه می‌شوند. پیکاسو این دو اثر را در یک روز نقاشی کرده است.

پیکاسو این نقاشی‌ها را روز ۲۹ دسامبر سال ۱۹۴۶ کشیده است. پیش‌بینی می‌شود که این تابلوها هر کدام به قیمتی بین ۲.۹ تا ۴.۳ میلیون دلار فروخته شود. این حراجی ۲۲ ژوئن برگزار خواهد شد.

رئیس دپارتمان هنر امپرسیونیست و مدرن حراجی کریستی در لندن گفت: «کمتر پیش می‌آید یک جفت نقاشی که هر دو همزمان در یک روز کشیده شده‌اند را ببینیم. این موضوع بینشی فوق‌العاده از چگونگی کارکردن این هنرمند به دست ما می‌دهد.»

جدای از آثار پیکاسو، مهم‌ترین اثری که در این حراجی عرضه می‌شود، تابلوی « Madame Hanka Zborowska» اثر مودیلیانی است که پیش‌بینی می‌شود بین ۷ تا ۱۰ میلیون دلار فروخته شود.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود