بی رحم ترین دیکتاتورهای دنیا به چه غذاهایی علاقه داشته اند؟

از خورش مار کبرا تا آدم خواری

بی رحم ترین دیکتاتورهای دنیا به چه غذاهایی علاقه داشته اند؟

خورش مار کبرا، ریشه های توهم زای درختان و کی اف سی از جمله محبوب ترین غذاهای دیکتاتورهای بی رحم قرن بیستم محسوب می شوند.

ویکتوریا کلارک و ملیسا اسکات در کتاب «شام دیکتاتورها: راهنمای غذای بدمزه برای ظالمان سرگرم کننده» به تفسیر و شرح آداب غذاخورن، غذاهای مورد علاقه و ترس از مسمومیت دیکتاتورها پرداخته اند. حتی در بخشی از این کتاب، شاهد دستور پخت برخی از این خوراکی ها نیز هستیم.

در همین راستا، پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر برخی از دیکتاتورهای مشهور را برگزیده و غذاهای موردعلاقه شان را نوشته. همچنین لحظه های مملو از ترس آنها برای صرف غذای برخی از آنها را نیز یادآوری نموده است.

برای دانستن اینکه این بی رحم های قرن حاضر به چه غذاهایی علاقه مند بوده اند، در ادامه با ما همراه باشید.

کیم جونگ ایل

1-w900

وی به سوپ باله کوسه و سوپ گوشت سگ علاقه وافر داشته زیرا اعتقادش بر این بوده که این غذاها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و طول عمر او می شوند.

وی همچنین یک تیم متشکل از زنان داشته تا این اطمینان را به وی بدهند که دانه های برنجی که برایش سرو می گردند بهترین کیفیت را دارند و یک قد و اندازه هستند.

1-1-w900

کیم جونگ ایل از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ میلادی رهبر کره شمالی بود. در دوران حکومت این دیکتاتور بزرگ، به دلیل عدم مدیریت صحیح، کره شمالی بدترین دوران اقتصادی خود را داشت و مردم دچار قحطی و تنگدستی بودند.

عادات غذائی

آداب غذا خوردن وی نیز به این صورت بوده که گروه زنانی که در بالا اشاره کردیم باید تست می کردند تا همه دانه های برنجی که قرار است برای رهبرشان سرو گردد، یک اندازه، یک شکل و یک رنگ باشند. در غیر این صورت خشم این ظالم درگذشته را بر می افروختند.

هیتلر

2-w900

جالب است بدانید که بی رحم ترین دیکتاتور تاریخ گیاهخوار بوده و در اواخر عمرش نیز فقط پوره سیب زمینی و غذاهای مایع می خورده است.

گیاهخوار بودن هیلتر تا اندازه ای جنبه ایدئولوژیک داشت اما اعتقاد شخصی وی بر این بوده که رژیم غذایی بدون گوشت می تواند به رفع نفخ شکم همیشگی و یبوست وی کمک کند. در پایان جنگ جهانی دوم، هیتلر فقط به خوردن پوره سیب زمینی و سوپ های رقیق روی آورده بود.

هیلتر یک گروه متشکل از ۱۵ تست کننده غذا داشت. اگر آنها ۴۵ دقیقه پس از صرف غذا همچنان زنده می ماندند، او این اطمینان را پیدا می کرد که غذا سالم است و سپس آن را می خورد.

2-2-w900

هیتلر رهبر کاریزماتیک حزب نازی بود که بخش بزرگی از اروپا و آفریقای شمالی را در طول جنگ جهانی دوم اشغال کرد. هدف وی از بین بردن و حذف کلی یهودی ها، بی خانمان ها، همجنس گراها و … بود.

عادات غذائی

رهبر آلمان نازی به شدت از مسوم شدن توسط غذا واهمه داشته و از این رو تیمی ۱۵ نفره برای تست سلامت غذاها در اختیار داشت تا مثلا پیش مرگه وی شده و جانش را از خطر مرگ نجات دهند.

جوزف استالین

3-w900

استالین به غذاهای سنتی گرجستان علاقه بسیاری داشته که مواد اصلی تشکیل دهنده آنها شامل گردو، سیر، آلو، انار و انواع شراب ها بوده است.

شاید جالب باشد بدانید که یکی از آشپزهای شخصی استالین، پدربزرگ ولادیمیر پوتین به نام اسپیریدون پوتین بوده است.

3-3-w900

استالین از نیمه سال ۱۹۲۰ میلادی تا زمان مرگش در  ۱۹۵۳ بر اتحاد جماهیر شوروی حکومت می کرد. او در راستای سیاست های نوین اقتصادی خود، صنعتی سازی و اشتراکی سازی کشاورزی را اجباری نموده و همزمان نیز قحطی مصنوعی در کشور ایجاد کرد تا به موجب آن هزینه صنعتی سازی را تامین نماید. تصفیه کبیر نیز از دیگر کارهای استالین بود که به موجب آن تمامی مخالفان را اعدام یا تبعید می نمود.

عادات غذائی

استالین به بازی های که به واسطه نوشیدنی ها الکلی صورت می پذیرفتند، علاقه زیادی داشته و گاهی تا ۶ ساعت مراسم شام خوردنش به طول می انجامیده.

بنیتو موسولینی

4-w900

رهبر ایتالیای فاشیست در دوران جنگ جهانی دوم، یعنی بنیتو موسولینی، به شدت عاشق سیر بوده و اعتقاد داشته که غذاهای فرانسوی بی ارزش هستند.

موسولینی به سالاد ساده که مملو از سیر خرد کرده، روغن و آب لیموی تازه باشد علاقه زیادی داشته.

4-4-w900

موسولینی ابتدا حزب فاشیست را راه اندازی نمود و پس از چند سال توانست به قدرت نائل شود. وی بلافاصله پس از به قدرت رسیدن، سازمان هوشیاری و سرکوب ضد فاشیسم را تشکیل داد که شبیه گشتاپوی آلمان ها بود. او در طول جنگ جهانی دوم متحد آلمان بود اما از قدرت کناره گذاشته شد و توسط پارتیزان ها به قتل رسید.

عادات غذائی

او دوست داشت غذای خود را در خانه در کنار همسر و ۵ فرزندش صرف کند و همه مجبور بودند پیش از ورود وی سر میز حاضر باشند.

عیدی امین

5-5-w900

عیدی امین، رهبر خودکانه، دیکتاتور نظامی و سومین رئیس جمهور اوگاندا از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ میلادی بود. گفته می شود وی روزانه ۴۰ پرتقال می خورده و زمانی که در تبعید در عربستان سعودی به سر می برده به KFC علاقه زیادی داشته است.

از غذاهای مورد علاقه وی می توان به بز کبابی، کاساوا و نان گندم اشاره کرد. بر اساس گزارشات آن زمان، امین روزانه ۴۰ عدد پرتقال می خورده و اعتقاد داشته که این میوه یک ویاگرای طبیعی است. بعدها، زمانی که به سعودی تبعید شد به صرف پیتزا و مرغ کنتاکی علاقه مند شد.

5-w900

عیدی امین هنگامی که فرمانده ارتش اوگاندا بود  با کودتا علیه اوبوته، قدرت را به دست گرفت و به مدت ۸ سال حکومت دیکتاتوری خود را ادامه داد. او در زمان حکومتش کارنامه سیاهی مملو از سرکوبی مخالفان، اعدام های خودسرانه و اخراج آسیائی  به جای گذاشت.

عادات غذائی

عیدی امین به آداب انگلیسی ها علاقه مند بود و دوست داشت بعدازظهرها مراسم چای نوشیدن برپا کند. شایعات غیر رسمی نیز مبنی بر آدمخوار بودن عیدی امین وجود دارد.

پل پوت

6-w900

پل پوت، سیاست مدار کامبوجی و رهبر «خمر سرخ» به گوشت گوزن، گراز وحشی، مار، میوه های تازه و شراب چینی علاقه زیادی داشته. همچنین گفته می شود غذای موردعلاقه اش خورش مار کبری بوده است.

این دیکتاتور بی رحم در سال ۱۹۷۵ میلادی با کودتا علیه پادشاه وقت، قدرت را به دست گرفت و در مدت ۴ سالی که حکومت کرد، در کشتزارهای مرگ و در گودال هایی که در زمین حفر کرده بودند، تقریبا یک چهارم جمعیت کامبوج یعنی حدود ۲ میلیون از ۸ میلیون نفر را به رگبار بسته و همه را همان جا به خاک می سپرد.

6-6-w900

عادات غذائی

این حاکم بی رحم به صرف غذاهای لوکس و گران علاقه بسیاری داشته و این در حالی بوده که روستائی ها فقط اجازه داشتند سوپ برنج بخورند.

نیکولای چائوشسکو

7-w900

چائوشسکو، سیاست مدار کمونیست رومانیایی به لازانیای بدون گوشت و سالاد ساده علاقه زیادی داشته. او دوست داشته لازانیا، از سبزیجات تهیه شده باشد و روی آن نیز مخلوطی از تخم مرغ و خامه ترش بریزند. سالاد با گوجه فرنگی، پیاز، پنیر فتا و استیک هم از دیگر خوراکی های مورد علاقه وی محسوب می شده.

7-7-w900

نیکولای چائوشسکو از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۹ میلادی در رومانی حکومت می کرد. در دوران حکومت وی هرگونه اعتراض و مخالفتی سرکوب می شد و برای این امر نیز تشکلی از پلیس های مخفی راه اندازی شده بود.

عادات غذائی

چائوشسکو از غذاهایی که به درستی نمایش داده نشده باشند را نمی خورد. همچنین غذاهایی که در مراسم رسمی برایش آورده می شدند را روی زمین انداخته و لگدمال می کرد.

فرانسیسکو ماسیاس انگوئما

8-w900

ماسیاس انگوئما که سیاست مدار اهل گینه استوائی بوده، به خوردن بنگ، چائی که از گیاه شاه دانه ماده تهیه می شود، ایبوگا ریشه درختانی که خاصیت توهم زائی دارند، علاقه زیادی داشته.

این دیکتاتور بی رحم تمام مخالفان خود را به قتل رسانده و تبعید می نمود. گفته می شود یک بار وی ۱۵۰ نفر از مخالفان خود را توسط گروهی از تفنگدارها که لباس بابا نوئل به تن کرده بودند، به قتل رسانده. مردم به وی لقب «داخائو آفریقا» داده بودند.

8-8-w900

عادات غذائی

در مورد عادت های غذاخوردن این دیکتاتو اطلاعات زیادی در دست نیست اما گفته می شود که آدم خوار بوده و جمجمه انسان ها را در یخچال خانه خود نگهداری می کرده است.

فرانسوا دووالیه

9-w900

فرانسوا دووالیه معروف به «بابادوک» رهبر کشور هائیتی عادت غذائی خاصی نداشته زیرا در دوران حکومت خود در خلال سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۱ میلادی به انواع بیماری ها همانند دیابت، امراض قلبی و ورم مفاصل مبتلا بوده. اما نکته جالب در مورد غذا خوردنش این است که در سال آخر زندگی، همسرش با قاشق به وی غذا می داده.

9-9-w900

بابادوک پیش از رسیدن به قدرت یک پزشک بوده و با وعده خدمت به سیاهپوستان توانست به راس قدرت برسد. اما خیلی زود پلیس مخفی را راه اندازی نموده و حدود ۳۰ هزار نفر از مخالفان خود را به قتل رساند.

عادات غذائی

گفته می شود از جمله تفریحات وی پس از صرف غذا رفتن به سیاهچال و تماشای شکنجه مخافانش بوده.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
۴ نظر

ورود

  • کوروش آبان ۴, ۱۳۹۵

    شاه خودمون عادت غذاییش چی بود!

  • majid آبان ۴, ۱۳۹۵

    از اونجایی که شما قرا است سایت مرجع باشین از شما بعید است که اینطوری مقاله بزنید
    ((جالب است بدانید که بی رحم ترین دیکتاتور تاریخ گیاهخوار بوده و در اواخر عمرش نیز فقط پوره سیب زمینی و غذاهای مایع می خورده است.))
    این مطلبی که شما نوشتین باید ثابت بشه اینکه هر کس ی چیز بگه نمیشه که شما باید مطالعه کنید تا خودتون متوجه بشین؟

  • EDj آبان ۵, ۱۳۹۵

    Heil Hitler
    درود بر هیتلر بزرگ

    • Amin اسفند ۱۴, ۱۳۹۸

      درود برتو باد .
      ازنظر من یکی از بهترین رهبران تاریخه .
      کشورشو از بدبختی به چیزی تبدیل کزد که امریکا و سایر هنوز تو خوابشون ندیدن .
      زنده باد نازی⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩