با انجام این کارها می توانید به یک انسان دوست داشتنی تبدیل شوید

۱۴ عادت و رفتاری که سبب می شوند بیش از پیش در جمع های مختلف پذیرفته شوید

با انجام این کارها می توانید به یک انسان دوست داشتنی تبدیل شوید

«ناپلئون هیل»، نویسنده آمریکائی، یکی از پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت شخصی محسوب می شود که نوشته هایش الگوئی برای افراد سرشناسی همانند «لری الیسون» – موسس اوراکل -، اوپرا وینفری و تونی رابینز بوده.

معروف ترین کتاب وی به نام «بیندیش و ثروتمند شو» که نخستین بار در سال ۱۹۳۷ میلادی منتشر شد، بیش از یکصد میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته. او همچنین کتاب های دیگری در زمینه موفقیت شخصی دارد و یکی از مقاله هایش با عنوان «پرورش شخصیت دوست داشتنی» که در کتاب «علم موفقیت» به چاپ رسیده، به موضوع بهبود شخصیت و محبوبیت در میان عموم پرداخته است.

در ادامه این مطلب بخشی از این مقاله را که به معرفی ۱۴ عادت مردم دوست داشتنی پرداخته، برایتان نوشته ایم که بدون شک با اجرای آنها در زندگی شخصی، از تاثیرات مثبتشان بهره خواهید برد.

fo1s

هیچ کاری راحت تر از نقد کردن دیگران و منفی اندیش بودن نیست اما این را بدانید، کسی که مثبت اندیشی را در زندگی خود انتخاب می کند، بیشتر از بقیه می تواند به موفقیت دست پیدا کند و موجب خوشنامی خود نیز خواهد شد.

fo2ss

فردی در ارتباط برقرار کردن موفق محسوب می گردد که با اعتماد به نفس کامل و با لحنی رسا، شیوا و دوستانه با بقیه صحبت کند.

fo3s

هیل در این رابطه بیان داشته: «از مکالمه دو نفره برای ایراد سخنرانی و بیان نظرات خود استفاده کردن شاید ضمیر شما را آرام کند اما مطمئن باشید خوشایند طرف مقابل نخواهد بود و موجب دوستی او نمی شود.»

fo4s

واکنش افراطی در هر مساله مثبت یا منفی باعث می شود تا مردم توجه کمتری به فرد داشته باشند. از این رو، هیل بیان داشته که: «سکوت کردن به ویژه هنگام خشم خیلی بیشتر از نمایش عصبانیت تاثیرگذار خواهد بود.»

fo5s

هیل همچنین یادآوری نموده که: «همیشه به یاد داشته باشید که انتخاب زمان مناسب برای حرف زدن یا انجام یک کار، پیروزی شما در آن امر را، به ویژه در مقابل افراد کم صبر، بیشتر می کند.»

fo6s

افرادی که به یک باور یا عقیده خاص بسنده کرده و معاشرت های خود را فقط به افرادی که به لحاظ فکری قبولشان دارند، محدود می کنند در واقع خود را از مسائل ارزشمندی همانند رشد شخصیتی باز می دارند و نمی توانند از اشتباهات دیگران درس گرفته و در زندگی خود استفاده کنند.

fo7s

هیل اعتقاد دارد که یکی از ارزشمندترین دارائی های فرانکلین روزولت (هیل مشاور این رئیس جمهور بوده) لبخند میلیون دلاری وی بوده که به دیگران اجازه می داده در زمان مکالمه حالت دفاعی خود را کنار گذاشته و راحت باشند.

fo8s

افراد دوست داشتنی این را به خوبی می دانند که لازم نیست در مورد تمامی افکار و پیش بینی های خود برای دیگران توضیح دهند.

fo9ss

به تعویق انداختن کارها موجب می شود تا دیگران تصور کنند که شاید شما از انجام مکالمه هراس دارید و این تاثیر منفی روی شخصیت شما خواهد داشت.

fo10s

بهترین فرد و معاشر کسی است که بدون توقع و انتظار از دیگران، به آنها کمک می کند.

f011s

مردم اصولا افرادی را مورد تحسین قرار می دهند که پس از شکست دوباره روی پای خود ایستاده و مسیر موفقیت را طی می کنند، نه کسانی که خودشان را در مشکلات غرق می نمایند. هیل می گوید: «از این که توانسته اید تجربه جدیدی کسب کرده و هوشمندتر شوید شکرگزار باشید و بدانید که بدون شکست هرگز قادر به درک مسائل پیش آمده نخواهید بود.»

fo12ss

افراد دوست داشتنی از مکالمه های خود به عنوان فرصتی برای درک بهتر طرف مقابل و زمان دادن به وی برای حرف زدن استفاده می کنند.

fo13s

هیل در این رابطه گفته: «از مردم برای کارهای خوبشان تعرف کنید و در این کار زیاده روی نکنید تا غیرواقعی به نظر نرسد.»

fo14s

افراد دوست داشتنی و موفق، واقعا خوب هستند و وانمود نمی کنند زیرا آنها برای محبوبیت و روش رفتاری خود ارزش قائل هستند. همچنین آنها کسی را که بتوان به او اعتماد کرد را دارند تا در مورد مشکلات خود با وی حرف زده و از آنها کمک بگیرند.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود