۱۱ جنگ افزار هولناک که توسط ارتش روسیه مورد استفاده قرار گرفته است

این سلاح ها می توانند خرابی های زیادی به بار آورند

۱۱ جنگ افزار هولناک که توسط ارتش روسیه مورد استفاده قرار گرفته است

از ۴ سال پیش که ولادیمیر پوتین دوباره سکان هدایت روسیه را به دست گرفته، این کشور پهناور راه جدیدی را آغاز کرده است. روس ها از نظر مالی چهارمین بودجه دفاعی دنیا (۶۶.۴ میلیارد دلار) را در اختیار دارند. ارتش سرزمین یخ زده، ۸۴۵ هزار نیروی نظامی، ۲۲۵۰۰ عدد تانک و ۱۳۹۹ هواپیمای جنگی در اختیار دارد. در خبر چند روز پیش نیز ساخت موشک جدید و ویرانگر روس ها را به اطلاع شما رساندیم.

این ارتش در حال تقسیم به تیپ های کوچکتر و پویاتر است. آن ها به جای قدرت بیشتر، بر روی فناوری های جدید تمرکز کرده اند. به عنوان مثال، سامانه ضد هوایی «Pantsir-S1» تنها یک تانک است که به چندین توپ جنگی مجهز شده است. ما در این مقاله قصد داریم سلاح ها و سامانه های پیشرفته ای که روس ها بیشتر مورد استفاده قرار داده اند را در قالب تصاویر مورد بررسی قرا دهیم؛ پس در ادامه همراه باشید.

pic-1-w600
هواناو (هاورکرافت) «Bora-class» مجهز به موشک های هدایت شونده: این سامانه در واقع یک شناور است که پایگاهش آن را به یک هواناو تبدیل می کند. هاورکرافت مذکور به هشت موشک «Mosquito» و ۲۰ موشک ضد هواپیما مجهز شده است. این کشتی ۶۸ ملوان دارد و می تواند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند
pic-2-w600
سامانه «The Pantsir-S1» ترکیبی از موشک های کوتاه برد و میان برد زمین به هوا و سامانه موشکی ضد هوایی را در اختیار دارد. ۱۲ موشک هدایت شونده زمین به هوا همراه با دو اسلحه اتوماتیک ۳۰ میلیمتری، می توانند در برابر هواپیماها، هلیکوپترها، موشک های بالستیک و موشک های کروز، عملکرد خوبی از خود ارائه دهند.
pic-3-w600
زیردریایی مجازی نامرئی: نخستین نمونه از ۶ عدد زیردریایی های دیزلی-الکتریکی، از کارخانه کشتی سازی سن پترزبورگ راه خود را آغاز کرد. سامانه پنهان شونده آن باعث می شود که هنگام رفتن به زیر آب، نتوان زیردریایی را ردیابی نمود.
pic-4-w600
جت جنگنده چند منظوره «Mig-35»: این هواپیما هم در نبردهای هوایی و هم در شلیک به اهداف زمینی بسیار خوب عمل می کند. جت روس ها علی رغم این که ۳۰ درصد بزرگتر از نسل قبلی خود است، می تواند با سرعت ۲۴۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این ماشین کشنده قادر است اهداف زمینی و دریایی را حتی از راه دور مورد اصابت گلوله های خود قرار دهد.
pic-5-w600
سامانه موشکی «BUK-2»: این همان وسیله ایست که در آسمان اوکراین، یکی از هواپیماهای خطوط مالزی را هدف قرار داد. موشک های «۹M317» آن می توانند ۱۴ کیلومتر مسافت را با سرعت ۳۷۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کنند. آن ها توانایی حمل کلاهک های ۷۰ کیلوگرمی را نیز دارند.
pic-6-w600
موشک «RS-24 Yars»: سامانه موشکی بالستیک قاره پیمای هسته ای و وابسته به حرارت روس ها می تواند کلاهک های هسته ای مستقل از یکدیگر را تا ۱۶ هزار کیلومتر با خود حمل کند. آن ها برای جایگزینی با موشک های بالستیک «Topol-M» طراحی و ساخته شده اند. هر موشک ۱۰۰ برابر بمبی که در هیروشیما اندخته شد، قدرت دارد.
pic-7-w600
کنکورد روسی: هواپیمای «توپولوف «Tu-160» بزرگترین جت جنگی مافوق صوت در جهان لقب می گیرد. این وسیله توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۸۰ میلادی طراحی شده و موتورهای آن به حدی قدرتمند هستند که می توانند ۴۰ هزار کیلوگرم تسلیحات را با خود حمل کنند. در حال حاضر، ۱۶ عدد از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
pic-8-w600
تانک «T-90» پیشرفته ترین تانک جنگی است که تاکنون توسط نیروهای نظامی روسیه مورد استفاده قرار گرفته. اسلحه اصلی آن، یک توپ ۱۲۵ میلیمتری ضد تانک است. این ماشین یک اسلحه ضد هوایی سنگین با قابلیت کنترل از راه دور را نیز در اختیار دارد.
pic-9-w600
زیردریایی ۱۴۷۰۰ تنی کلاس «Borei» موشک های بالستیک هسته ای در اختیار دارد و اندکی کوچک تر ار نمونه های قبلی است. این هیولا می تواند ۱۶ موشک بالستیک «Bulava» با خود حمل کند. هرکدام قادر هستند ۶ تا ۱۰ عدد کلاهک هسته ای همراه خود ببرند و ۸۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنند.
pic-10-w600
هلیکوپترهای جنگی «Mi-28 Havoc»: جنگ افزار آن یک توپ خودکار ۳۰ میلیمتری است و بال های آن می توانند تا ۴ بار حملات تانک، اسلحه و راکت را تاب بیاورند.
pic-11-w600
سامانه ضد هوایی «S-300»: این موشک های زمین به هوا قادر هستند هر هواپیمایی را نقش بر زمین کنند. سامانه روس ها با ۱۲ موشکی که به ازای هر هدف شلیک می کند، می تواند شش هواپیما را همزمان سرنگون کند. هر وسیله ای که در محدوده ۳۰۰ کیلومتری آن قرار دارد، باید به شدت حواسش را جمع کند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • Ali Ghanbari آبان ۸, ۱۳۹۵

    ایول نظامی بزارید عالیه

  • amir آبان ۹, ۱۳۹۵

    سلام سامانه دفاع موشکی پنتیسیر نیست و اسمش هست تانگوستا اصلاحش کنید لطفا

    • محمد بهمن ۲۰, ۱۳۹۹

      تانگوستاموشک باتوپ ۳۰میلیمتری داره تانگوستا یک چیزه دیگس پانتسیرم همین طور.

  • محمد آبان ۹, ۱۳۹۵

    بعضی از این تجهیزات که خیلی قدیمیه …
    یه مطلب در مورد سامانه S500 بنویسید.