۹ رفتار ساده که مردم بر اساس آنها شخصیت شما را قضاوت می کنند

۹ رفتار ساده که مردم بر اساس آنها شخصیت شما را قضاوت می کنند

همه آدم ها وقتی برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات می کنند، به ظواهر و رفتارهای کلی همدیگر توجه ویژه ای دارند. از نحوه دست دادن گرفته تا لرزش صدا، تماس چشمی یا حتی نحوه سوال پرسیدن.

در چنین ملاقات هایی عموما به دنبال این هستیم که به میزان صداقت، درستی و هوش طرف مقابلمان پی ببریم. فرقی هم نمی کند، قرار کاری است یا عاطفی، تمام حرکات ریز و درشت یک فرد در نخستین ارتباطات مورد توجه طرف مقابل خواهد بود که بسیاری از آنها توسط محققان روانشناسی مورد تحلیل قرار گفته و توضیحاتی در رابطه شان مطرح گشته.

برای اینکه با تعدادی از ساده ترین اما رایج ترین کارهایی که مردم بر اساس آنها روی شخصیت شما قضاوت می کنند، آشنا شوید توصیه می کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نحوه دست دادن

1-w900

قوی یا ضعیف دست دادن آدم ها با اعتماد به نفس آنها رابطه مستقیم دارد. افرادی که کاملا محکم دست می دهند، عموما اعتماد به نفس بالایی دارند. اما افرادی که خیلی ضعیف دست می دهند و هیچ فشاری روی انگشتان طرف مقابل ایجاد نمی کنند، از نظر اعتماد به نفس نیز ضعیف بوده و در بیشتر مواقع به دنبال ساده ترین راه برای انجام کارهایشان هستند.

در تحقیقات دیگری نیز مشخص شده، افرادی که دست دیگران را محکم در دست می فشارند، اصولا برون گرا بوده و به راحتی احساسات خود را بروز می دهند. همچنین، کمتر از بقیه عصبانی شده و خجالت می کشند.

وقت شناسی

2-w900

وقتی دیر سر یک قرار ملاقات مهم حاضر می شوید، فردی که منتظرتان بوده، شما را به عنوان یک انسان بی مسوولیت و بی نظم تصور می کند که توان مدیریت کردن زمان را ندارد. بر اساس تحقیقات روانشناسی، کسانی که دقیق، منظم و فعال هستند همیشه به موقع در مکان های مختلف حاضر خواهند بود. اما انسان های سهل انگار و بی ملاحظه بیشتر کارهایشان دقیقه نودی است.

البته، لازم به اشاره است که به لحاظ علمی نمی توان گفت فردی که همیشه تاخیر دارد، لزوما یک انسان بی ملاحظه است، اما امکان دارد به چنین شخصیتی تبدیل شود.

دست خط

3-w900

دست خط هر فردی می تواند نمادی از شخصیت وی به شمار برود. به این صورت که بر اساس مطالعات روانشناسی مشخص شده افرادی که هنگام نوشتن، مداد یا خودکار را روی کاغذ فشار می دهند، در تمایلات و خواسته های خود پافشاری بیشتری داشته و اعتماد به نفس بالایی نیز دارند.

بعلاوه، «کیتی مک نایت»، که کارشناس خط شناسی است نیز بیان داشته، درشت نوشتن حروف به این مفهوم هستند که شما دوست دارید دیده شده و مورد تائید دیگران قرار بگیرید، در حالی که ریز نوشتن به منزله درونگرا بودن فرد است. اگر انحنای کلمات به سمت راست باشد یعنی مهربان و صمیمی هستید. اگر صاف می نویسید یعنی واقع بین و عملگرا هستید. اگر کلمات به سمت چپ خمیده باشند نیز به این مفهوم خواهد بود که فرد خودنگر و خویشتن دوست است.

رنگ موردعلاقه

4-w900

محققی به نام «شوانی جها» فرضیه ای دارد که می گوید، رنگ مورد علاقه افراد نشات گرفته از شخصیت آنهاست. به این صورت که مثلا اگر رنگ قرمز را دوست داشته باشید، یعنی خواستار کمال فیزیکی هستید. یا اگر عاشق زرد باشید، به این مفهوم است که شما به کارهای منطقی و ارزش گذاری فردی نیاز دارید.

یک روانشناس صنعتی به نام «برناردو تیرادو» نیز طرز فکر تقریبا مشابهی دارد. به این صورت که می گوید اگر رنگ قرمز را دوست دارید، بسیار لجوج و مصمم هستید و اگر دوستدار زرد هستید، عاشق یادگیری و یافتن خوشبختی خواهید بود.

سلیقه موسیقی

5-w900

بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۰۳ صورت پذیرفته، مشخص گشته که برخی از مردم بر اساس سبک و نوع موسیقی مورد علاقه شما، شخصیت تان را قضاوت می کنند. مثلا کسانی که موزیک های پیچیده گوش می دهند، عموما آماده تجربه هر نوع فعالیت جدید هستند و به لحاظ سیاسی نیز لیبرال محسوب می شوند. آنهایی که موسیقی شاد و پر ریتم دوست دارند، برونگرا بوده و به ورزش نیز علاقه مند خواهند بود.

ارتباط چشمی

6-w900

نگاه و ارتباط چشمی نیز همانند دست دادن، می توانید نشانه ای از روحیه و شخصیت درونی افراد به شمار بیایید. کسانی که کاملا متعمد به نفس بوده و برونگرا هستند، برای مدت طولانی تر می توانند در چشم فرد مقابل خود خیره شده و هنگام صحبت به او نگاه کنند. اما کسانی که از نگاه مستقیم و طولانی می گریزند، کنترل کمتری روی رفتارهای خود دارند.

حیوان مورد علاقه

7-w900

نوع حیوان خانگی که انتخاب می کنید هم تا حدی می تواند از روحیه و اخلاق شما نشان داشته باشد. کسانی که گربه دوست ندارند روی مشکلات کنترل داشته و افرادی که بیشتر به نگهداری از سگ های بزرگ علاقه مند هستند، چندان میلی به برقراری ارتباط های طولانی نخواهند داشت.

در تحقیقی دیگر نیز مشخص شده کسانی که سگ را به گربه ترجیح می دهند، عموما پر انرژی تر هستند؛ و برعکس، کسانی که گربه دوست دارند بسیار حساس و درونگرا خواهند بود. همچنین گربه دوست ها از هوش بیشتری نیز برخوردارند.

نحوه پرسیدن سوال

8-w900

حتی اگر کسی در مورد خودش حرفی به زبان نیاورد شما می توانید بر اساس سوالاتی که مطرح می کند، شخصیت وی را تشخیص دهید. به طور مثال، وقتی برای نخستین بار با کسی ملاقات دارید، ببینید که چه مدت طول می کشد تا از شما سوال بپرسد. به این ترتیب برایتان جالب خواهد بود که بدانید که این آگاهی تا چه حد روی «بخشنده» یا «گیرنده» بودن فرد تاثیر دارد. همچنین می توانید بین افرادی که واقعا به شما علاقه دارند و افرادی که سرویس هایی که به آنها می دهید، برایشان ارزش دارد تفاوت قائل شوید.

جویدن ناخن

9-w900

کسانی که به جویدن ناخن خود عادت دارند، انسان های خودخوری محسوب می شوند. این افراد و همچنین آنهایی که با موهایشان بازی کرده و آن را می کشند، اغلب جزو کمال گراها دسته بندی می شوند که هرگز نمی توانند آرامش کامل را تجربه کنند.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود