گزارش جالب روزیاتو از اینستا نوشته های مجریان تلویزیون

از رامبد جوان تا آزاده نامداری در چند کلیک

گزارش جالب روزیاتو از اینستا نوشته های مجریان تلویزیون

جامعه اطلاعاتی ایران، اکنون بیش از ۴۵ میلیون نفر کاربر دارد که طبق آمارها، شمار زیادی از آن ها به تلفن هوشمند مجهز هستند. از این تعداد، بیش از ۲۰ میلیون نفر، کاربر تلگرام هستند و تعداد اعضای شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز روز به روز در حال افزایش است.

پس از پیام رسان تلگرام و واتس آپ، اپلیکیشن اینستاگرام، یکی از پر مخاطب ترین اپ ها در ایران محسوب می شود. اینستاگرام، از جمله شبکه های اجتماعی فعال چند سال اخیر به شمار می رود و محبوبیت آن تا جایی افزایش یافته است که درصدی از هموطنان، با آن به بستر رفته و حتی بیدار می شوند.

استفاده از اینستاگرام، سبک زندگی بسیاری از شهروندان را دست خوش تغییرات اساسی کرده است. برخی از این طریق، درآمد های میلیونی ماهانه دارند و بعضی دیگر نیز، از طریق آن، به بازاریابی و تبلیغات غیر مستقیم کالا و خدمات خود می پردازند.

اینستاگرام، امروزه تمام اقشار جامعه ایران را با خود همراه کرده است. از والیبالیست ها، کشتی گیر ها و هنرپیشه های سینما گرفته تا فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی مجریان تلویزیون. همه و همه در تلاشند از طریق این رسانه جمعی رایگان، بخشی از زندگی خود را به صورت عمومی یا خصوصی به دوستان، آشنایان و طرفدارانشان، معرفی کنند.

در این شبکه، همیشه فالوئر بیش تر، نشان دهنده معروفیت و محبوبیت نبوده و نیست. اما به هر حال، سبک زندگی دیجیتالی که اینستاگرام مشوقش شده است، سبب پدیدآمدن چهره های معروفی شده که از آن ها به عنوان «سلبریتی های کاذب» نام می برند.

به هر حال، اینستاگرام راهی برای بیش تر دیده شدن و به اشتراک گذاشتن بخشی از زندگی روزانه بوده و فرصت تبادل اطلاعات و ارتباطات را برای ۵۰۰ میلیون مخاطب خود فراهم کرده است. از جمله قشر هایی که در این فضا، به اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری محتوای دیجیتال مشغول هستند، می توان مجریان صدا و سیما را نام برد که به واسطه شهرت رسانه ای، در این شبکه نیز با استقبال کاربران مواجه شده اند.

m0
(سفلی سودابه حسنی دخت، مجری شبکه خبر در زمان ورود به ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی)

سرویس اینستاگردی روزیاتو برای نخستین بار، نگاهی خاص دارد به سبک زندگی دیجیتالی مجریان ایرانی اینستاگرام تا نگاهی داشته باشیم به اینستا نوشته های این عزیزان از رامبد جوان تا آزاده نامداری در این شبکه عکس محور.

با ما در این گزارش جالب همراه باشید.

گشتی در دغدغه های زیست محیطی سودابه حسنی دخت

سودابه حسنی دخت، یکی از مجریان مسلط و همیشه خندان شبکه خبر سیما به شمار می رود که از مدتی که به اینستاگرام آمده است، بیش از ۲۰۰ پست به اشتراک گذاشت. وی اکنون بیش از ۱۶ هزار مخاطب دارد و از این رسانه برای اطلاع رسانی درباره نظرات، دیدگاه ها و انتقادات خود درباره مسایل گوناگون بهره می گیرد.

با اینستا نوشته های خانم حسنی دخت می توان به پشت صحنه شبکه خبر رفت و از چند و چون برنامه سازی در این شبکه مطلع شد.

m7

او در اینستاگرامش، هم به گذشته نگاه دارد هم به حال و هم به آینده. خانم حسنی دخت،‌ بارها تصاویری از دوران  دانشجویی خود را به اشتراک گذشته و به نظر می رسد که اهل نوستالژی باشد. هم درباره موضوعات روز جامعه و سیاست و فرهنگ می نویسند و هم از دغدغه های زیست محیطیش می گوید و نسبت به آینده هشدار می دهد.

m5
(خانم صارمی از مجریان صدا و سیما در کنار خانم حسنی دخت در سال ۸۴)

گر چه وی، کارشناسی ارشد روابط بین الملل در دانشگاه خوانده و مجری یک شبکه خبری بین المللی است، اما اینستا نوشته های بسیاری درباره مقولات زیست محیطی و حفاظت از طبیعت دارد که ما را به یاد اینستاگرام لئوناردو دی کاپریو می اندازد.

استفاده چهره های هنری و رسانه ای از اینستاگرام برای اعلام مسائل مهمی که جامعه با آن دست به گریبانگیر است، می تواند نقش مهمی در ارتقای آگاهی افکار عمومی درباره این مقولات باشد که محیط زیست، یکی از آن ها به نظر می رسد.

m1

خانم حسنی دخت، اینستا نوشته های بسیاری درباره توجه به مسائل زیست محیطی دارد که نمونه اش را در تصویر بالا مشاهده می کنید. وی زیر این پست نوشت:

کره زمین، بدون آب، قطره ای که مشاهده می کنید، در واقع مقدار کل ۤآب های کره زمین و قطره کوچک، آب های شیرین است . صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیریم.

وی در جای دیگری، تصویری جالب را منتشر می کند که خود، نیاز به توضیح زیادی ندارد و زیرش نوشت:

m3

. . .فقط بگذارید زنده بمانم . . .

او علاقه زیادی به مادران دارد و درباره مادر، چند پستی منتشر کرده است که نمونه اش را در تصویر زیبای زیر می بینید:

m4

ای کاش، مرکز اهدای جوانی هم بود، آن گاه تمام جوانی ام را اهدا می کردم، به آن زنی که تمام جوانی اش را پای من گذاشت. فدایت مادر.

m6

حدود ۵ ماه پیش بود که ایشان در پستی، از طرفدارانش خواست که برای جلوگیری از قطع درختان بکوشند.

البته خانم حسنی دخت، به مساله روان شناسی و ارائه صحبت های حکیمانه هم چون اینستا نوشته های پرویز پرستویی هم علاقه دارد . مثل تصویر زیر که زیرش چنین نوشت:

m2

بر روی زمین، چیزی بزرگ تر از انسان نیست و در انسان چیزی بزرگ تر از فکر او نیست.

اینستا نوشته های خانم حسنی دخت را در این نشانی دنبال کنید. امیدواریم نگاه وی به محیط زیست، در دیگر اینستا نوشته های مجریان و هنرمندان و سیاسیون ایرانی نیز مشاهده شود.

رضا رفیع همیشه خندان

رضا رفیع، مردی که هر جا نامی از طنز است، نام نامی رفیع آقای رفیعی از دیار قند پهلو می درخشد . . . رضا رفیع، شاید خندان ترین مجری یک دهه اخیر صدا و سیما، فردیست که با قند پهلوی شبکه آموزش و برنامه های مختلف رادیویی، مخاطبان زیادی دارد و اکنون پشت تریبون مراسم ها و همایش های بسیاری هم به عنوان مجری، حضور فعال دارد.

رضا رفیع همان طور که در گزارشان هفتگی اینستاگردی روزیاتو نیز عنوان کردیم، از جمله مجریان خوش ذوق صدا و سیما محسوب می شود که از اینستا نوشته های پر و پیمانی هم چون برنامه های طنزش برخوردار است. او در اینستا نوشته هایش، از خاطرات و نوشته ها و بیانات بزرگان ادب و فرهنگ و معرفت سخن می گوید و اگر هم خاطره ای می گوید،‌ به دنبال پیامی است.

هم چون پیامی که عکاسان اجتماعی در شکار لحظات، به دنبال انتقال آن مفاهیم به بیننده هستند. به هر حال، رضا رفیع طنز پرداز و خندان این روز ها، در هر محفل و مجلسی که می رود، فرا خور آن رویداد، عکس تهیه می کند و به واسطه آن، پستی در اینستاگرامش منتشر می کند که نمونه اش می شود، تصویر زیر.

m8

رضا رفیع سلفی باز خندان، اینستاگرامش را مملو از تصاویر خندانش کرده است و به همین خاطر، زیر این تصویر نیز مطلب طنزی نوشت که خواندنش، مملو از اطلاعات رسانه ای است:

سخت است برای هر کسی که دوستان جان و صمیمیان عزیزش را در بستر کسالت و بیماری ببیند. اما خب برای همه هست و دعا می کنیم که برای هیچکس نباشد. حاج امیر خرمشاهی، از تهیه کننده های کاربلد و پیشکسوت صداوسیماست. سالهای متمادی در این رسانه زحمت کشیده و در مقام ارائه برنامه هایی منظم و مفید و موثر، استرس ها و اضطراب های مختلف کاری و همکاری را به جان خریده و اگر بیمار نشود، جای تعجب است!…

ان شاءالله با رسیدگی های خوب کادر پزشکی و پرستاران خوب و خوشدل بیمارستان آتیه، هرچه زودتر، صحت و سلامت به وجود ذیجود امیر تهیه کنندگان رسانه، بازخواهد گشت و باز شاهد حضورشان در برنامه «روزآمد» شبکه تهران (سلام تهران سابق!) خواهیم بود.

برنامه ای چندساله که از اول آبانماه، دوباره از سرشب به سرصبح خواهد رفت و صبحگاهی خواهد شد. و پا تو کفش اخبار ما نیز به هکذا. امیرخرمشاهی، عشق ویژه و صمیمانه ای به امام هشتم، امام رضا(ع) دارد. هر روز صبح، در “سلام تهران”ش، راس ساعت ۸ بامداد، برنامه برای چند لحظه به سلام خاصه حضرت اختصاص می یافت.

در حقیقت، امیر و عوامل، از فراز هزار کیلومتر راه، هر صبح، دست ارادت بر سینه می نهادند و در آستان کرامت و بنده نوازی اش عرض می کردند: السلام علیک یا علی بن موسی الرضا….. و چون به دیدارش رفتم، تا تصویری از گنبد و بارگاه نورانی امام هشتم را در دستم دید، بر روی همان تخت بیمارستان، آن را صمیمانه به سینه فشرد و گفت: آخ جااااانم…… و حس قشنگی آمیخته با لبخند و اشک در نگاهش داشت.

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم به دو عالم ندهم لذت بیماری را در همین بیمارستان، پرستاران خوبی هستند که از بینندگان بخش «پاتوکفش اخبار» من بودند و هستند. برنامه ای که اگر تشویق و حمایت و صبوری حاج امیر ما نبود؛ شکل نمی گرفت و اگر هم می گرفت، این همه سال ادامه نمی یافت. با درک و دریافت درستی که از ضرورت وجود طنز فاخر در رسانه ملی دارد؛ تا جایی که تیغش بریده و خرش رفته (!)؛

در این هفت هشت سال، تیر و ترکش های طنز پاتوکفش اخبار مرا سپر گشته و مراقب و مواظب بوده تا برای آن اتفاقی نیفتد و کسی به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش نکشد یا برای مویی، ترک پوستین نکند. ده پانزده سال‌گذشته، بارها مهمان برنامه های مختلف تلویزیون می شدم؛ اما این فقط جناب خرمشاهی عزیز و تیزبین بود که جنبه رسانه ای مرا کشف کرد (البته اگر چیز قابل کشفی در کار بوده باشد و پشیمان نشده باشد!) و قرص و قایم از من خواست تا در تلویزیون بمانم و با تمام شرایط من موافقت کرد.

m9

آقای رفیع همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، با چهره های مختلف هم سلفی گرفته و البته زیر آن هم،‌ توضیحات جالبی نوشت که به موردی اشاره می کنیم:

کی شایع کرده که از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، فقط علی دایی توانسته خوب از کله اش استفاده کند؟! مگر موفقیت فقط کله زدن به توپ و میلیاردر شدن است؟…نمونه اش همین جشنواره علمی «فن آورد» که بانیان اصلی اش چند نفر از دانشجویان با استعداد شریف اند که دور هم جمع شدند و استارت کار را زدند.

اکنون دارد می رود که به عنوان یک جشنواره ملی در حوزه کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیت های علمی و کاربردی جوان کشور، مطرح شود. فن آورد به قول آقای دکترعلی آقامحمدی، رئیس کمیسیون علمی و راهبردی مجمع تشخیص مصلحت؛ برای کشف و استخراج معدن شکل نگرفته، بلکه با این هدف بنیادین قالب ریزی شده که کشف و شناسایی استعدادهای علمی را در سرلوحه کار قرار دهد.

رضا رفیع خندان، به هر حال هم چون کیم کارداشیان، عشق سلفی بازی است و به همین خاطر، سلفی های زیادی با چهره های هنری و سیاسی و اجتماعی گرفته که در زیر مشاهده می کنید.

m10

امیدواریم سلفی های خندان و اینستا نوشته های طنز گونه خوش ذوق آقا رضا، در دیگر اینستا نوشته های سلبریتی های کشور و دیگر مجریان تلویزیون نیز، مشاهده شود.

اینستا نوشته های رضا رفیع را در این نشانی دنبال کنید که ۳۶ هزار مخاطب دارد.

رامبد جوان ۴ میلیونی!

رامبد جوان، مجری طنز پرداز و موفق شبکه نسیم که با خنداونه اش در چند سال اخیر، گوی سبقت را حتی از عادل خان فردوسی پور فوتبال الممالک هم ربود و ظرف ۲ سال اخیر توانست بیش از ۴ میلیون فالوئر به سمت خود جذب کند.

رکوردی که فاصله زیادی با مجریان معروف دنیا ندارد و البته با ارتش ۵ میلیونی بهنوشی ها (بهنوش بختیاری).

رامبد جوان، در اینستا نوشته های خود، بخش هایی از برنامه خنداونه را به اشتراک می گذارد و زیر آن ها، توضیحات مختلف ارائه می کند. وی معمولا، مهمان روز آینده را شب در پستی در اینستاگرام به اطلاع هوادارانش در سراسر جهان می رساند.

سلفی با مهمانان که از طیف های مختلف ورزشی و علمی و فرهنگی و هنری و سیاسی هستند و هم چنین انتشار پشت صحنه ای از برنامه ها، از جمله مواردی است که رامبد خان در اینستاگرامش به اطلاع طرفداران پر و پا قرص برنامه می رساند.

یکی از کارهای جالب رامبد در اینستا نوشته هایش، ارائه موضوعات عامیانه با زبان و سبک جالب با هدف آموزش و اطلاع رسانی است که از آن جمله می توان به تبلیغ کارهای خیرخواهانه، نیکوکاری، حمایت از محیط زیست و تکریم قشرهای مختلف جامعه اشاره کرد و در زیر دو نمونه را مشاهده می کنیم.

m12

پست بالا بیش از ۲۳۰ هزار لایک دریافت کرد.

m13

وی زیر این پست نوشت: کتاب را بخوانیم، توصیه کنیم و هدیه بدهیم.

m14

یا زیر پست بالا نوشت: کمک به کودکانه پروانه ای را فراموش نکنیم.

m15

در تصویر بالا، رامبد در کنار مهمان برنامه و جناب خان مشاهده می کنیم که معمولا از این تصاویر در اینستا نوشته های ایشان بسیار دیده می شود. رامبد بیش از ۱۳۶۰ پست را به اشتراک گذاشته که رکوردی در میان مجریان صدا و سیما به شمار می رود.

به هر حال، رامبد جوان در فهرست ۵ صفحه پر بیننده ایرانی در اینستاگرام قرار دارد و به نظر می رسد پس از ایام صفر نیز، با آغاز برنامه خندوانه، ‌شاهد ارتقای شمار مخاطبان این صفحه به سمت رکورد ۵ میلیونی بهنوش بختیاری باشیم.

رامبد را در این نشانی دنبال کنید.

صبا راد

خانم صبا راد، مجری سرشناس برنامه به خانه بر می گردیم شبکه ۵ سیما، یکی از مجریان پر مخاطب این روزهای اینستاگرام به شمار می رود که بیش از ۱۹۰ پست هم در صفحه رسمی خود به اشتراک گذاشته است و بیش از ۲۳۰ صفحه را نیز فالو کرد.

m16

از طریق صفحه خانم راد، می توان بخش هایی از برنامه و هم چنین گوشه هایی از پشت صحنه زندگی ایشان را در طول هفته و ماه مشاهده کرد.

صفحه او مملو از بخش های از ویدئو های اجراهای ایشان در شبکه ۵ سیما است که معمولا با پیام های روانشناسی و خانوادگی هم همراه می شود.

خانم راد متولد ۱۳۵۸ است و چند سال پیش ازدواج کرد که بازتاب گسترده ای در رسانه های خانوادگی و هم چنین فضای مجازی داشت.

m17
(صبا راد در ۳ پست اخیرش در اینستاگرام)

ایشان علاقه زیادی به زبان و ادب پارسی دارد و اشعار نو نیز بسیار در اینستا نوشته های خود به کار می برد. وی زیر عکس زیر نوشت:

m18

به خداحافظی تلخ تو سوگند نشد که تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشد لب تو میوه ممنوع ولی لبهایم هر چه از طعم لب سرخ تو دل کند نشد با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچ کس، هیچ کس اینجا به تو مانند نشد هر کسی در دل من جای خودش را دارد جانشین تو در این سینه خداوند نشد خواستند از تو بگویند شبی شاعرها عاقبت با قلم شرم نوشتند: نشد!

خانم راد را باید همانند پرویز پرستویی، عاشق تصاویر پرتره دانست که در زیر، مواردی را مشاهده می کنید.

m19

صبا راد ۱۳۵ هزار مخاطبی را در این نشانی دنبال کنید.

مژده لواسانی

خانم مژده لوسانی را افرادی که شبکه ۲ سیما را به خصوص پس از خبر ۲۰:۳۰ در چند سال اخیر تماشا کردند می شناسند. مجری محجبه ای که برنامه های چالشی بعضا زنده را با مهمانان سرشناسش از طیف های مختلف برگزار می کند و مخاطبان زیادی چه در شبکه ۲ و چه اینستاگرام دارد.

m20

او توانسته با ۷۸۸ پست،‌ بیش از ۱۷۷ هزار فالوئر کسب کند که در بین مجریان تلویزیون یک رکورد محسوب می شود.

او در صفحه خود، تصاویری از پشت صحنه برنامه های رادیویی و تلویزیونی را به اشتراک می گذارد که ده ها هزار لایک و هزاران کامنت را برایش به همراه دارد. اینستا نوشته های خانم لواسانی، تم مذهبی و فرهنگی دارد برای همین، در تصاویری که به اشتراک می گذارد،‌ موضوعات مذهبی زیاد دیده می شود.

البته او علاقمند سلفی هم بوده و یکی از سلفی هایش با شبنم قلی خانی است که در زیر مشاهده می کنید و درباره اش نوشت:

m21

بعد از روبراهِ امشب، با دوست بسیار مهربان و نازنینم شبنم قلی خانی- عیدتون هزاران بار مبارک خاصه سادات گرانقدر که بزرگترین افتخار زندگی یعنی نشانِ سیادت رو دارند و از خاندان مطهر اهل بیت علیهم السلام هستند و من بزرگترین حسرت زندگیم، نداشتنِ این نشان مقدسه.

خانم لواسانی، نوستالژی باز است و بعضی وقت های playback به گذشته هم می کند. همانند تصویر روز اولی که به مدرسه رفت و در تصویر زیر مشاهده می کنید.

m22

او درباره این پست نوشت:

سال ها از این تصویر، از این خاطره می گذره، حدود بیست سال گذشته و من اما هنوز اول مهر فقط همین سکانس از صبحِ اول مهر جلوی چشمام، اکران مجدد میشه! و انقدر واضح و واقعیه که انگار همین الان دوباره اتفاق افتاده و من دوباره میتونم به اون روز برگردم… مثل همه ی کلاس اولی ها، توی خونه گریه کردم اما به مدرسه که رسیدم، دست دخترک رو گرفتم، بهش لبخند زدم و باهاش دوست شدم…مثل همه ی زندگیم،که لبخند میزنم و فراموش می کنم.

خانم لواسانی را باید یکی از جوان ترین و موفق ترین مجریان صدا و سیما دانست که امیدواریم به اطلاع رسانی تخصصی در اینستاگرام ادامه دهد.

مژده خانم را در این نشانی دنبال کنید.

آزاده نامداری

به هر حال، نام آزاده نامداری همواره در کنار همسر سابقش فرزاد حسنی مطرح می شود که با آن پست جنجالی اینستاگرامی آزاده خانم در چند سال پیش، فضای جنجالی بسیاری کنارش شکل گرفت. به هر حال پس از آن تراژدی، وی با سجاد عبادی ازدواج کرد و چندی پیش نیز فرزندشان به نام گندم بدنیا آمد و این هم عکس جدیدی که وی از اتاق گندم خانم به اشتراک گذاشت.

m24
(تصویر اتاق خواب گندم عبادی، دختر آزاده نامداری)

ایشان درباره تصویر بالا نوشت:

سپاس فراوان از ابراز لطف همه شما دوستان پرمهرم که توی روزهای گذشته حال خوبمو خوبتر کردید و عذر تقصیر از اینکه بخاطر شرایط خاص نتونستم پاسخگوی همه باشم. پنجم پاییز امسال گندم ما بدنیا اومد و بسیار خوشحالم که این حس متفاوت رو با شما تقسیم کردم، ممنونم که درهمه شرایط کنارم هستید.

بااحترام #آزاده_نامداری#سجاد_عبادی#گندم_عبادی.

خانم نامداری هم اکنون با ۲۴۵ پستی که به اشتراک گذاشته است، بیش از ۳۶۵ هزار فالوئر دارد و از پر فالوئرترین مجریان خانم صدا و سیما به شمار می رود.

m23

وی در اینستاگرامش از هر دری سخن می گوید، حتی از فیلم جدید اصغر فرهادی که به انتشار تصویر بالا درباره اش نوشت:

…. اولین شبهایی که فیلم«فروشنده» درکشورمان اکران شد و همه طاقتشان سرآمده بود برای دیدن این فیلم، طوری که حتی بعضی بلیط های اول صبح گرفته بودند، در اولین اکران ما به لطف مسعود نجفی دوست خوبم موفق به دیدن فیلم در اولین سانس در ساعت دوازده ونیم شب شدیم، حالا که مدتی است از اکران میگذرد انواع نقدها به آن صورت گرفت و در نهایت «فروشنده» نماینده ی ایران برای شرکت در اسکار شد.

دوست دارم بنویسم که فروشنده تا چه حد اخلاقی و انسانی است و آثار جناب فرهادی چقدر رو به رشد است، فیلمی که در عین سادگی بسیار عمیق است و به قول دوستان درست لحظه ای که تمام می شود تازه شروع شده، و ذهن انسان را به چالشی می اندازد که انگار چالش زندگی اوست، درهرحال تبریک به سینمای ایران و اصغر فرهادی و امیدوار به حضور پررنگش.

یکی از پست های جالب او با نیوشا ضیغمی بود که در کمپین قانونی فیلم ببینیم منتشر شد و در زیر تصویرش را ملاحظه می کنید.

m25

آزاده نامداری را در این نشانی دنبال کنید.

نجم الدین شریعتی

و آخر نوبت نجم الدین شریعتی رسید که چند سالی است با برنامه سمت خدا شبکه سوم سیما، مخاطبان زیادی را به سمت برنامه های مذهبی رسانه ملی کشانده است. او پست های مذهبی با تم فرهنگی می گذارد و البته بخشی از سبک زندگی خود را نیز در این صفحه به اشتراک می گذارد.

m26

وی را در این نشانی دنبال کنید که ۶۶ هزار مخاطب دارد.

حسین وکیلی

m11

از دیگر مجریان اینستا باز صدا و سیما می توان به حسین وکیلی اشاره کرد که از مجریان طنز پرداز شبکه یزد است.

حسین وکیلی را در این نشانی دنبال کنید که ۱۴ هزار مخاطب دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • سیما آبان ۱۶, ۱۳۹۵

    خیلی جالب بود
    خیلی خوب بود
    من اصلا نمیدونستم این افراد در اینستا هستند
    واقعا مرسی آقای زمانی آقای رزویاتو

  • فرهاد آبان ۱۶, ۱۳۹۵

    این مطلب تون خیلی خوب بود.
    اینستا نوشته ها رو هر روز کنید.جالبه
    رامبد جوان به نظرم پر بیننده ترین داره میشه. حقشه.

  • پاسارگاد آبان ۱۶, ۱۳۹۵

    مطلب جالبی بود، من برام همیشه سوال بود رامبد جوان این سلفی هایی که با مهمانها می گیره رو چه می کنه؟ نمی دونستم همه رو در اینستاگرامش استفاده می کنه
    براتون آرزوی موفقیت دارم

  • رها اولادی آبان ۱۶, ۱۳۹۵

    من اگه بگم به ۵۰ نفر این لینک رو فرستادم دروغ نگفتم 🙂
    من عاشق گندم شدم
    دیگه حرفی ندارم