تصاویر زیبای پاییزی از ماه اُکتبرِ کم باران بریتانیا بعد از ۶۵ سال

برگ های رنگین پاییزی بریتانیا و ویلز

تصاویر زیبای پاییزی از ماه اُکتبرِ کم باران بریتانیا بعد از ۶۵ سال

بریتانیا با یک سوم میزان بارندگی که انتظار آن می رفت، رکورد چهارمین ماه اُکتبر کم باران خود را ثبت کرد.

ویلز هم گرم ترین مراسم هالیوون خود را به اتمام رسانید.

1

برگ های پاییزی فصل پاییز در بریتانیا همیشه زیباهای بیشتری را به دره های این سرزمین می دهد.

تصاویر خیره کننده ای از پاییز در این کشور گرفته شده که تجربه این سرزمین از به حرکت به سوی خشکی را در گرم ترین ماه اُکتبر آن پس از ۶۵ سال نشان می دهد که هنوز هم زیبا هستند.

برخی از مناطق در انگلستان نیز، با دمای حدود ۲۲ درجه، گرم ترین دمای هالووین را به ثبت رسانده که دمایی بیش از آنچه در شهرهای مادرید و آتن گزارش شده بود را نشان می دهد.

سازمان هواشناسی این کشور با اعلام یک سوم کاهش بارندگی در مقایسه با آنچه که پیش بینی می شد، اعلام کرد که انگلستان چهارمین ماه اُکتبر گرم خود را در طول تاریخ تجربه می کند.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

همچنین شمال اسکاتلند هم آفتابی ترین روزهای ماه اُکتبر را بر اساس گزارش های هواشناسی به دست آمده از ماه اخیر تجربه کرده است.

رکوردهای باران کم که از سال ۱۹۱۰ میلادی آغاز شد در کم باران ترین زمان در سال ۱۹۴۶ میلادی تنها با ۳۱.۶ میلی متر بارندگی در این ماه بود. عنوان دوم را هم خشکسالی سال ۱۹۴۷ با ۴۰ میلی متر بارندگی از آن خود کرد. بارندگی های ۴۱.۱ میلی متری سال ۱۹۵۱ میلادی رتبه سوم و امسال هم رتبه چهارم بارندگی کم در ماه اکتبر گزارش شد.

در روز هالووین هم بعد از یک مِه سنگین، در انگلستان و ویلز مردم روزی آفتابی را سپری کردند. متوسط دمای هوا هم در منطقه Trawsgoed در ویلز جنوبی از متوسط بیشترین دمای ماه اکتبر بریتانیا که ۱۱.۷ درجه سانتیگراد بود به مراتب بیشتر بود.

11

12

13

14

15

16

17

18

دمای ثبت شده در منطقه ویلیز در روز هالووین یکی از رکودهای خود را به ثبت رسانید که در Trawsgoed دمای هوا به مراتب بیشتر از شهرهایی چون، بارسلونا، فارو، مادرید، آتن و نیس فرانسه بود.

از جاهای دیگری که هوای نسبتا گرمی را تجربه کرد،  Herstmonceux در ساسکس شرقی بود. در Bude, Cornwall هم دمای حدود ۲۱ درجه سانتیگراد ثبت شد.

اما پیش بینی می شد که دما در آرکتیک به زیر صفر برسد و این جریان هوای سرد به بریتانیا هم وارد شود.

مردم هم پیش از آنکه هوا به سمتی سردی برود برای گشت و گزار به بیرون از منازل شان آمده اند. تعدادی از آنها هم در مناطق جنوب شرقی بریتانیا دوباره روانه سواحل شده اند و فرزندان شان هم در این مکان ها مشغول به بازی با ماسه ها هستند. آن طرف تر هم موج سواران از این کار لذت می برند.

یکی از سخنگویان مرکز هواشناسی بریتانیا به نام نیکی مکسی، در مورد این گرمای هوا می گوید که هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد چنین تغییراتی در وضعیت هوا الگوهای قطعی را ارائه کنیم.

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

خانم مکسی گفت از امروز انتظار پایین آمدن دمای هوا و شروع ابر و مه وجود دارد.

اگرچه تا بعد از ظهر هم پیش بینی هوای آفتابی می شود اما انتظار می رود که در مناطق جنوبی کشور دما به ۱۱ درجه سانتیگراد کاهش پیدا کند.

در جنگل های «وایلداسپرد» هم مانند نواحی روستایی از امروز تا پنجشنبه کاهش دما را خواهیم داشت. در بخشی از «همپشایر» و «باکینهام شایر» نیز امشب شاهد هوای منفی ۲ درجه خواهیم بود. و این کاهش دما و افزایش رطوبت در تمام طول هفته با افزایش همراه خواهد بود.

یک سیستم هوای کم فشار از پنجشنبه تا جمعه سبب برخی باران های پراکنده خواهد شد.

29

30

31

31

32

33

34

35

37

38

39

40

منبع: dailymail
یک نظر

ورود