کودکی با چهره ای جالب و متفاوت که لکه سفید موها را از مادرش به ارث برده

کودکی با چهره ای جالب و متفاوت که لکه سفید موها را از مادرش به ارث برده

کودک ۱۸ ماهه ای به نام «میلیانا»، مشخصه جالبی از مادر خود به ارث برده. موهای بخشی از جلوی سر وی همچون مادرش، «بریانا» ۲۳ ساله، سفید هستند. البته این ارثیه خانوادگی است و در مادر و حتی مادربزرگ «بریانا» نیز وجود داشته و نسل به نسل تکرار می شود.

دلیل این پدیده، نوعی بیماری رایج به نام Poliosis است که به موجب آن، بخشی از پوست یا مو رنگدانه نداشته و لکه ای سفید ایجاد می کند.

2

«بریانا» در رابطه با این ارث بیان داشته که: «در مورد اینکه نسل پیش از مادربزرگم این لکه سفید را داشته اند یا خیر اطلاعی نداریم زیرا او به فرزندخواندگی گرفته شده و پدر و مادر بیولوژیکی خود را هرگز ملاقات نکرده است.»

البته این مشخصه در همه زنان این خانواده وجود ندارد و مثلا خواهر کوچک تر «بریانا» از آن محروم است. این مادر از اینکه فرزندش نیز این موهای سفید را به ارث برده بسیار خوشحال است.

3

با اینکه سفیدی موهای این کودک ۱۸ ماهه نظرات و سوال های غریبه ها را در پی دارد، اما مادرش به آنها اهمیتی نمی دهد و شاید یک بخش آن به این برگردد که خودش در دوران کودکی تمامی این واکنش ها را تجربه کرده و اکنون به خوبی میداند که باید ساده و بی تفاوت از کنار آنها رد شود.

«بریانا» در مورد تجربه کودکی خود گفته: «اطرافیانم لقب های زیادی به من می دادند که یکی از آنها راسو بود. این توهین ها در آن زمان ناراحتم می کرد چون کودک بودم. اما اکنون که بزرگ شده ام، اعتماد به نفس بیشتری داشته و به روش خودم زندگی می کنم و اینگونه نطرات به هیچ وجه نمی توانند موجب آزارم بشوند.»

nintchdbpict000280601189

وی همچنین بیان داشته که: «می خواهم به دخترم بیاموزم که او زیباست و نباید به نظرات دیگران در مورد خودش اهمیت بدهد.»

white-streak-hair-poliosis-baby-girl-1

white-streak-hair-poliosis-baby-girl-3

white-streak-hair-poliosis-baby-girl-6

white-streak-hair-poliosis-baby-girl-8

منبع: telegraph
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود