معمار مکزیکی و ارائه پیش نمایشی از دیوار مرزی آمریکا؛ چرا آنچه در ذهن و گفته های ترامپ است عملی نخواهد شد؟

از مناظرات انتخاباتی تا فرضیات پس از انتخابات

معمار مکزیکی و ارائه پیش نمایشی از دیوار مرزی آمریکا؛ چرا آنچه در ذهن و گفته های ترامپ است عملی نخواهد شد؟

دو روز پیش از انتصاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا، بیزنس اینسایدر مقاله جالبی را در خصوص اشارات ترامپ در مورد کشیدن دیواری میان مرزهای آمریکا و مکزیک را مطرح کرد. این نامزد سابق جمهوری خواهان ساعاتی پیش که اکنون لقب رئیس جمهوری آینده آمریکا را به خود اختصاص داده در یکی از مناظرات انتخاباتی خود به ساختن دیواری میان مرز دو کشور نامبرده اشاراتی کرد و هزینه های ساخت چنین دیواری را هم بر دوش مکزیکی ها گذاشت. دلیل وی برای ساخته شدن چنین دیواری، جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی از مرزهای مکزیک به داخل خاک آمریکا بود.

حالا اگر ماجرای ساخته شدن این دیوار به حقیقت بپیوندد باید در واقعیت چه شکلی داشته باشد؟

گروهی از معماران مکزیکی از استودیوی ۳.۱۴ که یک کمپانی طراحی در شهر «گوادالاخارا» مکزیک است دیوار فرضی صورتی رنگی به وسعت ۱.۹۵۴ مایل را متصور شده اند که از آن به عنوان «دیوار حبس» نام برده اند.

«نوربرتو میراندا» از طراحان این طرح فرضی در مصاحبه با بیزنس اینساندر در مورد این دیوار و عدم اجرایی بودن ساخت آن توضیحاتی می دهد. وی بر این باور است که ساخت دیواری در مرز میان دو کشور آمریکا و مکزیک، نمی تواند نشانه مثبتی در روابط تلقی شود. همچنین رشته کوه های مکزیک می تواند مانعی بر سر راه شکل گرفتن چنین دیواری باشد.

نظرات فراوان دیگری هم در مورد دیوار مذکور وجود دارد که از جمله مهمترین آنها هزینه های ساخت آن است که بسیار بالا ارزیابی شده و بسیاری معتقدند «انریکه پنیا نیِتو» رئیس جمهوری کنونی مکزیک هرگز چنین پولی را پرداخت نخواهد کرد.

«کیت درو» از شبکه «سی اِن بی سی» هزینه چنین ساخت و سازی را مبلغی بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد دلار برآورد کرده است. که با احتساب هزینه های نگهداری و به کارگماشتن افرادی در نزدیکی این دیوار چیزی حدود ۱.۲ میلیارد دلار دیگر هم هزینه سالانه محافظت از آن خواهد بود.

در اینجا به بررسی تصاویری از دیوار فرضی آقای ترامپ خواهیم پرداخت. در این سفر تصویری با ما همراه باشید:

1
از آنجایی که آقای ترامپ بر زبیای این دیوار تاکیید داشته، طراحان یک دیوار صورتی رنگ را طراحی فرضی کرده اند.
2
اگر فرض شود یکی از طراحان معروف مکزیکی به نام «لوئیس باراگان» برای این کار در نظر گرفته شود. وی که به ساخت دیوارهای گچی و رنگارنگ شهرت فراوان دارد، گزینه مناسبی به شمار می آید.
3
اگر وسعت این دیوار فواصل اقیانوس آرام تا خلیج مکزیک را در بر داشته باشد، آن وقت این دیوار خواهد توانست جنوب غربی آمریکا را از مناطق شمالی مکزیک جدا کند.
4
میراندا در این باره می گوید: “احتمالا این دیوار باید بتواند زندانی برای آن ۱۱ میلیون مهاجر تبعیدی باشد که ترامپ از آنها یاد کرده بود.”
5
سمت دیگر این دیوار هم احتمالا باید کارخانه تولیدی وجود داشته باشند که زندانی هایی که از آنها یاد کردیم بتوانند برای نگهداری از این دیوار در آن کار کنند.
6
احتمالا این دیوار به گونه ای طراحی خواهد شد که مردم آمریکا که به خرید کردن علاقه زیادی دارند بتوانند از مراکز خرید تعبیه شده در این دیوار و اطراف آن بهره کافی را ببرند.
7
میراندا می گوید: “رشته کوه هایی که در منطقه مرز میان این دو کشور وجود دارند تقریبا احتمال ساخت چنین دیواری را غیرممکن می کنند. اگر بخواهیم تمامی دشواری های جغرافیایی برای کشیدن چنین حصاری را متحمل هم شویم، چیزی حدود ۱۶ سال زمان برای هموارسازی های لازم مورد نیاز است.
8
میراندا چنین پروژه جداکننده ای را «پیشنهادی خود بزرگ بینانه در معماری» می داند.

منبع: bussinessinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود